Day Zero Project | update december.

Een dagje later dan normaal is hier de maandelijkse update van het Day Zero Project! Voordat je denkt ‘oké je hebt deze maand vast wéér niets gedaan’: het valt mee, ik heb één doel aan kunnen vullen (drie keer raden) én ik kon zowaar een doel afstrepen! Vandaag vertel ik je er wat meer over – en maak ik aan het eind van het artikel weer de balans op én maak ik plannen voor 2016. Officieel eindigt het project in oktober van dit jaar, maar omdat ik toch al niet meer bezig ben met euro’s in de spaarpot stoppen ga ik denk ik nog even door. Een aantal doelen kan ik namelijk niet meer afstrepen dit jaar, zoals ‘meedoen aan een nieuwjaarsduik’, want koekoek: het is al 1 januari geweest. Maar hé, dat schuif ik dan of gewoon door naar 2017 (dat klinkt ver weg) (wacht, dat ís ook ver weg) (nog wel) (oké teveel haakjes) óf ik stop met het project en ga wat leuks doen met het geld van de al afgestreepte doelen en dan zet ik de andere doelen die ik nog per se wil volbrengen (zoals die nieuwjaarsduik) gewoon op mijn ‘bucketlist’. Klein detail: die lijst heb ik niet, maar ik heb wel een aantal dingen in mijn hoofd – en sommige op papier – die ik graag nog wil doen. Kunnen deze dan mooi bij – en dan kan meteen ‘in de botsauto’s’ eraf want dat heb ik in 2015 voor het eerst in mijn leven gedaan. Ja ja, mijlpaal.

Oké, genoeg gekletst, want ik zou mijn plannen voor 2016 aan het eind van het artikel delen en niet hier en dat heb ik nu toch al gedaan. Dan aan het eind maar de tussenstand en een aantal doelen voor januari (om het toch maar weer te proberen, zoals zo vaak, haha). Nu eerst het doel waar ik aan gewerkt heb en het doel dat ik kon afstrepen!

Boeken lezen 
Je had al kunnen raden aan welk doel ik heb gewerkt deze maand. Het ging best lekker: ik las twee dikke boeken uit en met de derde ben ik op de helft, maar die ga ik niet meer uitlezen dit jaar. In januari wil ik die dus uitlezen plus nog een ander boek, want dan kan ik dit doel afstrepen: dan heb ik 50 boeken gelezen! In bijna twee jaar tijd, best weinig dus; maar aangezien ik ook een hoop andere boeken heb gelezen – studiegerelateerd – vind ik het best tof. Ik las trouwens deze maand het eerste en het tweede deel van de Millennium-trilogie, Mannen die vrouwen haten en De vrouw die met vuur speelde. Het derde deel heet Gerechtigheid. Ik heb de boeken heel lang geleden ook een keer gelezen dus ik wist er eigenlijk niet meer zoveel vanaf, maar ze zijn heel erg goed. Ik vind dat je ze moet lezen.

image-2015-10-22 (2)

Een nieuwe lay-out (laten) maken 
Eindelijk kan ik dit doel afstrepen. Je hebt het al kunnen zien hier: ik heb een nieuwe lay-out. Nog steeds wel met een (gratis) WordPress-thema, maar ik ben er erg blij mee. Ik heb eindelijk een side-bar, want dat wilde ik graag, en de header is nu alleen de naam van mijn blog. Eigenlijk vind ik dat wel heel mooi, het is lekker rustig geworden. Daarnaast kun je nu aan de rechterkant al zien hoe ik eruit zie en een héél klein beetje over mij lezen (de rest vind je zoals vanouds op de ‘over de blogger en de blog’-pagina) en je kan ook gemakkelijk door de archieven van mijn blog bladeren door onder ‘meer lezen?’ een maand te selecteren. Tot slot kun je daaronder mij nu ook gemakkelijk gaan volgen via email, door even op ‘klik!’ te klikken. Je kan me natuurlijk ook volgen via Bloglovin’ (of via Facebook als je daar vrienden met me bent, ik heb nog geen pagina voor mijn blog en die gaat er voorlopig ook nog niet komen denk ik), maar ik kan de button daarvan niet op mijn homepage krijgen omdat die niet door WordPress wordt ondersteund. Beetje jammer, maar je kan me wel gewoon vinden als je op Bloglovin’ zoekt naar The Miracle of Life. Het enige dat ik jammer vind aan deze lay-out is dat mijn favoriete quote die ik als ondertitel had (Life is not waiting for the storm to pass, it’s about learning how to dance in the rain) er niet meer staat. Die ga ik denk ik nog toevoegen onder mijn foto, want het hoort wel bij mij en mijn blog. Ik hoop dat je mijn nieuwe lay-out mooi vind, ik ben er in ieder geval blij mee! Heb je nog vragen of opmerkingen, laat het dan absoluut weten, vind ik fijn.

Tussenstand 
Behaalde doelen: 61
Doelen waar aan gewerkt wordt: 7  
Nog niet behaalde doelen: 33

Het gaat weer lekker!

In januari wil ik… 
– Minimaal 2 boeken lezen en doel 88 afstrepen
– Een product kopen van Lush (eindelijk) (doel 72)
– Beginnen met doel 51 (iedere dag een psalm lezen uit de Bijbel – ben ik namelijk 150 dagen mee bezig als ik het echt iedere dag doe, en sommige psalmen zijn zo lang dat ik er vast meer dan één dag mee bezig ben, haha)
– Iedere week een woordzoeker maken en die op mijn blog publiceren (doel 26)
– Een themaweek houden op mijn blog, dan kan ik eindelijk doel 11 afstrepen (ideeën zijn welkom!)

Ik heb een aantal doelen dus zoals gezegd gemist (zoals een nieuwjaarsduik doen en, ik dacht ook, champagne of prosecco drinken met oud & nieuw, maar er stond ‘eventueel met oud & nieuw’ dus dat kan gewoon nog) maar die schuif ik dan wel door naar een nieuw soort bucketlist als het Day Zero Project officieel eindigt op 29 oktober van dit jaar.

9 gedachtes over “Day Zero Project | update december.

  1. Alsnog super toch, dat je een doel hebt kunnen afstrepen. En ag, of je het nu wel of niet voor 29 oktober haalt, je hebt van alles gedaan wat je anders waarschijnlijk niet zo snel gedaan had. Dus je hebt er niks mee verloren 🙂
    Liefs Kimberly

  2. Mooi die nieuwe lay-out. Het valt me alleen op dat links niet meer opvallen tussen de andere tekst, aangezien ze hetzelfde lettertype hebben. Weet niet of je hier iets aan kan doen, maar zal je er in dat geval even naar willen kijken. Het is namelijk best vervelend als je niet kan zien dat een bepaald woord een link bevat.

    1. Bedankt, zowel voor het compliment als voor de tip! Ik kan volgens mij niet het lettertype wijzigen daarvan, maar ik kan wel bijvoorbeeld de linkjes voortaan schuingedrukt doen 🙂

      1. Tip: Doe het niet schuingedrukt maar onderstreept. Schuin gebruik je wel eens in je tekst. En onderstreept is gangbaarder als link. Of anders een andere kleur. De streep eronder komt dan vanzelf als je er met je muis er op gaat staan.

        (Alleen jammer van al je oudere blogs, het is veel te veel werk om die allemaal uit te gaan zoeken en de links aan te passen.)

Geef een reactie

