Zo zag mijn Oud & Nieuw eruit.

Ik heb al een artikel geschreven over 2015 en dat zouden de laatste woorden over 2015 zijn, maar toen bedacht ik me dat ik nog niets heb geschreven over hoe mijn Oud & Nieuw was. Dat leek me toch nog wel leuk en dus doe ik dat vandaag! En dat is dan echt het laatste artikel over – gedeeltelijk, haha – 2015!

Johan en ik wilden vorig jaar – of wacht… dat is 2015, dus twee jaar geleden dan. Oké. Poging 2: Johan en ik wilden in 2014 ook al naar het vuurwerk gaan kijken op de Erasmusbrug (je weet wel, het vuurwerk dat je altijd op televisie ziet – of althans, 2 minuten daarvan geloof ik) maar toen was Johan ziek, dus gingen we niet. Dit jaar was Johan niet ziek (dat werd hij pas op 1 januari, haha) dus gingen we wel, hoera! We waren er ongeveer om half 11 en er was gelijk al muziek. Dat was fijn, want naast het mensen kijken hadden we natuurlijk niet zoveel te doen tot 12 uur. Wij dachten namelijk dat je geen drank mee mocht nemen, maar dat bleek niet zo te zijn. Overal was drank haha. We waren niet de enige die niets bij ons hadden, maar wel één van de weinigen, haha. Volgende keer dus champagne meenemen!

Ik heb me voornamelijk vermaakt met mensen kijken (er waren er natuurlijk véél), naar de klok kijken die geprojecteerd was op De Rotterdam (je weet wel, dat nieuwe gebouw – dat ik overigens lelijk vind – achter de Erasmusbrug) en een beetje dansen op de muziek uit (bijna alleen maar, uiteraard) 2015. Dat was leuk en de tijd vloog voorbij. Om een paar minuten voor twaalf was er live verbinding met RTL 4, waarop o.a. het vuurwerk wordt uitgezonden.

image-2016-01-03
Haha wat zijn we leuk hè
Ik was wel héél blij met mijn warme sjaal trouwens!

Het tofste vond ik het aftellen met zóveel mensen. Dat was echt leuk. En daarna heel hard juichen en natuurlijk Johan een dikke knuffel en de eerste zoen van 2016 geven! Fijn. En vervolgens zo’n 20 minuten naar het vuurwerk kijken, dat werd ondersteund door muziek. Iedereen ging steeds juichen en meezingen met de muziek, dat was ook tof. Vervolgens zijn we teruggegaan naar de auto en rond 1 uur waren we weer thuis. We moesten wel goed uitkijken op de weg naar de auto toe, want overal stonden auto’s en fietsen, liepen mensen, werd vuurwerk afgestoken en lagen flessen drank. Echt overal, voornamelijk ook op straat haha. Echt een chaos en het was nog open voor verkeer ook :’) Ik vond het geniaal.

image-2016-01-03 (1)

Echt een toffe ervaring, leuk om met zoveel mensen af te tellen en het prachtige vuurwerk te zien. Ik wil aan het einde van dit jaar weer haha! En dan daarna misschien naar een feestje, vind ik. Wie weet, dat zien we in december 2016 wel weer, dat duurt nog zó lang (ook al is het ook weer zo, maar daar wil ik nu natuurlijk nog niet aan denken).

Ik laat je nu nog twee foto’s zien die Johan gemaakt heeft (die hierboven heeft hij ook gemaakt, ik had geen camera mee). Ze zijn niet allemaal even flatterend en/of mooi, maar hé, vuurwerk fotograferen – en jezelf – is niet makkelijk als je ons bent, hahaha. Je doet het er maar mee (:

image-2016-01-03 (2)

image-2016-01-03 (3)

PS: hoorde vandaag (zondag) trouwens dat het vuurwerk bijna was afgelast vanwege ‘terreurdreiging’ – bleek uiteindelijk vals alarm te zijn gelukkig. Ze hebben blijkbaar om 23.30 pas besloten dat het vuurwerk doorging. Niets van gemerkt gelukkig ^^ Hoe was jouw Oud & Nieuw? Wat heb je gedaan?

7 gedachtes over “Zo zag mijn Oud & Nieuw eruit.

  1. Heel nice! Zo’n vuurwerkshow en zoveel mensen bij elkaar geeft volgens mij ook wel echt een Oud&Nieuw-gevoel. Een vriendinnetje van me zette ’s middags al op Twitter dat ze wel wilde gaan maar niet durfde omdat ze bang was dat er iets zou gebeuren, niet geheel onterecht blijkbaar! Maar wel heel fijn dat het alsnog goed is verlopen en de sfeer goed was. Ik moest om half vier nog tie kilometer naar huis fietsen en toen fietste ik ook langs een bushokje waarvan het glas totaal versplinterd was, dat is wel zó zonde. Leuke sjaal trouwens! En nog een fijn 2016 😊 Dan ga ik je vast wel weer zien, afgelopen vakantie is het er niet echt van gekomen omdat ik het een beetje rustig wilde houden haha.

    1. Ja, was echt leuk! Ik vond het veel leuker dan thuis op de bank haha, het geeft inderdaad een speciale sfeer.
      Gelukkig is er niets gebeurd 🙂 Ah, jij hebt het dus ook leuk gehad? 😉 Jij ook een fijn 2016! Ja, leuk! Ik had in deze vakantie ook niet echt tijd ofzo haha.

Geef een reactie

