Mijn blogboekje (en meer over mijn blog).

Al eerder liet ik jullie het notitieboekje zien dat ik bij Hema aanschafte. Ik ben dit boekje gaan gebruiken als blogboekje en ik wil daar vandaag nog wat meer over vertellen!

image-2015-08-14 (8)

Het is dit boekje met een vrolijke print geworden. De kaft is lekker stevig en dat vind ik fijn. Het boekje ligt momenteel meestal ergens in de woonkamer zodat ik het er bij kan pakken als ik het nodig heb, bijvoorbeeld als ik een idee heb voor een artikel of als ik wil kijken welk artikel er online gekomen is (ter controle) of welk artikel ik voor de volgende dag nog wil schrijven.

Het leek me al een hele tijd fijn om een blogboekje te hebben, want ik heb bijvoorbeeld onderweg – ik probeer het boekje zoveel mogelijk mee te nemen als ik op pad ga – of zomaar ineens wel eens een idee voor een leuke blogpost. Veel van mijn ideeën doe ik op als ik leuke dingen ga doen (zo ging ik afgelopen weekend weer eens naar de kinderboerderij en ik vind het dan altijd wel tof om daar iets over te schrijven) of tijdens het surfen over het internet (blijft een grappige uitdrukking) of tijdens een gesprek met iemand. Maar inspiratie kan eigenlijk overal vandaan komen denk ik. Ook probeer ik zo nu en dan over een vast onderwerp te schrijven, bijvoorbeeld over het Day Zero Project (als ik een doel heb afgestreept en natuurlijk de maandelijkse update) en mijn 1000 vragen-boekje van Flow. Het is fijn als je die ideeën en vaste onderwerpen dan ook in kan plannen en op kan schrijven. (Zo schiet me nu te binnen dat het eigenlijk wel leuk is om nog eens een keer deze maand een week te beschrijven en dan dus iedere dag een stukje aan dat artikel te schrijven – zoals in het artikel over mijn eerste stageweek.)

image-2015-08-31
En natuurlijk ging het op de eerste pagina nog niet zo best met mijn planning uitwerken… 😉

Ik hou van schrijven – zowel digitaal als op papier – en dus is zo’n boekje echt een uitkomst. Ik heb nu bijvoorbeeld een planning gemaakt voor heel september, omdat ik iedere dag ga bloggen in deze maand. Dan heb ik wel een planning op papier nodig, anders komt er niets van terecht. Tot nu toe heb ik, zoals je op de foto hieronder kunt zien, onderwerpen voor artikelen bedacht tot en met 9 september (en gooi ik mijn planning nog wel eens door elkaar, zo ben ik) – en ideeën voor artikelen voor deze maand zijn dus nog welkom! Sowieso vind ik tips voor mijn blog altijd fijn, dus wat zouden jullie nog graag willen zien op mijn blog?

image-2015-08-31 (2)

Tot nu toe heb ik nog geen artikelen uitgewerkt in het boekje, maar alleen de onderwerpen opgeschreven. Meestal schrijf ik mijn artikelen dan ook ‘uit de losse pols’, hoewel ik wel vaak een idee in mijn hoofd heb hoe een artikel er ongeveer uit moet komen te zien. Dit pakt nog wel eens anders uit als ik eenmaal aan het schrijven ben, maar dat vind ik ook wel weer leuk. Het komt echter ook regelmatig voor dat ik alleen nog maar een titel heb voor een artikel en als ik dan ga schrijven dat er zomaar een tof artikel uitrolt. De laatste tijd heb ik gelukkig veel inspiratie en dus heb ik er ook wel vertrouwen in dat er in september iedere dag een blog online gaat komen. Vanaf 13 augustus is er al iedere dag een artikel online gekomen en daar ben ik best wel trots op! Ik merk zelf ook dat mijn schrijfstijl zich blijft ontwikkelen en dat het steeds makkelijker wordt om artikelen te verzinnen en uit te werken. Dit zie ik aan mezelf, maar stiekem ook aan de statistieken die ik af en toe bekijk (en waar ik geen waarde aan probeer te hechten, maar volgens mij doen we dat eigenlijk allemaal ergens toch wel) (toch?). Dankjewel dat jullie mijn artikelen lezen en mijn blog willen volgen – en als je mijn blog niet volgt maar zo nu en dan leest vind ik dat natuurlijk ook hartstikke leuk!

En, grappig detail vind ik, de artikelen waar ik vaak het meest onzeker over ben als ik ze publiceer, worden vaak het beste ontvangen! Herkenbaar? Ik vind dat wel bijzonder, maar ook wel weer leuk want het bevestigt wel dat de dingen die ik schrijf dus leuk zijn. En dat is fijn. Bedankt daarvoor, jullie maken het bloggen nog 100 keer leuker! 🙂

image-2015-08-31 (1)

Haha, uiteindelijk gaat dit artikel meer over mijn blog zelf dan over het blogboekje, maar dat was wel het oorspronkelijke idee. Ik heb ‘m wel wat uitgebreider laten zien en verteld wat ik er zoal mee van plan ben, dus dat is mooi. Haha. Ik ben blij dat ik al bijna 3 jaar een blog heb (sinds oktober 2012) en dat ik sinds … ik weet niet precies, maar een hele tijd alweer, regelmatig schrijf en de laatste tijd zelfs iedere dag! Bloggen is uitgegroeid tot zo’n beetje mijn grootste hobby en dat vind ik tof!

4 gedachtes over “Mijn blogboekje (en meer over mijn blog).

  1. Poe. Professioneel! Op mijn werk heb ik ook een dergelijke planning maar ik denk dat ik het qua bloggen op wat conceptberichten hier en daar houd. Zo veel ideeën heb ik meestal toch niet 😉

    1. Haha thanks! Ik doe meestal ook maar wat, maar het leek me wel weer leuk om het wat serieuzer aan te pakken. Waarschijnlijk ga ik me over een poosje er toch niet meer aan houden :’) Ik ken mezelf al een beetje haha.
      Wat voor werk doe je eigenlijk? *benieuwd*

  2. Ik zat er ook over te denken om weer een weekje te beschrijven op mijn blog (elke dag foto’s enzo). Mijn week is nu namelijk zo anders dan de laatste keer dat ik dat deed! Toen werkte ik nog aan mijn scriptie en nu werk ik fulltime en ben ik voorzitter/secretaris van Vrouwenkoor Medusa (wel superleuk, gister hadden we de eerste open repetitie van het seizoen 🙂 ).

    Ik heb zelf geen blogboekje maar ik plak post-its met blog-ideeën op mijn kastdeur. Dan pak ik er af wat ik wil schrijven 🙂 maar ik zet toch niet elke dag iets online, dat scheelt wel, anders zou ik waarschijnlijk ook een blogboekje beginnen.

    1. Dat is wel leuk om te lezen dan! Juist als je week zo verandert! Ik ga binnenkort ook maar eens wat vertellen over mijn vakken op de hogeschool, die beginnen dinsdag 🙂 Ben benieuwd! En over de eerste les die ik ga geven op mijn stageschool (aanstaande donderdag).

      Dat werkt natuurlijk ook prima! En staat ook wel gezellig op je kastdeur haha 🙂

Geef een reactie

