Update | Dit wilde ik in ieder geval in 2015 doen.

In december 2014 schreef ik een artikel over wat ik in 2015 in ieder geval wilde doen. Het leek me wel leuk om daar, nu 2015 bijna ten einde is, een update over te schrijven. Is het allemaal gelukt of zijn er dingen die ik stiekem door ga schuiven naar het nieuwe jaar?

image-2015-11-02

1. Een mooie reis maken samen met Johan. 
Gelukt! We zijn in juni – dat lijkt echt alweer enorm lang geleden – 10 dagen op vakantie geweest, 6 dagen naar Rome en 4 dagen naar Wenen. En dat was echt heel erg tof. Rome stond al zolang op mijn verlanglijstje om eens heen te gaan en het is dit jaar gewoon werkelijkheid geworden. Fijne herinneringen. Ik wil heel graag nog eens terug naar Rome!

image-2015-07-16 (11) image-2015-07-06 (4)

2. Weer studeren! 
Dat kan ik ook van mijn lijstje afstrepen, want sinds september ga ik weer naar school en loop ik stage. Daar schrijf ik ook regelmatig over op mijn blog natuurlijk. Ik heb het heel erg naar mijn zin en hoop echt aan het eind van dit schooljaar mijn diploma te halen en aan het werk te gaan in het onderwijs.

image-2015-08-21

3. Evangelisatie- en recreatiewerk op de camping gaan doen. 
Check! Voor de zesde keer ging ik dit jaar naar de camping en het was weer geweldig!

4. Veel lezen en mezelf blijven ontwikkelen 
Ik heb dit jaar best veel gelezen dus dit doel is ook wel gelukt. De cursus sociale psychologie ligt er nog steeds, daarvan heb ik pas een half boek gelezen helaas, dus dat schuif ik door naar 2016. Daarnaast las ik echter wel een hoop verschillende boeken, waaronder ook een aantal leerzame boeken zoals Wij zijn ons brein van Dick Swaab.

5. Nog meer contact maken met mensen en met mensen afspreken in plaats van ze digitaal te spreken.
Veel mensen heb ik digitaal gesproken dit jaar, maar veel mensen heb ik ook in het echt gezien en gesproken gelukkig. Deze kerstvakantie ga ik nog een aantal mensen zien. Ik heb dit jaar wel veel goede gesprekken gehad met leuke mensen en de mensen van wie ik hou heb ik vrijwel allemaal wel in het echt gezien en gesproken. Fijn.

image-2015-11-10 (1)

6. Creatief bezig zijn. 
Ik schreef erbij ‘op welke manier dan ook’, haha. Ik denk dat ik dit doel ook wel kan afstrepen, want ik ben best creatief geweest afgelopen jaar. Ik kleurde veel, ik schreef artikelen voor mijn blog en heb me veel bezig gehouden met fotografie. Oh, en ik ontwikkelde ook zelf wat lesmateriaal, dat is ook wel creatief toch?

image-2015-12-23 (4) image-2015-11-17 (3)

7. Verder met het Day Zero Project 
Een aantal doelen konden in 2015 worden afgestreept. De laatste paar maanden staat het project echter op een laag pitje. In 2016 ga ik er natuurlijk weer mee verder en in oktober 2016 – als het project ten einde loopt! – hoop ik zoveel mogelijk doelen te hebben gehaald!

8. Iedere dag proberen om met een positieve gedachte op te staan en naar bed te gaan. 
Ik denk niet dat dit iedere dag gelukt is, want soms vroeg ik me wel eens af waarom ik die dag weer uit bed zou komen. Dat heeft iedereen soms wel. Maar ik heb natuurlijk wel een poging gedaan en vooral sinds ik weer studeer en dus weer een doel heb om iedere dag uit bed te komen sta ik bijna iedere dag wel met een positieve gedachte op en dat is fijn. Dit wil ik zeker vasthouden in 2016!

9. Mijn blog verder ontwikkelen met onder andere een nieuwe lay-out en een nieuwe ‘about’-pagina. 
Een nieuwe lay-out is er nog steeds niet, maar dat staat op de lijst voor het Day Zero Project, dus in 2016 gaat die er zeker komen! Een nieuwe about-pagina is er al wel, die is volgens mij sinds ik het artikel schreef al twee keer veranderd haha. In 2016 ga ik ‘m ook nog wel een keer weer aanpassen denk ik, ik update ‘m vrijwel ieder jaar wel minimaal één keer.

10. Genieten, genieten, genieten! 
Eigenlijk het belangrijkste doel van allemaal en volgens mij is dat best wel heel goed gelukt afgelopen jaar! Ik heb heel veel leuke dingen gedaan en toffe nieuwe mensen ontmoet en zeker genoten van heel veel dingen.

Ik denk dat ik eigenlijk alle doelen wel mee kan nemen naar 2016, of ik ze nu gehaald heb of niet. Ze zijn namelijk allemaal fijn en voor herhaling vatbaar! 🙂 Heb jij je doelen van 2015 behaald?

Een gedachte over “Update | Dit wilde ik in ieder geval in 2015 doen.

Geef een reactie

