Kleurplaten.

Nog een artikeltje in de serie met kleurplaten die ik gekleurd heb! Ik vind het altijd leuk om de kleurplaten die ik heb gemaakt te laten zien aan jullie en de laatste tijd waren het er best veel omdat ik vergeten was om er foto’s van te maken en die te delen. Daarom vandaag nog vier kleurplaten van de afgelopen tijd.

09-14 (1)

Deze kleurplaat heb ik symmetrisch gekleurd. Ik hou daar normaal eigenlijk niet zo van, omdat het dan zo ‘gedwongen’ voelt terwijl ik het wel leuk vind om zomaar wat te doen. Bij deze plaat is het echter wel mooi geworden eigenlijk, het past er goed bij.

-09-14 (2)

Dit doe ik vaak: met verschillende tinten van één kleur bepaalde vormen in de plaat kleuren. Dit hoort wel een beetje bij mijn ‘stijl van kleuren’, als zoiets al bestaat. Dat zie je steeds terug, ik vind dat erg mooi. Contrasterende kleuren gebruiken in één vorm vind ik trouwens ook wel gaaf, dat pakt bij sommige platen ook erg mooi uit.

09-14 (3)

Deze vind ik erg tof, doordat ik de achtergrond wit heb gelaten. Hierdoor komt de tekening veel beter naar voren, hij springt er als het ware echter uit, ook door de felle kleuren.

09-14

En tot slot nog meer soort-van-bloemen (of wat zijn het?). In dit kleurboek (het eerste kleurboek voor volwassenen op reis, waar ik nog steeds mee bezig ben; het tweede heb ik ook maar die is nog steeds leeg, omdat ik eerst deze vol wil maken) zijn wel veel bloemenplaten. Ik hou daar wel van, maar soms is het wel een beetje veel en zouden wat meer andere onderwerpen ook wel leuk zijn.

 

Een gedachte over “Kleurplaten.

Geef een reactie

