Muziek van de afgelopen tijd.

Het is fijn om te schrijven, maar ik vind het ook heel fijn om zo nu en dan fijne muziek te delen. Want ik hou van muziek en zou er niet zonder kunnen. Daarom vandaag een aantal nummers die ik de laatste tijd veel heb geluisterd (en die nu ook nog regelmatig voorbij komen).

Met stip op één dit liedje. Ik vond het bij pas op de blog van Annemerel en ik vind het zo mooi! Zowel de video als het liedje. Het is Let it all go van Birdy & Rhodes.

Ik hou van Maria Mena en luister regelmatig naar haar muziek. Dit nummer kwam ik een tijdje geleden weer tegen en sindsdien luister ik het weer heel vaak, want ik vind het heel tof.

Gungor is een christelijke band die ik in 2011 ontdekte toen ze speelden op Flevo Festival en ik daar was. Ik vind ze fantastisch en er is pas een nieuw album uitgekomen (de eerste van een trilogie, yes!). Dit nummer is momenteel mijn favoriet. Nina noemde het album op haar blog en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor. 🙂

Ja ja, ik luister ook wel eens populaire liedjes die op de radio veel gedraaid worden. Zo ook dit liedje van The Weeknd, Can’t feel my face. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het wel een lekker nummer voor af en toe.

Sinds mijn week op de camping (evangelisatie- en recreatiewerk) van afgelopen zomer luister ik regelmatig naar Opwekking 764, Zegekroon. Tot die week kende ik het nog niet en nu ben ik er weg van. Krachtig nummer met een goeie tekst, vind ik – hoewel van mij zo’n video/achtergrond-ding dan weer niet hoeft bij zo’n liedje, maar dat terzijde.

En tot slot deze mooie cover van Somewhere only we know, uitgevoerd door Lily Allen. Ik vind Lily fijn om zo nu en dan naar te luisteren (ik heb zelfs een album van haar in de kast staan) omdat ik haar liedjes vaak heel grappig en sarcastisch vind en daar hou ik wel van. Dit nummer is juist wat gevoeliger en mooier en vind ik ook erg tof.

Ik zou nog wel 100 liedjes kunnen toevoegen, maar voor nu laat ik het hier maar weer even bij. Wat is jouw favoriete nummer van het moment en waarom?

3 gedachtes over “Muziek van de afgelopen tijd.

Geef een reactie

