Oude vakantiefoto’s (3).

Het is tijd voor het laatste artikel met oude vakantiefoto’s – met onder andere foto’s die gemaakt zijn in Scandinavië en Canada (het zal ook eens niet hè).

image-2015-08-29 (2)

Als eerste nog een foto van Lanzarote. Deze is gemaakt in het nationale park daar. Hier zie je heel veel sporen van de vele vulkaanuitbarstingen die op het eiland hebben plaatsgevonden.

image-2015-08-29 (1)

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker waar deze foto is gemaakt. Volgens mij ergens in Scandinavië, maar ik durf het niet te zeggen. Ik vind ‘m wel tof.

image-2015-08-29 (3)

Een foto uit eigen land! Een paar jaar geleden lag er veel sneeuw in de winter en toen gingen we een wandeling maken bij mijn ouders in de buurt. Natuurlijk moest ik even een superhelden-pose aannemen en poseren met mijn zeer charmante muts, handschoenen en sneeuwlaarzen. Yes! Ik kan me trouwens bijna niet meer voorstellen hoe het is om zulk lang haar te hebben. Ik heb het een aantal jaren geleden afgeknipt en ik heb het nog steeds best wel kort (maximaal schouderlengte). Als ik zulke foto’s dan zie vind ik dat lange(re) haar ook wel weer mooi.

image-2015-08-29 (4)

Deze prachtige eland zagen we toen we op vakantie waren in Zweden. De foto is gemaakt in 2009, door mijn broer. Hij is best ver ingezoomd, want wij zaten in de auto en stonden aan de overkant van een weiland. Dat weiland eindigde in een bos en aan de bosrand stond deze eland. We hadden kort daarvoor een hert gezien en toen zei mijn vader voor de grap ‘oké, nu nog een eland’ en 5 minuten later ‘Jaaa daar zie ik er één!’ Wij dachten natuurlijk ‘ja hoor, grapjas’ maar het was echt zo. Heel gaaf. Indrukwekkende dieren zijn het!

image-2015-08-29 (5)

Deze en de volgende foto zijn gemaakt in Canada (2008). Toen we in Prince Rupert waren gingen we een wandeling maken door het bos daar en daar is deze foto volgens mij gemaakt. Ik weet het niet zeker, overigens, maar ik zag net nog wat foto’s daarvan en ik denk dat deze in die serie thuis hoort. Het shirt dat ik aan heb op deze foto (die je bijna niet ziet) heb ik overigens nog steeds, haha.

image-2015-08-29 (6)

Dit is bij Canada Place in Vancouver. Het is een soort cultureel centrum met onder andere een bioscoop (de eerste IMAX-bioscoop ter wereld is hier gevestigd), vergaderzalen, een hotel en het World Trade Center van Vancouver. Tevens is het de cruiseschipterminal voor schepen die naar Alaska varen. En ik lees zojuist op Wikipedia dat de bouw is gestart in 1983 en voltooid werd in 1985, vlak voor de Wereldtentoonstelling van 1986, die gehouden werd in Vancouver. Tijdens de Olympische Winterspelen van 2010 (waar in 2008 al naar werd afgeteld in Vancouver) was Canada Place het internationale media- en perscentrum.

image-2015-08-29

En om deze serie met foto’s af te sluiten deze foto van een walvisstaart. Deze foto is gemaakt in 2006, tijdens onze eerste trektocht door Scandinavië. In Noorwegen gingen we een dag walvissen kijken en ons geduld werd rijkelijk beloond met onder andere deze walvis. Zo gaaf.

Ik hoop dat je het leuk vond om een aantal van mijn oude vakantiefoto’s te zien! Als je deel één of deel twee nog niet hebt gezien, klik dan even op de linkjes!

 

 

2 gedachtes over “Oude vakantiefoto’s (3).

    1. Nou ja, dat is ook helemaal niet zo vreemd lijkt me 😉 In al die keren dat ik in Scandinavië ben geweest (en dat zijn er inmiddels een flink aantal) heb ik de mazzel gehad om er één keer eentje te zien, haha.

Geef een reactie

