Iets over de afgelopen dagen.

Het is nogal stil op mijn blog de laatste tijd. Ik heb het druk en ik weet vaak ook niet zo goed waar ik over wil schrijven. Daarom vandaag weer een kletsartikeltje, want afgelopen dagen heb ik wat dingetjes gedaan en ‘beleefd’ (dat klinkt altijd alsof het bijzonder is, valt wel mee, haha) en daar wilde ik wel wat over vertellen.

Afgelopen week heb ik voor het eerst een aantal vergaderingen op mijn stage bijgewoond. De eerste tussenrapporten waren er namelijk en dan wordt er over iedere klas en leerling vergaderd. Dit was wel interessant, maar ik denk zomaar dat ik dit als ik eenmaal in het onderwijs werk, waarschijnlijk wat saaier ga vinden, haha. Verder heb ik voor het eerst lesgegeven aan vwo 3 (twee klassen), komende week weer! Daarnaast was het vrijdagavond Open Avond op mijn stageschool en dus ben ik tussendoor er maar gebleven. Dat betekende van 9 tot 22 uur op school, haha. Het was wel een leuke avond, er zijn best veel kinderen (en ouders) langs geweest en we hadden verschillende dingen te doen. Er was ook nog een andere stagiaire van geschiedenis dus dat was gezellig!

’s Avonds laat zag ik in de app die we hebben met onze klas dat de eerste cijfers er waren, van adolescentiepsychologie. Dit was het tentamen waar ik niet helemaal zeker over was, maar ik had gewoon een 7,3! Dat was onverwachts en daarom was ik extra blij. Het andere tentamen heb ik nog niet binnen, net als mijn opdracht voor vakdidactiek. Die zullen binnenkort wel komen denk ik. Ik heb wel een voldoende voor studieloopbaancoaching en stage, voor allebei is dit het eerste gedeelte. Woensdag a.s. (ik schrijf dit op maandag) krijg ik ook bezoek van mijn stagecoördinator vanuit de Hogeschool. Dat vind ik stiekem hartstikke spannend, dus ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik hou jullie wel op de hoogte, bijvoorbeeld als ik ook mijn andere tentamencijfer binnen heb. Heb ik weer wat meer te vertellen, haha.

Zaterdag heb ik in het museum gewerkt samen met iemand anders en dat was heel productief en ook gezellig. We hebben van 10 tot 15 uur gewerkt daar en de hele expositie van 2015 is al opgeruimd! We hebben ook al wat mooi werk uitgezocht voor de nieuwe expositie – in april 2016 gaan we weer open, dus we hebben nog een poosje gelukkig. In de kerstvakantie heb ik wel wat meer tijd om te werken in het museum, dus dan ga ik weer verder. Zondag ging ik samen met twee collega’s van het museum bij een derde collega op bezoek in Tilburg, dat was ook erg gezellig en we hebben een enorme Poortvliet-collectie gezien (hij is een echte fan kun je wel zeggen). Dat was leuk. Ik was wel blij dat ik zaterdag- en zondagavond lekker thuis was.

Ik ben verder een beetje aan het knutselen aan mijn adventskalender voor Johan. Hij is er ook weer eentje voor mij aan het maken, net als vorig jaar. Ik dacht eerst ‘ik doe het niet dit jaar’ omdat ik niet zoveel tijd had, maar ik heb simpele cadeaudoosjes gevonden dus het komt alsnog goed. Wel zo leuk. Ik heb inmiddels ook wat cadeautjes gekocht. Hopelijk is het al genoeg want ik vind het toch wel erg lastig om leuke, kleine en ook goedkope cadeautjes te vinden! Bijna alle Sinterklaas-cadeautjes zijn inmiddels ook binnen (ik wacht nog op één boek), dus dat wordt ook leuk!

Zondag op de terugweg vanaf Tilburg zag ik toen ik bijna thuis was – ik werd thuis gebracht, maar heb het laatste stukje gelopen omdat dat makkelijker afzetten was – één van de mooiste regenbogen die ik ooit heb gezien. Ik heb er wat foto’s van gemaakt maar in het echt was ‘ie nog veel mooier. Vooral door de hele donkere lucht erachter kwam ‘ie prachtig naar voren. Ik vind de regenboog echt één van de mooiste natuurverschijnselen die er is. Deze regenboog kon ik helemaal zien, dat zie je soort van op de foto rechts. Ik vind de foto links echter mooier, daar komen de kleuren veel beter uit.

image-2015-11-23 (1) image-2015-11-23

En toen ging ik vandaag – maandag dus – ook nog een nieuwe bril kopen! Degene die ik nu heb, heb ik pas twee jaar, dus normaal gesproken had ik nog echt geen nieuwe gekocht. Alleen heb ik zaterdag een beschadiging opgelopen op het linkerglas. Het zit gelukkig niet op ooghoogte, maar nu ik weet dat het er zit zie ik het ook steeds. Ik denk dat er een stukje metaal waarmee de schilderijlijsten vast zitten aan de achterkant tegenaan is gekomen. Zonde, maar niets aan te doen en bovendien: als ik geen bril op had gehad, had ik het in mijn oog gekregen. Dus eigenlijk ben ik wel blij. Mijn nieuwe bril is ook erg tof, maar wel iets anders dan wat ik nu heb; de hele smalle glazen die mij goed staan zijn uit de mode (ja, brillenmode bestaat ook ^^) dus het is iets anders geworden. De verwachte leverdatum is 8 december, dus het duurt nog even. Als ik ‘m heb zal ik uiteraard foto’s op de blog zetten!

Morgen – als dit online komt dus vandaag – begint het nieuwe blok op de Hogeschool. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn, ik hoop natuurlijk leuk. Ik heb er wel zin in om iedereen van mijn klas weer te zien en te spreken!

En hoe gaat het met jou?

Geef een reactie

