Het is vakantie!

Het is herfstvakantie! Yes! Het is maar een weekje, maar ik heb er best wel naar uitgekeken. De afgelopen periode heb ik het best wel druk gehad en veel dingen die ik heb gedaan waren nieuw(e uitdagingen) en dus is de vakantie heel welkom. Bovendien heb ik al heel lang geen herfstvakantie meer gehad, haha! Vorig jaar heb ik die week gewerkt in de kas en de jaren ervoor had ik geen herfstvakantie, want de universiteit doet daar niet aan. Maar dit jaar heb ik weer eens een weekje herfstvakantie.

image-2015-10-02 (13)

De afgelopen week was vooral heel druk, want ik was zowel op woensdag- als op donderdagavond weg. Woensdagavond was er een spelletjesavond voor de brugklassen van mijn stageschool (en ook van de andere locatie, in totaal waren er ongeveer 300 leerlingen) en daar heb ik bij geholpen. Samen met een docent en met een moeder heb ik ‘Hints’ gespeeld met de leerlingen. Het was erg leuk, maar wel vermoeiend. Donderdagavond had ik een college vakdidactiek, dat volg ik bij deeltijd en dat heb ik dus altijd ’s avonds. En daarnaast heb ik overdag gewoon stage gelopen (woensdag t/m vrijdag) en heb ik donderdag en vandaag (vrijdag) een les gegeven, die ook voorbereid moesten worden – de les voor vrijdag moest op het laatste moment zelfs nog helemaal aangepast worden. Donderdag was dus een stressvolle dag en dat merkte ik vandaag ook best wel: ik was moe en toe aan vakantie. En nu is het zover en dat vind ik fijn.

image-2015-10-02 (3)

Wat ga ik doen? 
Natuurlijk heb ik wat dingetjes gepland om in de vakantie te gaan doen! De week is waarschijnlijk zó om en dan heb ik natuurlijk niet alles gedaan wat ik wilde doen, want dat gaat altijd zo. Daarom schrijf ik hier alleen over de dingen die ik sowieso ga doen (oké en over een paar dingen die ik hoop te gaan doen). Het grootste deel van de week is overigens toch al gevuld, haha. Goed, wat ga ik allemaal doen in het weekend en in de komende week?

  • Schoonmaken in huis – dat klinkt niet leuk en het is ook niet het allerleukste om te doen natuurlijk, maar het is wel nodig. We hebben het best wel druk gehad afgelopen week en dus is het huis een zooitje. Opruimen en schoonmaken dus! Dat gaan we zaterdag doen.
  • Zondag gaan we naar mijn ouders en daar blijven we tot dinsdagochtend. Vind ik fijn!
  • Maandag gaan we samen met mijn vader een dagje naar de Orchideeënhoeve; dit is ons cadeautje voor zijn verjaardag. Als je meer wilt weten kun je even op de link klikken. ’s Avonds gaan we samen met mijn moeder, schoonzusje en broer Chinees eten bij mijn broer en schoonzus thuis in Steenwijk. En dan blijven we bij mijn ouders thuis slapen, anders moeten we die avond nog helemaal naar huis rijden 😉
  • Als het mooi weer wordt (of in ieder geval droog) gaan we dinsdag waarschijnlijk naar het verlaten Land van Ooit om daar te wandelen en (vooral) foto’s te maken. Als het regent weet ik nog niet wat we gaan doen haha.
  • Woensdag heb ik afgesproken met een aantal meiden van de Hogeschool om te werken aan een presentatie die we de week erna moeten geven. Woensdag wordt dus mijn studiedag, want ik moet voor de week na de vakantie ook nog wat dingen lezen en een aantal lessen voorbereiden die ik ga geven op stage.
  • Donderdag en vrijdag heb ik nog geen plannen, behalve op donderdagavond; dan ga ik samen met een vriend naar een concert van Herman van Veen. Daar heb ik heel veel zin in, de kaartjes hebben we al een hele tijd geleden gekocht dus ik vind het tof dat het nu bijna zover is. Ik ben heel benieuwd!

Heb jij ook vakantie komende week? En wat ga je doen?

Een gedachte over “Het is vakantie!

Geef een reactie

