Een wandelingetje bij Fort Altena.

Het is weer eens tijd voor foto’s van een wandeling die Johan en ik hebben gemaakt! We hebben dit keer een route gelopen bij Fort Altena in de buurt. We wilden hier al eerder wandelen, maar toen waren we te laat weggegaan en was het al bijna donker, dus gingen we maar weer naar huis. Het is ongeveer 3 kwartier rijden hier vandaan, dus het is wel handig om dan op tijd op pad te gaan. Fort Altena is vlakbij Werkendam en Gorinchem trouwens.

Helaas was het helemaal geen lekker weer. Het was koud en het waaide heel hard. Nu is dat niet zo erg, maar het ging ook iedere keer regenen. De eerste keer konden we net schuilen omdat er een kazemat stond (wat nu een vogelhut is), op deze wandelroute staan meerdere oude kazematten en ook een aantal molens. Je loopt het grootste gedeelte over weilanden en langs het water, echt op het platteland dus. Ik vond het wel een leuke route, het is ook maar 3,9 kilometer totaal dus prima te doen! Wij waren ongeveer een uurtje onderweg, want ondertussen gingen we dus een keer schuilen en we gingen wat foto’s maken (en Johan ging ook filmpjes maken).

En nu is het tijd voor de foto’s!

image-2016-01-11 (1)
image-2016-01-11 (2)

image-2016-01-11 (3)

Ik vond dat ik ook wel weer eens een detailfoto mocht maken, want die worden altijd zo mooi! Ik moet er wel een beetje geduld voor hebben, maar da’s ook wel eens goed natuurlijk ^^

image-2016-01-11 (4)

image-2016-01-11 (5)

En toen ging het regenen, dus gingen we schuilen in de koepel-kazemat a.k.a. vogelobservatiehut.
Niet dat we veel vogels hebben gezien (wel een torenvalk trouwens en best wel dichtbij ook!) maar het was een goede plaats om te schuilen.

image-2016-01-11 (6)

image-2016-01-11 (7)

Vervolgens gingen we ook nog maar even veel te blije foto’s maken.
Dus aanschouw: twee blije eieren 😀

image-2016-01-11 (8)

Er stond ook een fotolijst dus ik vond dat ik wel even mocht poseren.

Vanaf ongeveer de helft van de route heb ik geen foto’s meer gemaakt, want toen ging het steeds regenen en dat leek me niet zo best voor mijn camera. Die is namelijk niet echt waterdicht. Als je meer foto’s wilt zien moet je binnenkort even een kijkje nemen op Johans blog, daar komt nog een artikel online over deze wandeling! Of het staat inmiddels online, dat ligt eraan wanneer je dit artikel leest 😉 

Na de wandeling gingen we nog even opwarmen met een heerlijke kop koffie in de brasserie van het Fort. Aanrader! Het ziet er supermooi uit binnen en de koffie is erg lekker (en helemaal niet duur). Ik wil er ook een keer gaan lunchen, want alles wat op de kaart staat klinkt zo lekker! 🙂

 

2 gedachtes over “Een wandelingetje bij Fort Altena.

Geef een reactie

