Inspirerend Geluk #5 | Omgekeerde Bucketlist.

Het is alweer tijd voor het laatste onderdeel van het project Inspirerend Geluk waar ik aan mee doe. Vandaag is het onderwerp ‘omgekeerde bucketlist.’ Veel mensen hebben een gewone bucketlist, zo’n lijst met dingen erop die je wil doen voordat je doodgaat. Ik heb er niet echt één, hoewel ik wel een aantal van zulke dingen in mijn hoofd heb – eigenlijk moet je het dan gewoon doen als je de kans krijgt, want je weet natuurlijk niet wanneer je doodgaat. Maar dat allemaal terzijde, want vandaag gaat het dus om de omgekeerde bucketlist: beschrijf de mooie dingen die je al gedaan hebt in je leven.

fajdskfjadklf

Ik heb Johan leren kennen 
Dat is misschien niet echt iets waar ik zelf helemaal invloed op heb gehad – denk ik – maar het is wel iets heel moois en enorm belangrijk voor mij natuurlijk. Inmiddels zijn we alweer meer dan 4,5 jaar bij elkaar en zijn we al langer dan een jaar getrouwd. Fijn, fijn, fijn.

Ik heb een aantal diploma’s en een rijbewijs 
Cliché natuurlijk, maar wel waar. Ik ben wel trots op het feit dat ik een VWO-diploma heb en een bachelor geschiedenis en een masterdiploma Middeleeuwen en Renaissance Studies. Hopelijk komt er volgend jaar een diploma bij waardoor ik dan tweedegraads docent geschiedenis ben. Oh, en ik heb alweer meer dan 4 jaar mijn rijbewijs en dat vind ik iedere keer dat ik in de auto stap weer fijn (en iedere keer als ik zie dat mensen rijles hebben, dan ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef te doen).

Ik maakte hele mooie reizen 
Dit heb ik natuurlijk ook voor een groot deel aan mijn ouders te danken, want die hebben mij en mijn broer jarenlang meegenomen op vakantie naar allerlei prachtige landen. Ik ben twee keer in Canada geweest (en wil héél graag een keer terug samen met Johan), heb twee van de Canarische eilanden gezien (Gran Canaria en Lanzarote), heb een groot deel van Scandinavië, waaronder de Noordkaap, gezien, en een hoop verschillende steden. Dit jaar ging ik naar Rome en dat wilde ik al ongelooflijk lang, dus dat was fantastisch. Oh, en mijn studiereis naar Griekenland in 2013 vond ik ook heel erg gaaf. Ik wil zeker nog eens terug.
Ik ben heel dankbaar voor al deze mooie reizen en ik wil er het liefst nog een heleboel maken.

image-2015-08-23Zweden

image-2015-08-18 (5)
Noordkaap

image-2015-08-18 (12)
Inside Passage, Canada

Ik ging paragliden en indoor skydiven 
Dat vind ik nu echt van die dingen die je op je bucket list zet. Maar ik heb het gewoon gedaan en wat was het fantastisch. Ik wil het allebei heel graag nog eens doen!

Weten wat ik wil en mezelf durven zijn 
Ik weet niet altijd wat ik wil en ik durf niet altijd mezelf te zijn, maar ik vind het wel tof van mezelf dat ik dat wel steeds meer doe, ook al vind ik het vaak erg eng. Ik durf wel uitdagingen aan te gaan en heb daar vaak achteraf helemaal geen (of nauwelijks) spijt van. Ik heb het toch maar mooi wél gedaan, denk ik dan.

Vriendschappen, relaties, familie 
Dit voeg ik maar even samen in één kopje, maar ik ben ongelooflijk dankbaar en blij met alle prachtige vriendschappen die ik heb. Daarbij hoort natuurlijk ook mijn (schoon)familie. En ook vriendschappen die nu misschien niet meer bestaan of verwaterd zijn, want die hebben mij ook allerlei moois gebracht.

Het verleden loslaten en leven in het heden 
Ik ben iemand die het vaak lastig vind om het verleden los te laten, ik ben wel wat nostalgisch en soms melancholisch ingesteld met betrekking tot mijn verleden, maar de laatste jaren leer ik het wel meer te relativeren en soms ook los te laten en meer in het heden te leven. Dat vind ik tof.

Ik wil aan het eind van dit artikel Saskia bedanken voor het bedenken van dit project, ik vond de opdrachten erg leuk en ik vond het fijn om over dingen na te denken en de resultaten dan op papier (nou ja, scherm) te zien verschijnen. Dankjewel! Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen.

Waar ben jij trots op?

2 gedachtes over “Inspirerend Geluk #5 | Omgekeerde Bucketlist.

  1. Wat een mooie doelen heb je al gehaald zeg! Leuk om dit zo op een rijtje te zien.. De meeste kende ik wel, als vaste lezer!
    En heel erg bedankt voor je lieve woorden aan het einde. Ik ben blij dat je hebt meegedaan en genoten van je inspirerende invullingen!

Geef een reactie

