Steden (en parken/musea) in Nederland waar ik graag naartoe wil.

Het overkomt me de laatste tijd best wel vaak: ik ga ergens heen en heb dan niet genoeg tijd om goed rond te kijken, of ik bedenk me dat ik ook nog wel daar en daar heen zou willen. Vervolgens vergeet ik het weer en dan kom ik in een andere stad en bedenk ik me hetzelfde. Zondag besloot ik dat ik maar eens een lijstje moest maken met daarop de steden, parken (als in dierentuinen en pretparken e.d.) en musea in Nederland waar ik momenteel nog graag naartoe wil. Die lijst kan ik dan altijd nog aanvullen voor mezelf, haha. Het leek me wel leuk om het ook met jullie te delen! Misschien dat jullie dan nog tips hebben voor andere toffe plekken – in Nederland dus! – waar ik zeker eens een bezoekje aan zou moeten brengen.

image-2015-11-02 (4)

Op mijn lijstje staan in ieder geval de volgende steden… (in willekeurige volgorde)

  • Maastricht – hier heb ik zoveel moois over gehoord en van gezien!
  • Middelburg – hier is Johan wel eens geweest en hij vond het mooi (goede reden hè).
  • Groningen – mijn moeder zegt dan wel eens ‘ik ben wel een paar keer in Vancouver geweest, maar nog nooit in … (vul willekeurige Nederlandse plaats in).’ Dat geldt voor mij ook, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ik nog nooit in Groningen ben geweest, haha.
  • Gorinchem – hier was ik zondag heel even, maar nog niet lang genoeg.
  • Delft – staat al heel lang op mijn lijstje!
  • Willemstad – de vorige keer dat ik hier was regende het constant, beetje jammer.
  • Breda – want Brabant is leuk 🙂
  • Den Bosch – zie vorige reden. Ik ben wel eens eerder in Den Bosch geweest, maar ik vind het gewoon een erg leuke en gezellige stad waar ik zeker nog eens naar terug wil.
  • Bergen op Zoom – schijnt volgens Johan ook tof te zijn. Prima reden!

Genoeg te doen dus, haha. En dan zijn er ook nog een aantal parken en musea (en andere mooie dingen) waar ik graag nog eens naartoe wil (voor het eerst of opnieuw)…

  • Oudenbosch. Hier staat een kleine versie van de Sint Pieter. Ik ben er één keer eerder geweest, maar toen ging de kerk bijna dicht en kon ik dus lang niet alles rustig bekijken en fotograferen. Nu ik ook in de echte Sint Pieter ben geweest wil ik heel graag nog eens terug naar Oudenbosch.
  • Het Rijksmuseum. Ik geef het toe, ik ben een slechte historicus. Ik ben nog nooit in het Rijksmuseum geweest en dat kan natuurlijk echt niet. Staat heel hoog op mijn lijstje om te bezoeken!
  • Uilenpark de Paay. Ze hebben hier ook veel andere dieren trouwens. We hebben dit park pas net ontdekt, ik wist niet eens dat het bestond, maar het lijkt me superleuk. Ik hou van uilen. En van dierentuinen in het algemeen. Prima combinatie dus.
  • De geitenboerderij in Ouddorp. Ik wilde nog een keer naar een geitenboerderij en ik weet dat er in de buurt van Amsterdam eentje zit, een grote, maar toen vertelde Johan me dat er ook eentje in Ouddorp is. Dat is hier niet zo gek ver vandaan dus kunnen we ook daar naartoe gaan.
  • Reptielenhuis De Aarde in Breda. Hier zijn Johan en ik al eens eerder geweest, maar ik wil heel graag nog eens terug. De reptielen die ze hier hebben, hebben enorm veel ruimte en er wordt met zoveel liefde voor gezorgd en over verteld. Het is echt een aanrader om eens naartoe te gaan!
  • Zoveel mogelijk verlaten plaatsen! Haha. Ik weet er eigenlijk niet echt meer eentje in Nederland, dus als je tips hebt: heel graag. Ik wil er nog veel meer bezoeken en fotograferen. Leegstaande gebouwen mogen natuurlijk ook. Ik hou ervan.

Oké, ik geloof dat ik maar een tijdje vrij moet nemen om al deze dingen te doen, haha! Nu heb ik in ieder geval ‘een stok achter de deur’, want als ik zo’n plaats dan bezoek kan ik er een artikeltje voor mijn blog over schrijven. Zo ga ik ook wel eens naar dingen toe – ik vind het dan echt wel leuk hoor, maar ik denk wel ‘oh hier kan ik een artikel over schrijven!’ Ik vind mijn inspiratie echt uit dagjes weg. Ik vind dat ik nog genoeg heb te ontdekken in Nederland, dus ik hoop dat ik de komende tijd wat leuke steden en/of parken/musea kan afstrepen van deze lijst!

4 gedachtes over “Steden (en parken/musea) in Nederland waar ik graag naartoe wil.

  1. Maastricht is zeker leuk. Staat eind deze maand op onze planning 🙂 En Groningen ga ik zeker nog leren kennen omdat mijn vriend – tot mijn grote frustratie overigens – een jaar in Groningen moet gaan werken.

    En dat Brabantse steden leuk zijn ga ik natuurlijk niet ontkennen 😉

  2. Ach, ik schrijf ook artikelen over dagjes uit 😛 Want ik kan niet echt over mijn werk gaan schrijven natuurlijk (daar kan ik alleen een stripje over maken, uhum…). Je kan eventueel op mijn weblog hier kijken naar het lijstje plaatsen in Nederland waar ik over geschreven heb, misschien haal je daar ook nog een ideetje uit.
    Maastricht en Groningen ben ik ook geweest, Groningen was leuk maar check de NS… Heel vaak storingen/busreizen/werkzaamheden op die route (tenminste, altijd als ik erheen ga!). Delft ben ik 1x geweest maar toen heb ik alleen de TU gezien. Breda heb ik eigenlijk ook alleen gezien omdat daar familie woont, maar het is wel een leuke stad 🙂 Alleen toeristendingen heb ik daar dus nooit gedaan.

Geef een reactie

