Plannen voor de kerstvakantie.

Het is voor mij nu nog een bizar idee, maar volgende week aan het einde van de week is het kerstvakantie! Wow. Sinterklaas is pas net geweest en nu is het alweer bijna kerst. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat het bijna kerst – en dus ook al bijna oud & nieuw – is. Ik denk ook dat het komt doordat de kerstvakantie dit jaar erg vroeg valt (omdat kerst op vrijdag en zaterdag is) en ik dus de hele week voor kerst al vrij ben van school en stage. Ons huis hebben we wel al kerst-klaar gemaakt van de week, dus dat helpt wel voor het krijgen van een kerstgevoel (oké en het luisteren van kerstliedjes ook). We hebben dit jaar geen kerstboom vanwege onze konijnen, maar wel een guirlande met kerstballen en lampjes aan het plafond en een slinger en wat andere kerstversieringen her en der. En in het portiek heb ik weer wat slingers opgehangen, een paar (plastic) kerstballen en wat kerstklokken, om het wat gezelliger te maken.

Vorig jaar had ik ook een soort kerstvakantie, want toen was ik werkloos. Dat voelt echter niet als vakantie, want als je altijd ‘vakantie’ hebt is het geen vakantie meer. Nu heb ik wel een echte kerstvakantie, want ik hoef niet naar de Hogeschool en niet naar stage. En ik heb er zin in!

Eerst is er vanavond het kerstgala van mijn stageschool, daar ga ik wel even een kijkje nemen denk ik. Oh, en daarvoor is nog een borrel om het seizoen van het museum af te sluiten. Daar ga ik natuurlijk ook heen. En dan volgende week nog naar de Hogeschool (dinsdag overdag en donderdagavond) en dan vrijdag twee uurtjes kerstviering op stage (met de mentorklas van mijn stagebegeleider, ik ben benieuwd), drie uurtjes lessen observeren en dan een kerstborrel met de docenten. En dan is het vakantie!

Ik heb nog niet heel veel plannen gemaakt eigenlijk, maar ik ga wel een aantal dingetjes sowieso doen – die staan al vast – en ik heb natuurlijk weer wat dingen bedacht die ik wil doen maar waarvan ik nog niet zeker weet of ik die ga doen ^^

image-2015-12-07 (12) image-2015-12-07 (11)

  • Ik wil véél gaan kleuren en lezen in de vakantie. Dan heb ik er lekker de tijd voor, nu lees ik vrijwel alleen maar schoolboeken en af en toe een hoofdstuk uit mijn leesboek voor het slapen gaan. Voor kleuren neem ik wel zo nu en dan de tijd, maar ik wil meer kleuren – het mandala-kleurboek heb ik niet voor niets gekregen van Sinterklaas! Ik zal er dan ook een artikeltje over maken op mijn blog als ik er een aantal gekleurd heb. De teller staat nu op 1,5 haha. Er liggen ook nog een hoop tijdschriften op me te wachten waar ik nog nauwelijks tijd voor heb gehad en ik ben begonnen in het eerste deel van de Millennium-trilogie (die heb ik al eens gelezen maar wilde ik graag nog een keer lezen, want ik vind ze erg goed) en die wil ik graag uitlezen. En dan beginnen in deel twee natuurlijk. Oh, en de films heb ik ook in huis dus die wil ik ook gaan kijken in de vakantie.
  • Uitslapen! Omdat het kan. En omdat het fijn is.
  • Een dag (of twee) in het museum werken aan de nieuwe expositie voor 2016. Er staat al één afspraak vast omdat iemand dan een schilderij komt ophalen dat hij gekocht heeft, dan kan ik gelijk verder werken omdat ik er dan toch al ben. In de vakantie heb ik wat meer tijd om aan de expositie te werken, nu komt het vaak op het weekend aan en dan heb ik al zo vaak dingen te doen, haha.
  • Afspreken met vrienden en vriendinnen! Een aantal heb ik al een veel te lange tijd niet gezien en ik vind het juist zo belangrijk én leuk om ze wél te zien. Daarom heb ik al met één vriendin van de universiteit een afspraak staan en ga ik met een andere vriendin nog een afspraak (proberen te) maken. Oh, en ik ga blogdaten met Stella! Daar heb ik echt veel zin in, want ik volg haar blog al heel lang en ik vind haar superleuk. Nu ga ik haar ook in het echt ontmoeten, tof! Daar volgt dan natuurlijk ook een artikeltje over op de blog!
  • Wat me gelijk op het volgende punt brengt: veel bloggen! Over de dingen die ik aan het doen ben – kan ik weer eens wat anders vertellen dan over mijn studie en stage, haha – en misschien bedenk ik ook nog wel andere leuke dingen om over te schrijven.
  • Veel tijd doorbrengen met Johan. Hij heeft geen kerstvakantie, want deze periode is juist één van de drukste van het jaar, maar ’s avonds en op vrije dagen en in het weekend kunnen we natuurlijk wel tijd met elkaar doorbrengen. Dan kunnen we ook spelletjes spelen, want onze nieuwe spellen die we van Sinterklaas hebben gekregen zijn echt leuk! Wie komt er een keer meespelen? 🙂

