Een middagje naar Bergen op Zoom.

Voordat ik je ga vertellen waar dit artikel eigenlijk over gaat: ik heb een nieuwe lay-out, hoera! Had je nog niet gezien hè? Haha, grapje natuurlijk. Ik ben er blij mee én het betekent ook dat ik een doel van mijn Day Zero Project-lijst af kan strepen – maar daarover in januari meer in de update!

Vakantie is er naar mijn mening onder andere om leuke dingen te doen en op stap te gaan. Daarom – en gewoon omdat het kan natuurlijk – gingen Johan en ik een middagje naar Bergen op Zoom, één van de steden op mijn lijstje met steden in Nederland waar ik graag een keer naartoe wilde. Waarom naar Bergen op Zoom? Omdat het volgens Johan een leuke, oude stad is. Dat vond ik wel een goede reden. En het was heerlijk weer, ook niet onbelangrijk.

Conclusie? Ik vind het inderdaad een mooie stad met veel historie. Het oude centrum is erg de moeite waard, er zijn veel prachtige oude gebouwen om te bekijken en je kan er ook goed winkelen (bezoek sowieso boekhandel Quist, echt prachtig! En bij de Bourgondiër hebben ze erg lekkere koffie en taart). Erg leuk om eens een keer heen te gaan! En vlakbij het station (dat vrijwel midden in het centrum ligt trouwens) is een industrieterreintje waar je gratis kan parkeren. Ideaal. Ik laat je in dit artikel wat foto’s zien van Bergen op Zoom. We kochten ook allebei wat nieuwe kleding en (samen) twee nieuwe boeken. Die laat ik je morgen in een ander artikeltje zien!

image-2015-12-29 (1)

image-2015-12-29 (2)

‘De Maagd’ is nu een theater, maar het was vroeger (van 1829-1987) een kerk – dat verklaart de vorm van het gebouw dan weer hè.

image-2015-12-29 (3) image-2015-12-29 (4)

image-2015-12-29 (5) image-2015-12-29 (6)

image-2015-12-29 (7)

image-2015-12-29 (8)

image-2015-12-29 (10) image-2015-12-29 (9)

Ik maakte ook wat foto’s bij de Markiezenhof. Die was gesloten toen wij er waren, maar de buitenkant is ook al erg mooi en fotogeniek, dus dat was fijn, haha.

Na ons bezoekje aan Bergen op Zoom hebben we nog even rondgekeken in Rosada in Roosendaal, altijd leuk (in het voorjaar gaat het nieuwe gedeelte open, ben benieuwd!) en ik zocht nog een joggingbroek die ik in Bergen op Zoom niet had gevonden. In Rosada vond ik ook niets wat ik leuk vond én een redelijke prijs had, dus ga ik van de week nog maar eens op internet snuffelen. Vanaf Rosada zijn we doorgereden naar de Beer die daar vlakbij de snelweg ligt en daar hebben we lekker gegeten (stokbrood met kruidenboter, spareribs en applecrumble – ik – en speciale koffie – Johan). Het was een fijne dag en Bergen op Zoom is wat mij betreft absoluut een aanrader!

Een gedachte over “Een middagje naar Bergen op Zoom.

Geef een reactie

