Fotogenieke wandeling (1).

Zondagmiddag is bij ons vaak de wandelmiddag. Het was afgelopen zondag gelukkig redelijk weer en dus konden we een kleine wandeling maken. Op de Facebook-pagina van 112 Puttershoek, die Johan en ik allebei volgen, hadden we een foto gezien (ingezonden voor de fotowedstrijd van die pagina – er staan al veel prachtige foto’s op trouwens!) van een gebouw in de buurt van het gehucht Schuring. We vonden dit er allebei zo tof uitzien dat we wilden weten waar het precies stond en vervolgens zijn we erheen gereden.

image-2015-09-06

We konden in de omgeving van de schuur een rondje van ongeveer 2 kilometer lopen en daar hebben we zoveel moois gezien dat het met recht een fotogenieke wandeling genoemd mag worden! Vandaar ook dat dit artikel deel 1 is, want er volgen nog twee artikelen hierna. Ik kon niet zo goed kiezen welke foto’s ik wilde plaatsen omdat ik ze eigenlijk allemaal (die gelukt waren dan) mooi vind, haha. Om de artikelen met foto’s afwisselend te houden, laat ik vandaag een aantal foto’s in en om het genoemde gebouw zien, maar ook andere foto’s van de wandeling. In het volgende artikel kun je dus ook nog foto’s van dezelfde schuur tegenkomen.

image-2015-09-06 (1) image-2015-09-06 (2)

We zijn natuurlijk ook even in de schuur geweest, want we waren wel nieuwsgierig. De deur was nogal gesloopt (en aan de andere kant van de schuur stond de deur zelfs helemaal open aan één kant) dus we konden gemakkelijk naar binnen. Er stonden allerlei oude landbouwmachines en -werktuigen in de schuur, maar die werden volgens ons al een hele tijd niet meer gebruikt. Best bizar om te zien, maar ik hou er wel van.

image-2015-09-06 (3)

Toen we verder gingen wandelen zagen we allerlei dieren en mooie bloemen en ook de lucht was erg fotogeniek! Dus die besloot ik ook maar vast te leggen.

image-2015-09-06 (4)

We zagen en aaiden een hele lieve ezel en een boel schaapjes (waarvan je er rechts maar eentje ziet) en verderop kwamen we ook nog geitjes, paarden en alpaca’s (die konden we niet aaien trouwens, want die stonden te ver weg) tegen. Heel erg leuk om al die dieren zo dichtbij te kunnen zien en de meeste ook te kunnen aaien. Aan het eind kwam er ook nog een leuk klein hondje op ons af die we ook even aangehaald hebben natuurlijk.

image-2015-09-06 (6) image-2015-09-06 (5)

image-2015-09-06 (7) image-2015-09-06 (8)

Tevens was de nogal verroeste brug ook wel een mooie plekje voor wat foto’s. De foto rechts heb ik inmiddels ingestuurd voor de fotowedstrijd waar ik het al over had. Je weet maar nooit.

image-2015-09-06 (9) image-2015-09-06 (10)

We zagen onderweg ook allerlei prachtige bloemen in de berm en in tegenstelling tot normaal heb ik daar veel foto’s van gemaakt, ook in close-up (die volgen nog, er moet natuurlijk nog wel iets moois overblijven haha). Ik ben er meestal te ongeduldig voor en dan denk ik na 2 foto’s ‘oké klaar en door’ maar nu heb ik best veel foto’s gemaakt in de macro-stand. De meeste zijn echt goed gelukt en dat zeg ik niet vaak van mijn eigen foto’s. Oh, en links zie je natuurlijk mijn voeten want die leg ik altijd en overal vast. Fotogeniek hè.

image-2015-09-06 (11) image-2015-09-06 (12)

image-2015-09-06 (13) image-2015-09-06 (14)

Toen zagen we nog een schuur en hoorde ik een haan heel hard kraaien. ik was benieuwd waar ‘ie zat dus ging ik dichterbij kijken en toen vond ik drie geitjes – twee kleine en de moeder. Heel erg schattig en ze waren zo nieuwsgierig en lief! Ernaast zaten ook nog wat schapen, waaronder een hele mooie met grote hoorns – daar komt nog een foto van in één van de andere artikelen. In de schuur stonden naast dieren ook nog allerlei werktuigen, waaronder de tractor die je links ziet.

Het wordt weer steeds leuker om foto’s te maken, zeker als ze dan ook nog zo goed lukken! Ik hoop dat je het leuk vond om te zien en dat je weer terugkomt voor deel 2 en 3, haha! 🙂

 

4 gedachtes over “Fotogenieke wandeling (1).

Geef een reactie

