Weer lekker even kletsen.

Het is weer tijd om jullie even bij te kletsen! De afgelopen dagen stonden er weer twee nieuwe artikelen voor jullie klaar. Ik vind het altijd zo fijn om weer nieuwe artikelen op mijn pagina te zien staan als ik mijn blog open! Beter dan dat er al twee weken hetzelfde staat, haha. Ik had een leuk weekend, maar daar heb ik al over verteld in mijn Sinterklaascadeautjes-artikel. Dat we op zaterdag eerst nog naar de winterfair in Ahoy gingen en dat dat helemaal niets aan is, dat laten we maar even achterwege. Haha. Gelukkig hadden we goedkopere kaartjes gekocht via Vakantieveilingen, anders was het echt zonde van het geld geweest. Ik raad je echt niet aan om daar heen te gaan, tenzij je houdt van winterfairs waar ze van alles verkopen en je aan proberen te smeren en op je uit proberen – oh, en die eigenlijk vooral niets met winter en kerst te maken hebben.

Sinterklaas vieren was wel erg leuk (zondagavond). Maandag heb ik thuis gewerkt – een les voorbereid (en die heb ik vandaag – woensdag – nog aangepast), gelezen voor de Hogeschool, wat opdrachten gemaakt, dat soort dingen – en dinsdag ben ik de hele dag naar de Hogeschool geweest. De vakken van dit blok vind ik ook allemaal erg leuk. Directe instructie en samenwerkend leren vind ik wat minder leuk, want dat is echt een theoretisch vak (hoewel we wel een practicum moeten doen – een les filmen op school waarin je een samenwerkingsopdracht gaat doen). Mijn leuke en gezellige klas maakt het echter een stuk leuker om van half 9 tot 10 over 10 ’s ochtends daar te zitten.

Daarna hebben we drama en dat vind ik geweldig. De docent is heel erg tof, we doen bijna alleen maar actieve dingen en ik leer heel veel. Mijn grootste verbeterpunt is namelijk mijn non-verbale en verbale communicatie meer met elkaar te laten overeenstemmen en dat kan ik bij drama heel goed leren. En daarnaast is drama ook gewoon hartstikke hilarisch. Ik vind het echt het leukste vak tot nu toe. Na drama hebben we onderwijspsychologie en hoewel ik het boek een stuk minder leuk vind dan vorig blok (bij adolescentiepsychologie) vind ik het vak wel leuk, want: psychologie. Ik vind het allemaal heel interessant en dat is wel fijn, want het is best wel theoretisch dus interesse maakt het dan wel al een stuk leuker. Tenslotte hebben we intervisie, waarbij we iedere week in een groepje van vier studenten (iedere week dezelfde) stageproblemen bespreken en proberen op te lossen met elkaar. Er is een goede balans tussen serieus bezig zijn met elkaars problemen en elkaar proberen te helpen en gezelligheid, want we lachen ook veel met elkaar. Ik ben erg blij met mijn klas, het is zo gezellig en iedere week vind ik het weer fijn om naar school te gaan! Oh, en ik volg op donderdagavond ook weer een college vakdidactiek. Voor de opdracht van afgelopen blok kregen we een beoordeling in plaats van een cijfer. Dat wist ik niet, maar maandag werd het ingevoerd dus toen zag ik een ‘G’ (van ‘goed’) en was ik blij. Mooi. Alle vakken van blok één zijn nu binnen! Het vak waar ik een 9,2 voor het tentamen had, had ook nog een presentatie en daar hadden we een 8 voor. Beide delen telden voor 50% en dus heb ik uiteindelijk met een 8,6 dat vak afgesloten. Daar ben ik uiteraard heel blij mee! Een goed begin! 🙂

