Adventskalender 2015.

Vorig jaar heb ik een adventskalender gemaakt voor Johan en hij maakte er toen ook eentje voor mij. Het stond op mijn lijstje voor het Day Zero Project en het bleek ontzettend leuk te zijn. Niet zozeer om er eentje te maken, maar voornamelijk om de cadeautjes te bedenken en in te pakken en te zien hoe leuk Johan de cadeautjes vond. Ik vond het zelf ook superleuk om iedere dag een klein cadeautje te krijgen. Omdat ik het zo leuk vond besloot ik dit jaar weer een adventskalender te maken. Eigenlijk dacht ik ‘ik doe het niet’ omdat ik het nu erg druk heb, maar Johan ging ook weer een kalender maken voor mij dus toen vond ik dat ik er ook eentje moest maken. Inmiddels is ‘ie af – ik schrijf dit op 30 november, dus nét op tijd, haha! – en hoef ik nog maar 3 cadeautjes te bedenken en in te pakken. Ik heb er net een paar tekort. Die hoef ik gelukkig pas uiterlijk op 18 december te hebben, want dan is het eerste doosje dat nog leeg is aan de beurt.

Vandaag laat ik je zien hoe mijn adventskalender van dit jaar tot stand is gekomen en hoe die eruit ziet! Verwacht niet teveel creatiefs hoor, want ik doe altijd iets makkelijks, haha. De cadeautjes die ik krijg van Johan en die ik aan hem gegeven heb komen online als de 24 dagen voorbij zijn, dus rond de kerstdagen. Het is natuurlijk wel zo leuk om het nu nog geheim te houden voor elkaar (:

image-2015-11-30

Dit jaar heb ik gekleurd karton gebruikt om de adventskalender te maken, want dan hoefde ik niet zoveel te kleuren o.i.d., haha. Ik heb deze website gebruikt, waar je voor ieder formaat doosjes kunt downloaden en kunt printen op ieder gewenst papier. Heel handig! Ik koos drie verschillende doosjes en ging aan de slag. Van het knippen, plakken en vouwen heb ik geen foto’s. Het kostte op zich helemaal niet zoveel tijd. Als ik een muziekje of een simpel televisieprogramma aan had kon ik ondertussen lekker vouwen en plakken. Dat ging best snel, maar soms had ik ook wel een beetje frustratie hoor, als er weer eens een vouwrandje scheef ging (motorisch gestoord, ik weet het) of iets niet bleef plakken in één keer (stomme lijm).

image-2015-11-30 (1)

Maar inmiddels zien de doosjes er zo uit! Allemaal voorzien van een nummer en allemaal gevouwen en geplakt.

image-2015-11-30 (2)

En nu staan de doosjes te wachten om opengemaakt te worden. Een aantal cadeautjes pasten er niet in, want die waren te groot. Daar heb ik dan een gedeelte van een cadeautje in het doosje gedaan of er zit een briefje in met een aanwijzing waar het cadeautje van die dag te vinden is. Deze pakjes heb ik voorzien van een datum en ergens in de keuken neergelegd. Drie doosjes zijn nu dus nog leeg, maar die krijgen zeer binnenkort nog een invulling. Ik moet nog even iets bedenken ^^ Als je een idee hebt hoor ik het graag, maar stuur dan even een mailtje, want Johan leest mijn blog ook!

De adventskalender die ik van Johan krijg bestaat uit drie huisjes die ieder weer bestaan uit 8 onderdelen. In ieder onderdeeltje zit een cadeautje. Dit huisje heeft als thema Woezel en Pip, want ik vind hen schattig, haha. De andere huisjes moeten nog gemaakt worden, maar die hoeven natuurlijk uiterlijk 9 december pas af te zijn.

Ik heb er weer zin in! Ik kan je echt aanraden om een adventskalender te maken voor iemand anders, dat is zo leuk om te doen – en heel leuk om te krijgen! 🙂

 

Een gedachte over “Adventskalender 2015.

Geef een reactie

