Jezelf belonen met geld of iets materieels.

Haha, slechte titel eigenlijk. Ik doe dat eigenlijk vrijwel nooit, mezelf belonen met iets materieels als ik een prestatie heb geleverd. Ja, dan eet ik een taartje of ga ik ergens koffie drinken – oké, meestal een combinatie van die twee dingen – maar ik koop bijna nooit kleding o.i.d. als ik een prestatie heb geleverd. Maar nu heb ik dat wel gedaan, haha, en ik dacht ‘daar schrijf ik gelijk een artikel over.’

Want ik vind het eigenlijk stom als je jezelf of iemand anders beloont met iets materieels, zeker als je dat van tevoren beloofd. Ouders doen dat wel eens: ‘als jij nou voor je 18e niet rookt en geen alcohol drinkt (of één van die twee), dan krijg je van ons €500’ – ik zeg maar wat hè, mijn ouders hebben dat nooit beloofd aan mij. Waarom houdt je het dan vol? Omdat je dat geld wilt. Niet omdat je niet wilt roken dan wel drinken. En bovendien, dat kunnen je ouders niet eens helemaal controleren; want als je een keer met vrienden op stap bent en daar blijft logeren, dan is die rooklucht en/of de alcohol allang weer verdwenen als je thuis komt, toch? Ik word later vast een vreselijk strenge moeder, hahaha. Nee grapje, maar ik vind dat gewoon een beetje suf. Toch kocht ik afgelopen week een blouse omdat ik die héél graag wilde en een reden zocht om ‘m te kopen ook al had ik ‘m niet nodig. Ik haalde een 8 voor mijn dramapresentatie die ik heel spannend vond, en daar was ik zo blij mee dat ik ’s middags gelijk die blouse ging kopen. Het werd uiteindelijk een cadeautje van Johan, maar stiekem is dat geld natuurlijk ook een beetje van mij, want gemeenschap van goederen enzo 😉 Maar toch lief, want ik heb ook een aparte rekening van mezelf. Ik moet nog goede foto’s (laten) maken van mijn blouse, want ik ben daar zó slecht in – dat zag je toen ik nieuwe vestjes had gekocht, zag er niet uit op de foto haha. Het is nu echter al donker aan het worden, dus ik laat het nog even zitten. Ik wilde echter toch dit artikel typen, omdat ik iets wilde vertellen over jezelf of iemand anders belonen met geld of iets materieels (of indirect met iets materieels omdat je bijvoorbeeld kleding kan kopen voor dat geld wat je krijgt). Dus zodoende.

Oh en trouwens, ik wil ook nog een nieuwe joggingbroek… Een tweede, want ik heb al een hele fijne. Maar twee is fijner, want dan kan ik alsnog een joggingbroek dragen als die ene in de was zit… 😉 Deze van Esprit vind ik wel heel leuk, maar voor mijn doen wel een beetje duur. Maar wie weet, als ik hoge cijfers haal voor mijn beide tentamens? Haha!

Heb jij jezelf of iemand anders wel eens beloond met iets materieels of met geld na een (school- of werk-)prestatie?

5 gedachtes over “Jezelf belonen met geld of iets materieels.

  1. Ha wat toevallig dat je hierover schrijft! Toevallig heb ik gisteren een tentamen gehaald dat ik meteen thuis kon nakijken en ik heb hem gehaald. Nu heb ik wel meteen de drang om mezelf te verwennen met leuke spullen haha! Toch houd ik mezelf in, want dat ik een voldoende heb gehaald en nu even een weekend niet hoef te studeren vind ik al een beloning op zich 🙂

    1. Haha toeval bestaat niet vind ik 😉
      Geniet lekker van je studievrije weekend! Is hier helaas wel anders haha, een SO van een klas om na te kijken, lessen voorbereiden en een verslag schrijven, hoera!

  2. Ben heel benieuwd naar hoe de blouse eruitziet! 🙂 En die joggingbroek van de Esprit is inderdaad erg leuk 🙂
    Soms beloon ik mezelf wel met iets materieels, of toen ik mijn propedeuse haalde, toen zijn we uit eten gegaan met het gezin en kreeg ik een mooie bos bloemen en een leuk cadeautje van mijn zusje 🙂
    Maar dingen als ‘je krijgt geld als je voor je 18e niet rookt’ vind ik ook onzin :p

Geef een reactie

