Day Zero Project | update augustus.

September is begonnen! Dat betekent onder andere dat mijn schooljaar vandaag officieel begint met een introductiebijeenkomst, maar het betekent ook dat het tijd is voor de update van augustus van het Day Zero Project! Deze maand kon ik twee doelen afstrepen en werkte ik hard aan een ander doel. Kijk je weer mee?

Volbrachte doelen 
Officieel heb ik maar één doel volbracht, maar ik vind eigenlijk dat het er twee zijn, want ik schreef deze maand ook mijn vervolgverhaal over Koos de Alien eindelijk helemaal af en publiceerde het op mijn blog. Over een paar dagen komt het laatste deel online, maar ik heb het al wel geschreven en dus vond ik dat ik het doel – nummer 18 – al wel vast af mocht strepen.

Daarnaast kon er een streep door doel 99: meedoen aan een fotowedstrijd. Ik deed mee aan twee fotowedstrijden en ik schreef er ook een artikel over. Als je er meer over wilt lezen kun je dus klikken op de link. De onderstaande foto was één van mijn inzendingen.

1243036_652041921481937_1702648870_o

Doelen waar ik aan gewerkt heb 
Drie keer raden aan welk doel ik weer hard gewerkt heb? Juist, boeken lezen. Het doel, nummer 88, is ’50 boeken lezen’ en de tussenstand is inmiddels 44/50. Met boek 45 ben ik momenteel bezig. In augustus las ik maar liefst 5 boeken! De eerste las ik echter aan het eind van juli en aan het begin van augustus, dus ik las 4 boeken in de maand zelf (van begin tot eind). De boeken die ik las (met mini-recensie):

  • Paper Towns – John Green: fantastisch boek. Ook de film vond ik geweldig. Ik schreef over beide een review (in één artikel).
  • Wij zijn ons brein – Dick Swaab: ik vind dit boek serieus een aanrader. Het is niet echt een leesboek, maar meer een informatief boek en daardoor heb ik er erg lang over gedaan om ‘m uit te lezen. Het was echter ontzettend interessant, ik heb veel geleerd over (de werking van) onze hersenen.
  • Tegendraads?! Een andere kijk op homoseksualiteit: ik heb geen zin meer om de auteur van dit boekje op te zoeken, want je wilt het toch niet lezen denk ik en als je dat al wel wilde, raad ik je het bij deze af. Wat een ontzettend tenenkrommend boek zeg. Het is een Bijbelse kijk op homoseksualiteit, maar ik was het overal absoluut niet mee eens en dus was het nogal frustrerend. Toch heb ik het uitgelezen, want ik hoopte ergens nog (denk ik) dat er iets positiefs gezegd zou worden waar ik me wel in kon vinden. Maar dat was dus niet zo.
  • We bought a zoo – Benjamin Mee: van dit boek las ik trouwens de Nederlandse versie, maar de titel was alsnog in het Engels. Dit boek is een waargebeurd verhaal (dat trouwens ook verfilmd is) over een familie die een dierentuin koopt en alles wat daaromheen gebeurt. Ik vond ‘m erg leuk, hoewel het hier en daar wel langdradig was en ik er denk ik meer van had verwacht.
  • Het voorbijgaan – Nicci Gerrard: ik had al eens eerder een boek van Nicci Gerrard (de vrouwelijke helft van het duo Nicci French, waar ik helemaal gek op ben en vrijwel alle boeken van heb gelezen – zij schrijven ieder jaar een thriller) gelezen, maar dat vond ik niets aan. Deze roman vond ik echter wel erg mooi. Over het verbreken van relaties, een niet zo fijne gezinssituatie en het opnieuw oppakken van je leven. De manier waarop ze schrijft vind ik heel beeldend en Nicci weet precies de juiste sfeer neer te zetten. Toen ik dit boek las zag ik daarin ook meteen welke stukken zij schrijft in de boeken van Nicci French. Heel tof om te zien. Ik vind het een aanrader.

Komende maand? 
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten wil ik mezelf eigenlijk geen doelen opleggen voor de maand die komt, want dan komt er meestal toch niets van terecht. Als ik geen doelen stel kan het ook niet tegenvallen aan het eind van de maand, haha. Toch wil ik deze maand graag de woordzoekers maken (doel 26) want dit deed ik vroeger best vaak en dat was heel leuk, en ik zou graag weer een themaweek op mijn blog willen houden (ik moet er nog twee doen voor ik het doel kan afstrepen). Hebben jullie nog leuke ideeën voor een themaweek?

Tussenstand 
En dan zoals altijd de tussenstand van het project!

Volbrachte doelen: 59
Doelen waar aan gewerkt wordt: 7
Nog niet volbrachte doelen: 35

Het gaat lekker! 🙂

 

3 gedachtes over “Day Zero Project | update augustus.

  1. Oh je gaat zeker lekker. Altijd leuk om je doelen zo te zien behalen via een update blogje 🙂
    Ik heb dus echt bar weinig gelezen deze weken, whoops. Ik heb nu wel tijd, nu even de rust ervoor vinden. En een boek… ienemienemutte

  2. Wat leuk dat je zoveel gelezen hebt! Ik roep dat ook altijd, maar gun mezelf er gewoon geen tijd voor! Misschien moet ik ’t maar op mijn volgende doelen lijstje zetten haha 🙂

Geef een reactie

