Een lijstje over de herfstvakantie.

Het is inmiddels alweer woensdag, maar omdat ik zoveel heb gedaan in de herfstvakantie kwam gisteren pas het laatste artikel daarover online! Het leek me wel leuk om nog even op een rijtje te zetten hoe mijn herfstvakantie eruit zag.

IMG_1128

Zaterdag begon mijn herfstvakantie echt (vond ik, vrijdagmiddag was ik rond een uur of vier thuis) en waren Johan en ik voornamelijk thuis. We hebben veel opgeruimd en schoongemaakt in huis en gingen ontbijten bij Ikea (en natuurlijk een rondje lopen door de winkel). ’s Avonds zijn we bij mijn schoonouders geweest om koffie te drinken en Ik hou van Holland te kijken.

Zondag zijn we naar de kerk geweest en na koffie en een vroege lunch zijn we naar Hierden gereden, naar mijn ouders. Daar hadden we een gezellige, rustige zondagmiddag en -avond.

De dag erna, maandag, vond ik dat de vakantie pas écht begon, want het weekend heb ik sowieso altijd vrij haha. Voor mijn vaders verjaardag gingen Johan, mijn papa en ik naar de Orchideeënhoeve. Daarna hebben we Chinees gegeten en een gezellige avond gehad bij mijn schoonzusje (en broer, maar die was er maar kort) in Steenwijk, samen met mijn ouders. Het artikel dat ik schreef over de Orchideeënhoeve kun je lezen als je op de link klikt.

image-2015-10-20 (26)

Maandagavond bleven we in Hierden slapen en dinsdagochtend zijn we na de files naar Drunen gereden, naar het verlaten Land van Ooit, waar we een wandeling hebben gemaakt (en natuurlijk foto’s). Het viel een beetje tegen, maar gelukkig konden we wel wat toffe foto’s maken (nou ja, Johan, want mijn batterij was leeg, bummer). Als je even hier klikt, kun je zien welke foto’s Johan maakte.

IMG_1099

Daarna reden we door naar Roosendaal om een bezoekje te brengen aan Rosada. We kochten drie broeken, lunchten heerlijk en dronken koffie en aten een taartje. Heel belangrijk. Mijn aankopen (en een aantal boeken die ik leende) kun jein dit artikel bekijken.

image-2015-10-22 (3)

Woensdag had ik om 10 uur afgesproken met een aantal studiegenootjes om te werken aan een presentatie die we (als het goed is) gisteren hebben gegeven (als dit online komt; ik schrijf dit op maandag). We waren niet de enige die dat plan hadden, want op school (was gewoon open, er zijn ook opleidingen zonder herfstvakantie) kwamen we onze hele klas zo’n beetje tegen, haha! We hebben er aardig lang aan gewerkt maar het ook heel gezellig gehad. ’s Middags had ik met Johan afgesproken om even op Zuidplein rond te snuffelen en koffie te drinken (alweer? Ja, alweer).

Donderdag waren we nog niet moe, haha, dus zijn we ’s ochtends vroeg opgestaan en naar Doel in België te rijden. Verlaten plaatsen, yes! Hier waren we vorig jaar al een keer geweest, maar we vonden het wel nodig om er nog een bezoekje aan te brengen. Het was weer bijzonder. Mijn foto’s en verslagje kun je lezen als je op het linkje (het doel, haha) klikt.

image-2015-10-23 (5)

Donderdagavond ging ik samen met mijn beste vriend naar de voorstelling van Herman van Veen in de schouwburg in Dordrecht. Dat was heel bijzonder. Ik probeerde het in woorden te vatten in een artikeltje en ik hoop dat dat gelukt is – want woorden schieten eigenlijk tekort.

Vrijdag waren we nóg niet moe, hoewel ik wel lekker uitgeslapen heb tot half 11. Daarna zijn we naar Madurodam geweest (’s middags) en daarna naar een film in het Omniversum. Ook hierover schreef ik een artikel, haha, en dat kun je hier lezen.

Tot slot gingen we op zaterdag met mijn zwager en schoonzus ontbijten bij Hema, daarna een rondje lopen door Ridderkerk (waar zij wonen), om vervolgens naar de Euromast te gaan. Mijn schoonouders hadden namelijk met de Bankgiroloterij kaartjes gewonnen voor 4 personen, maar zij zijn pas al geweest (toen ze ook al kaartjes hadden gewonnen, haha) dus daarom mochten wij nu. Ik vond het eng, maar ook wel heel tof. Vervolgens gingen we naar de kermis er vlakbij en daar ging ik voor het eerst van mijn leven in de botsautootjes haha. Meer over onze dag kun je lezen in het artikel dat ik erover schreef.

Zondag, de laatste dag van onze gezamenlijke herfstvakantie, gingen Johan en ik ’s ochtends naar de kerk. Daarna dronken we koffie bij mijn schoonouders. De rest van de dag zijn we voornamelijk thuis geweest, want ik moest nog vier lessen voorbereiden voor deze week en daar ben ik de rest van de middag (op een halfuurtje door het dorp wandelen na) mee bezig geweest. ’s Avonds vermaakten we ons met bloggen en Flikken Maastricht en Miljoenenjacht kijken. Oh, en het laatste restje Hugo opdrinken als afsluiter van de vakantie.

Ik heb echt een volle maar hele leuke herfstvakantie gehad! Had jij ook vakantie afgelopen week? Heb je nog iets leuks gedaan? 🙂

3 gedachtes over “Een lijstje over de herfstvakantie.

Geef een reactie