image-2015-12-07 (6) image-2015-12-07 (1)

  • Kerst vieren met mijn ouders en met mijn schoonfamilie. De ene dag zijn we bij mijn schoonfamilie en de andere dag bij mijn ouders. Gezellig 🙂 Ik hou van kerst en samenzijn met mensen waar ik veel van houd.
  • Met oud & nieuw willen Johan en ik gaan kijken bij het nationale vuurwerk op de Erasmusbrug. We wilden er vorig jaar al heen maar toen was Johan ziek op oudejaarsavond, dus als dat nu niet zo is – waar we natuurlijk vanuit gaan hè – en het is een beetje redelijk weer, dan gaan we dat doen. Dat lijkt me wel heel tof dus ik hoop dat het gaat lukken.
  • En oké oké, ik moet ook nog wel voor mijn studie en stage nog wat dingen doen: lessen voorbereiden, mijn portfolio bijwerken, opdrachten afmaken, leerstof bij lezen, dat soort dingen. Ik wil daar niet al te veel tijd aan besteden, want het is wel vakantie, maar één of twee (halve?) dagen daarvoor uittrekken lijkt me wel een slim plan.

Volgens mij ga ik me prima vermaken in de vakantie ^^ Ik heb in ieder geval genoeg ideeën en waarschijnlijk zit ik de helft van de tijd toch lekker nutteloos rond te surfen op internet, spelletjes te doen of lig ik lang in bed, haha. Maar dat is ook prima, want ik moet natuurlijk ook uitrusten voor het nieuwe jaar begint.

Heb jij nog plannen voor de kerstvakantie? Of heb je geen vakantie?

 

2 gedachtes over “Plannen voor de kerstvakantie.

  1. Wat e en hoop fijne plannen heb je beschreven! Wij hebben plannen om zo weinig mogelijk te doen hihi. ben erg blij dat ik 2 weken vrij heb gekregen van werk, en ga deze knus en rustig houden met m’n man 🙂 Wat dagjes weg en verder lekker thuis niksen.

  2. Ik heb ook kerstvakantie 🙂 Maar mocht ik zelf inplannen van mijn werk, dus heb gewoon ongeveer de “schoolvakantie” ingepland.
    Mijn plannen zijn o.a.: kerst bij ouders van mijn vriend en bij mijn ouders, meerdere verjaardagen (van mijn moeder, van een vriendin), veel lezen (mijn doel van 30 boeken halen dit jaar en er hopelijk ook overheen gaan), veel naaien (en aan ’t eind van het jaar een blogpost met alle kleding die ik dit jaar heb genaaid), en ook opruimen!

Geef een reactie

