Mijn weekend.

Is het serieus alweer een week geleden dat ik een artikel heb geplaatst? Oh jee. En ik had me nog wel zó voorgenomen om juist veel aan mijn blog te gaan schrijven, want het is zo fijn als er steeds nieuwe artikelen opstaan. Maar hier ben ik weer en ik ga je vertellen hoe mijn weekend was (en ondertussen ga ik mijn hersenen laten kraken zodat ik hopelijk weer inspiratie krijg voor nieuwe artikelen – en ja, tips zijn natuurlijk welkom!). Mijn weekend was best vol, maar wel erg leuk!

Vrijdagmiddag was ik om 15.20 uur klaar op stage en dus begon toen mijn weekend. ’s Avonds ging Johan al vroeg naar bed, want hij moest zaterdagochtend om 3.30 uur werken. Ik heb lekker op de bank gehangen, wat voorbereidingen gedaan voor mijn solopresentatie voor drama (die is vandaag, als dit online komt – ik schrijf dit op maandag dus nu kan ik nog zeggen ‘het is morgen’, haha) en daarna heb ik The Voice gekeken (oké en op mijn laptop gezeten en met een vriend geappt dus ik heb niet alles even goed gezien) en RTL Late Night. Om 12 uur ben ik ongeveer naar bed gegaan, om zaterdagochtend om 8 uur wakker te worden gemaakt door mijn wekker.

Ik vroeg me eerst even af waarom die wekker ook alweer zo vroeg ging – voor een zaterdag – maar ik moest om 9 uur in de bus zitten omdat ik samen met iemand anders (die me op ging halen op het busstation) een paar uurtjes in het museum ging werken. De nieuwe expositie schiet al heel erg op, we hebben weer best veel gedaan! Het grootste gedeelte van de nieuwe tentoonstelling hangt inmiddels al, er moeten nog een aantal nieuwe passe partouts worden gemaakt voor een aantal schilderijen en die kunnen dan ook opgehangen worden; dan moet de wisselexpositie (dit jaar met werk van Jopie Huisman) nog komen en dan is het klaar (als ik de tekstjes die bij de werken komen te hangen geschreven zijn)! Gaat lekker dus!
Johan was mooi op tijd klaar met werken, dus hij kwam me ’s middags bij de pont ophalen. We hebben geluncht bij Intratuin (uitsmijter met ham en kaas, lekker!) en zijn daarna nog even naar huis gegaan, waarna we naar mijn ouders zijn gereden.

Zaterdagavond hebben we bij de wok gegeten samen met mijn ouders en mijn broer en schoonzus. Ik was al heel lang niet meer bij deze wok geweest. Het was heel lekker, deze wok (in Hulshort, hij heet Fusion Plaza volgens mij) is echt een aanrader! Best ruime plekken, een ruim opgezet restaurant, je mag je drinken ook zelf pakken (alles zit bij de prijs inbegrepen) en het eten is erg goed! Dit etentje was nog voor de trouwdag van mijn ouders (op 21 december). Het was een gezellige avond! We zijn allemaal bij mijn ouders blijven slapen, want zondagochtend nam mijn vader afscheid van de kerkenraad. Hij is 10 jaar diaken geweest (en een paar jaar daarvoor ook al 12 jaar en toen mijn ouders lang geleden nog in Harderwijk woonden en kerkten ook nog 5 jaar) en nam zondag dus afscheid. Er werden ook nieuwe mensen bevestigd, een aantal werden herbevestigd (dat is als je een nieuwe periode ingaat, een periode kan 2 of 4 jaar duren) en een aantal anderen namen ook afscheid. Het was een mooie dienst, maar het duurde wel een beetje lang, haha. Daarna gingen we nog handjes schudden dus het was al bijna 12 uur toen we weer thuis waren.

’s Middags zijn Johan en ik ook nog bij papa en mama gebleven, we hebben pasta gegeten en een wandeling gemaakt richting het Veluwemeer. Het was wel koud, maar wel erg fijn om te wandelen. Ik heb liever dat het zo koud is en dat dan de zon lekker schijnt, dan dat het warmer is maar gaat regenen. Ik hoop dus dat het nog even zulk weer blijft! Het mag van mij trouwens zelfs nog wel wat kouder, want dan kan ik ook weer op natuurijs schaatsen en dat vind ik fijn. Maar wel lastig hoor, als je iedere ochtend je auto eerst ijsvrij moet maken… Haha! Het is ook nooit goed 🙂

Om mijn weekend af te sluiten heb ik hier nog wat foto’s van mij (en mijn moeder staat er trouwens ook op) waarop ik (eigenlijk dus ‘we’) paardjes aan het aaien ben (zijn). Die zagen we tijdens de wandeling en ze waren heel erg lief 🙂 Aan het eind van de middag zijn we trouwens weer naar huis gegaan en ’s avonds heb ik nog even gewerkt (ik heb dit weekend repetities van mijn 2 vwo 3-klassen nagekeken en ik heb een les voor maandag voorbereid) (ik heb voor het eerst lesgegeven aan vmbo-brugklassen en dat was heel leuk! Weer een leuke, nieuwe uitdaging erbij!) en we hebben Flikken Rotterdam teruggekeken. Ik moet nog een beetje in de serie komen want ik ken de personages natuurlijk nog niet zo goed, maar het was al een stuk beter dan vorige week. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

En dan nu écht de foto’s van de paardjes, haha.

image-2016-01-18

image-2016-01-18 (1)

Hoe was jouw weekend?

4 gedachtes over “Mijn weekend.

  1. Ik probeer ook ieder weekend even te wandelen! Leuke foto’s. Ik vind het ook niet echt fijn om de auto te moeten krabben maar daarom leg ik altijd een deken op de voorruit, gewoon een oude deken, misschien ook handig voor jou?

    1. Dank je! 🙂 Nee, stom klusje hè? Ja, da’s wel een goeie tip, alleen durf ik dat nooit haha, ben altijd bang dat de auto nog een beetje vochtig is en dat de deken dan vastvriest aan de voorruit haha!

      1. Er zijn toch ook van die aluminium dingen? Die zie ik wel regelmatig op autoruiten liggen.

        Ik ben zaterdag naar de stad gegaan en heb nieuwe schoenen gekocht. Ze hadden mijn maat niet in de kleur die ik wilde, maar ze konden het wel bestellen en gratis naar mijn huis opsturen! Supernice 😀 Dus ik heb gisteren mijn nieuwe schoenen (wel voor de zomer, voor dit weer zijn ze niet warm genoeg) binnengekregen. Ook nog even de Blokker bij Hoog Catharijne ingegaan, die hadden opheffingsuitverkoop (alleen voor dat filiaal) en nog 3 Rien Poortvliet bekers gekocht. Ik denk dat ik daar nog wel een weblogpost over ga schrijven met foto’s. Superleuk servies (^-^). Heb niet alles (hoeft ook niet), maar wel genoeg bekers en ook wat borden.
        Verder op zaterdagmiddag/avond en zondagochtend een nieuw rokje gemaakt, en zondagavond bij mijn vriend z’n familie wezen eten.

Geef een reactie

