Mandala’s kleuren.

Merken jullie al dat ik vakantie heb? Vast wel, want er komt ineens weer iedere dag een artikel online! Dat vind ik fijn. Ik heb weer wat meer inspiratie én ik heb nu ook tijd om mijn ideeën uit te werken. Eén van de dingen die ik veel doe deze vakantie (en ervoor ook al even trouwens) is mandala’s kleuren! Voor Sinterklaas kreeg ik het tweede mandala-kleurboek voor volwassenen. Ik vind het nog leuker dan ik had verwacht. Het mooiste resultaat krijg je – vind ik – als je niet teveel verschillende kleuren gebruikt (dan wordt het zo druk) en als je er een patroon in aanbrengt, dat staat veel mooier en rustiger dan als je random gaat kleuren. Vandaag laat ik je de eerste vijf mandala’s zien die ik heb gekleurd!

image-2015-12-23 (7)

Ik heb een set met maar liefst 50 stiften erin, daardoor kan ik ook dit soort mandala’s maken. Ik heb hiervoor alleen blauwtinten gebruikt en hier en daar wat wit gelaten.

image-2015-12-23 (6)

Dit was de eerste mandala die ik kleurde. Ik laat de verschillende kleuren die ik gebruik steeds terugkomen. Ik ben bij deze in het midden begonnen en heb bijvoorbeeld het donkergroen en donkerrood een aantal keren terug laten komen. Dit houdt de mandala wat rustiger, ook omdat ik in het midden en helemaal aan de buitenkant wat fellere kleuren heb gebruikt.

image-2015-12-23 (5)

Nog één met een patroon van dezelfde kleuren. De kleuren van de kleine rondjes die je ongeveer halverwege de mandala ziet (met het geel, binnen de zwart-met-groene band) heb ik terug laten komen in de cirkels die bijna aan de buitenkant van de mandala liggen.

image-2015-12-23 (4)

Deze mandala heeft ook steeds terugkerende kleuren. Ik merk dat ik dat simpelweg het mooiste vind. Met random kleuren een mandala maken heb ik nog niet geprobeerd, maar misschien wordt dat ook wel mooi. Ik durf het niet zo goed eigenlijk omdat ik dit resultaat steeds zo mooi vind, haha.

image-2015-12-23 (3)

En tot slot de laatste mandala die ik tot nu toe heb gekleurd: één met groentinten (en ook weer een beetje wit, net als bij de blauwe mandala).

Een gedachte over “Mandala’s kleuren.

  1. Mooi! Ik ben het met je eens dat rustige kleuren en niet teveel verschillende een mooi effect geven. Ik zou willen dat ik hier het geduld voor had. 😉

Geef een reactie

