Nieuw (en geleend) | Spijkerbroek, uiltje, puzzel, boeken, films.

Dinsdag wandelden Johan en ik bij het verlaten Land van Ooit, maar we gingen ’s middags ook lunchen en even winkelen in Rosada, een outlet-centrum in Roosendaal. Momenteel zijn ze aan het uitbreiden, begin 2016 komen er een hoop winkels bij dus dan gaan we er zeker nog eens naartoe (we zijn er trouwens sowieso al vaker geweest). Ik kocht er een nieuwe broek – en Johan kocht er ook twee – en ik kreeg van Johan een nieuw uiltje (uit de kerstwinkel) voor mijn verzameling. Verder kochten we maandag nog een nieuwe puzzel (van 1000 stukjes) in Steenwijk. En ik leende een aantal boeken (en films) van mijn broer en zijn vriendin. En dat alles ga ik jullie vandaag laten zien!

image-2015-10-22 (4)

In Rosada kocht ik deze broek bij Mustang. Ik heb hier al eerder eens een shirtje gekocht. Erg fijne winkel, ze hebben vaak hele leuke items! Johan kocht hier ook twee spijkerbroeken. Het derde item was voor €1 dus besloten we drie broeken mee te nemen; in plaats van €150 waren we toen maar €99 kwijt. Fijn. Mijn broek zit heel erg lekker, het materiaal is lekker stretch dus dat zit natuurlijk heel fijn.

image-2015-10-22 (3)

Er was ook een kerstwinkel geopend dus daar moesten we natuurlijk een kijkje nemen. Voor een paar euro (ik weet de precieze prijs niet meer) namen we dit schattige uiltje mee. Je kan deze in de kerstboom hangen. Doordat we nu konijnen hebben weet ik niet of we dit jaar wel een kerstboom neer gaan zetten, maar het uiltje moest natuurlijk sowieso mee voor mijn verzameling (al uitgebreid), haha.

image-2015-10-22

In Steenwijk kwamen we een winkel tegen met allerlei goedkope spulletjes en buiten lagen puzzels van 1000 stukjes voor maar €5. We kozen deze van de Trevi-fontein, waarbij Johan zei ‘dan kun je er een muntje ingooien als ‘ie klaar is’ – toen wij in Rome waren, stond deze fontein helaas in de steigers (nu misschien nog steeds trouwens).

 image-2015-10-22 (2)

Ik leende de Millennium-trilogie van Stieg Larsson van mijn broer. Ik heb ze al eens eerder gelezen, maar dat is al best lang geleden en dus wilde ik ze graag nog een keer alle drie lezen. Daarnaast mocht ik ook de films ervan meenemen, die heb ik nog nooit gezien dus ik ben benieuwd.

image-2015-10-22 (1)

Dit boek kende ik nog niet, maar leende ik op aanraden van mijn schoonzusje. Het boek gaat hierover (verhaaltje van de achterflap):
‘Thessaloniki, 1917. Terwijl Dimitri Komninos wordt geboren, legt een vlammenzee de welvarende multiculturele stad in de as. Het is de eerste in een reeks dramatische gebeurtenissen die de stad ingrijpend veranderen. Vijf jaar later vlucht een jonge vrouw, Katerina, in een wrakkig bootje naar Griekenland. Haar dorp in Klein-Azië is verwoest door Turkse troepen, waarbij ze haar moeder uit het oog verloor, en ze staat er alleen voor. Vanaf het moment dat Dimitri en Katerina elkaar ontmoeten, raken hun levens onlosmakelijk met elkaar verbonden…’

Ik ben in 2013 in Thessaloniki (en omstreken) geweest met een studiereis en ik vind het een prachtige stad. Tevens hou ik erg van historische romans. Ik was dus wel nieuwsgierig naar dit boek en ben er inmiddels nét in begonnen. Ik kan er dus nog niet zoveel over zeggen, maar dat komt wel als ‘ie uit is.

Ik ben blij met onze aankoopjes! Dat maakt het wel weer goed dat ik woensdagmiddag op Zuidplein de meest geweldige schoenen tegenkwam en die wilde kopen maar dat niet gedaan heb omdat ze €100 waren… Snik :’)

Een gedachte over “Nieuw (en geleend) | Spijkerbroek, uiltje, puzzel, boeken, films.

Geef een reactie

