Update: ‘dit wil ik in ieder geval in 2015 doen!’

Van de week reageerde Kimberly ineens op een artikel dat ik eind 2014 schreef, met als titel ‘dit wil ik in ieder geval in 2015 doen!’ Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat ik dat artikel überhaupt had geschreven en dus was het wel leuk om het weer eens door te lezen. Kimberly vroeg me of ik alle doelen ging behalen en hoe het nu ging en het leek me wel tof om daar een artikel over te schrijven.

1. Een mooie reis maken samen met Johan 
Gelukt! We zijn 10 dagen op vakantie geweest in juni, eerst zes dagen naar Rome en toen vier dagen naar Wenen. Dat was fantastisch! Als je even terug zoekt op mijn blog kom je de artikelen die ik erover schreef vanzelf wel tegen. Naar Rome wil ik sowieso nog een keer terug.

image-2015-07-06 (4)
Forum Romanum ❤

image-2015-07-14 (5)
Slot Schönbrunn

2. Weer studeren! 
Check! Ik ben sinds september weer aan het studeren, ik doe een verkorte lerarenopleiding aan de Hogeschool van Rotterdam, waarbij ik twee dagen naar school ga en drie dagen stage loop. In een jaar hoop ik dan mijn tweedegraads bevoegdheid voor het vak geschiedenis te behalen. Ik schrijf regelmatig over mijn studie, dus als je meer wilt weten kun je even rondsnuffelen hier op de blog!

3. Evangelisatie- en recreatiewerk doen op de camping 
Dit doel heb ik ook behaald! Voor de zesde keer ging ik dit jaar naar camping de Kriemelberg om een week evangelisatie- en recreatiewerk te doen. Ik vond het weer fantastisch en heb weer veel toffe, lieve mensen leren kennen. Volgend jaar hoop ik voor de zevende keer te gaan. Over dit jaar schreef ik ook een artikel, dat kun je hier lezen.

4. Veel lezen en mezelf blijven ontwikkelen 
In dit doel beschreef ik dat ik naast mijn studie als conservator wilde blijven werken in het Rien Poortvlietmuseum: gelukt! Dat doe ik nog steeds en met veel plezier. Eind deze maand gaat het museum dicht voor de winter en dan ga ik weer aan de slag met de nieuwe expositie. Verder stond in dit doel: veel blijven lezen. Aan het begin van het jaar heb ik dat wel gedaan, maar nu schiet het er vaak een beetje bij in. Voor mijn studie lees ik wel veel en daar leer ik natuurlijk wel van, dat hoort ook bij ontwikkeling. Tevens ligt de cursus sociale psychologie, waar ik ook over schreef, nog te wachten op mij. Oeps. Ik heb wel een deel van het eerste boek gelezen en ik vind het heel interessant, hier wil ik dus zeker nog mee verder. Of dat dit jaar nog gaat lukken weet ik echter niet. Dit doel heb ik dus voor driekwart behaald vind ik.

5. Nog meer contact maken met mensen en met mensen afspreken in plaats van ze digitaal te spreken. 
Nu ik weer studeer is dit wat lastiger, maar daarvoor ging het eigenlijk heel goed en ik heb veel mensen die ik vaak een lange(re) tijd niet zie weer gezien en gesproken. Fijn. Hier wil ik zeker nog mee verder gaan, gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een kerstvakantie, haha.

6. Creatief bezig zijn 
Vallen kleuren, lessen bedenken, voorbereiden en geven en bloggen daar ook onder? Dan heb ik dit doel behaald, haha!

7. Verder met het Day Zero Project 
Dat is dit jaar best goed gegaan. Ik heb een flink aantal doelen af kunnen strepen. Er staan er echter ook nog een hoop op de lijst, maar de laatste tijd kom ik er niet echt meer aan toe. Zonde, dus hier wil ik weer meer aandacht aan gaan besteden!

8. Mijn blog verder ontwikkelen met onder andere een nieuwe lay-out en een nieuwe ‘about’-pagina. 
Een nieuwe pagina met informatie over mij en mijn blog heb ik sinds ik dit artikel schreef gemaakt en volgens mij ook al een keer weer veranderd. De nieuwe lay-out is er nog steeds niet, ik denk er wel vaak aan maar het komt er maar niet van. Hier wil ik dit jaar echt nog wel iets aan veranderen, maar ik weet nog niet precies hoe. Wordt vervolgd… Oh, en er stond ook nog bij dat ik me wil blijven ontwikkelen in het schrijven van serieuze(re) artikelen. Ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar volgens mij is er een goede mix tussen serieuze(re) en wat luchtige(re) artikelen op mijn blog.

9. Genieten genieten genieten! 
Nou, deze mag ook wel onder het kopje ‘behaalde doelen’ gezet worden. Ik heb dit jaar al van heel veel dingen genoten en ik wil er de laatste maanden ook zeker nog iets tofs van maken!

Het was leuk om weer eens mijn doelen langs te gaan die ik voor dit jaar had bedacht. Ongemerkt – want ik was dus vergeten dat ik dit artikel überhaupt had geschreven – heb ik bijna alle doelen behaald. Tof. Wat was/waren jouw doel(en) voor 2015 en heb je ze behaald?

 

2 gedachtes over “Update: ‘dit wil ik in ieder geval in 2015 doen!’

  1. Mooie doelen en je hebt er al een aantal gehaald! Nog een paar te gaan, maar je hebt nog wat tijd. En als ze nu niet lukken zet je ze gewoon door naar 2016! Hoppa! Heel leuk om te lezen.

Geef een reactie