Op stage gaat het ook lekker – vandaag had ik een vrije dag vanwege een excursie, dus kon ik mooi wat inhaalwerk doen voor de Hogeschool (vooral veel lezen, en werken aan het practicum van Directe instructie) en een les voor morgen aanpassen. Na de kerstvakantie ga ik op maandag ook een paar uurtjes stage lopen (die ga ik dan denk ik wel compenseren op een andere dag, ben niet echt van plan om nog meer uren stage te lopen) op de andere locatie van mijn stageschool, waar ik dan les ga geven (twee uurtjes) aan 2 vmbo brugklassen. Spannend, maar ik heb er ook wel zin in. Ik ben benieuwd! Maar daarvoor is het eerst nog vakantie en daar heb ik ook veel zin in. Ik zal binnenkort wel een artikeltje schrijven met mijn plannen voor de vakantie 🙂

Dan wil ik nog iets vertellen: vanavond (ik schrijf dit op woensdag, maar donderdagavond gaat het dus om, haha) kom ik op de radio! De lokale radio welteverstaan, dus zo bijzonder beroemd word ik niet, maar toch vind ik het wel leuk. Radio Hoeksche Waard belde mij vorige week of ik een interview wil doen – live op de radio – over de nieuwe wisselexpositie die we krijgen in 2016 in het Rien Poortvlietmuseum, waar ik werk. Ja, natuurlijk! Leuk! Wanneer kom je nou op de radio? Ik in ieder geval nooit, haha. Ik ben wel benieuwd, ik zal er binnenkort wel meer over vertellen hier op de blog. Je kan trouwens online meeluisteren als je dat leuk vindt. Op onze Facebook-pagina vind je een link! Het interview begint om 19:15 uur. Ik weet niet hoe lang het duurt, maar het programma waar het onder valt duurt volgens mij tot 20 uur.

Dan rest mij alleen nog te zeggen dat ik dit weekend weer eens bij mijn ouders ben, want mijn mama is vandaag (woensdag dus) jarig – gefeliciteerd, mam! – en dat moeten we natuurlijk wel vieren. We gaan haar als cadeautje ook een dagje mee uit nemen, dat hebben we op mijn vaders verjaardag namelijk ook gedaan. Ik heb er wel zin in om weer bij mijn ouders langs te gaan, want het is al even geleden dat we daar zijn geweest. En de familie zien is natuurlijk ook altijd gezellig.

Oh, dat wilde ik ook nog vertellen: ik liet in mijn artikel met Sinterklaascadeautjes zien dat Johan twee spelletjes had gekregen hè? Die zijn echt heel leuk! We hebben ze inmiddels allebei gedaan en we gaan nu – als ik dit artikel af heb en dat is bijna – weer spelen. Gezellig! Er is de laatste tijd toch steeds niet op televisie doordeweeks (wat ik volg dan) dus dat komt goed uit. Ik kijk momenteel alleen The Voice (op vrijdag – aanstaande kan ik niet kijken, want dan is het kerstgala van mijn stageschool en daar ga ik wel even heen, kijken of het leuk is), Graf zonder Naam (op zondagavond, dat kijk ik op maandag terug – aanrader!) en Expeditie Robinson (op donderdag, maar dat kijken we altijd terug omdat ik dan college heb). Maar dat terzijde, haha.

Ik hoop dat je het leuk vond om deze persoonlijke update – lees: geklets – te lezen! Nu wil ik natuurlijk weten hoe het met jou gaat! 🙂

Een gedachte over “Weer lekker even kletsen.

  1. Deze week heel druk bezig geweest met het concert van Medusa, wat dus vrijdagavond (gisteren) was!
    Foto’s volgen nog op de Medusa-weblog en daarna ook nog op mijn eigen weblog 🙂
    Vantevoren hadden we nog even gezongen bij de piano op Utrecht Centraal, dat was best leuk (maar slechte akoestiek :P). Daarna gaven we ons concert in de kapel van het conservatorium, supermooi!
    Ben echt blij dat het allemaal goed is gegaan, want het was mijn eerste concert als voorzitter van Medusa 🙂 Gisteren had ik de hele dag vrijgenomen van mijn werk om overdag de bloemen en programmaboekjes enzo nog te kunnen regelen.
    Ik hoop echt dat we volgend jaar genoeg leden erbij krijgen om door te kunnen gaan…! Want er staan weer leuke stukken op het programma voor de zomer, van musical tot opera.

Geef een reactie

