Fijne uitspraken van het Flow-kalendertje.

Dit jaar ben ik in het bezit van het kleine kalendertje van Flow. Het leek me wel eens leuk om een aantal leuke uitspraken en tips van de afgelopen tijd (augustus en september) met jullie te delen in een artikel. Ik hoop dat er aan het eind van dit jaar weer een leuk kalendertje bijzit voor 2016, want ik vind het bijna altijd wel tof – hoewel er ook wel eens tips of quotes bij zitten waar ik niet zoveel mee kan. Vandaag dus een aantal leuke dingetjes uit augustus en september! Waarschuwing vooraf: de eerste is lekker cliché, maar wel waar 😉

De grote stap die je kunt maken voor meer zelfvertrouwen is om je niet meer zo’n zorgen te maken over wat andere mensen vinden, maar vooral te doen wat je zelf vindt dat hoort. En het grappige is dat andere mensen je dan steeds leuker gaan vinden. – Uit: ‘Vergroot je zelfvertrouwen’ van Robert Haringsma

Met je taalvaardigheid ontwikkel je ook je denkvermogen. Wat niet goed gezegd is, is ook niet goed gedacht. – Schrijver Tommy Wieringa op nu.nl

Moet je een taak doen die veel precisie vereist, kijk dan eerst naar plaatjes van jonge katjes of puppy’s. Jonge, hulpeloze beestjes activeren een diep verankerd zorginstinct, waardoor we nauwkeuriger en toegewijder worden en meer oog krijgen voor detail, ontdekten Japanse onderzoekers.

Elk afscheid is de geboorte van een herinnering. – Salvador Dali (1904-1989)

Niet omdat de dingen moeilijk zijn, durven we niet. Maar omdat wij niet durven, zijn de dingen moeilijk. – Seneca (4 v. Chr. – 65 na Chr.), Romeinse schrijver en filosoof

En dat ik jou
zo liefhad
en je geen uur

kon vergeten
en je nog niet
vergeten kan

– Hadewijch (13e eeuw), dichter

Angst is maar voor even, spijt is voor altijd. – Daniël Lohues, zanger

Je moet werk kiezen dat bij je brein past. Mensen kiezen soms iets creatiefs, maar als je brein hier niet op is ingesteld, wordt het niets. – Hersenonderzoeker Dick Swaab in Het Financieele Dagblad

Waak voor een leraar zonder humor. – Eckhart Tolle

In een waardevol gesprek is het spreken een gevolg van het luisteren. – Laurent Lapierre, hoogleraar leiderschapsstudies

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de hele wereld in een mum van tijd gelukkig. – Wim Kan (1911-1983), cabaretier

De pessimist klaagt over de wind, de optimist verwacht dat die draait, en de realist stelt de zeilen bij. – William Arthur Ward (1921-1994), Amerikaanse schrijver

Stiekem denk ik dat mijn favoriete uitspraak ‘waak voor een leraar zonder humor’ is, omdat die nu heel erg van toepassing is omdat ik net ben begonnen met lesgeven én humor heel belangrijk vind 🙂 Wat is jouw favoriete uitspraak van het rijtje hierboven?

 

3 gedachtes over “Fijne uitspraken van het Flow-kalendertje.

  1. ‘In een waardevol gesprek is het spreken een gevolg van het luisteren.’
    Die is echt tof! En goed van toepassing op mezelf en mijn studie, omdat ik met vakken als ‘Communicatie’ als eerste regel geleerd heb dat je altijd eerst naar de ander moet luisteren en dán pas zelf het woord moet nemen. 🙂
    Het zijn trouwens allemaal toffe quotes!
    Keep up the good work, girl. 🙂 x

Geef een reactie

