1000 vragen boekje (3).

Het is weer tijd voor een nieuwe aflevering met vragen en antwoorden uit mijn 1000 vragen-boekje. Benieuwd naar de eerdere artikelen? Klik dan hier en hier.

image-2015-08-23 (8)
Als de vraag zou zijn: hou je van voetenfoto’s maken?, dan zou het antwoord ‘ja’ zijn 😉

Vraag 387: Van welke spullen kun je genieten? 
Boeken. Sowieso boeken. En tijdschriften. En persoonlijke bezittingen en souvenirs/dingen waar ik een herinnering aan heb. De voorwerpen die thuis thuis maken.

Vraag 519. Wanneer ben je voor het laatst een hele dag in de buitenlucht geweest? 
Dat was gisteren! Ik was de hele dag in de Efteling met alle brugklassen van mijn stageschool. Daarover – over mijn stageschool en mijn eerste stageweek – trouwens morgen meer!

Vraag 520. Hoe vaak schrijf je nog met de hand? 
Vrijwel iedere dag eigenlijk wel. Zeker nu ik weer naar school ga, maar ik schrijf sowieso eigenlijk wel iedere dag, want ik vind schrijven met de hand nog altijd fijner en echter dan op de laptop. En ik ben een lijstjesmeisje dus… Oh, en in mijn Q&A a day-boekje natuurlijk.

Vraag 579. Hoe gaat het echt met je? 
Eigenlijk wel goed! Ik voel me niet zo nutteloos meer als dat ik eerst best veel had doordat ik nauwelijks werk had en geen studie volgde, maar ik ben wel moe doordat de eerste stageweek best wel heftig was – wennen, want: nieuwe situatie en lang niet meer zo’n ritme gehad; veel nieuwe indrukken en lange dagen – maar wel voldaan en tevreden. Wel goed dus.

Vraag 728: Welke geur doet je meteen weer denken aan vroeger? 
De geur van mijn parfum – Anaïs Anaïs van Cacharel is dat. Mijn moeder draagt die namelijk ook en ik denk dat ik het daarom zo’n fijn luchtje vind – omdat ik het met ‘vroeger’ (en nu ook nog steeds, trouwens) associeer.

Vraag 745: Wat heb je geleerd op school waar je nu nog steeds wat aan hebt? 
Vooral dingen buiten de schoolvakken om eigenlijk, denk ik. Hoewel ik ook nog wel een hoop ‘algemene ontwikkeling’-dingen heb onthouden van school, die zitten ergens in de krochten van mijn brein en als ik ze dan nodig heb als ik weer eens ‘de slimste mens of ‘1 tegen 100’ kijk weet ik het meestal ook nog allemaal weer. Maar vooral dingen daarbuiten dus: normen en waarden, gedrag, geduld (!), respect (voor docenten – dat wordt achteraf alleen maar meer en zeker als je dan zelf ook nog het onderwijs in gaat), luisteren, grenzen aangeven, genieten, problemen oplossen en uitdagingen aangaan… Ik had hier volgens mij wel een heel artikel over kunnen schrijven 😉 (en wie weet doe ik dat ooit ook nog wel eens)

Vraag 842. Op welke social media ben je actief?
Om met een makkelijke vraag af te sluiten: als mijn blog niet meetelt alleen op Facebook. Lekker hè. En vroeger op Hyves. En MSN, natuurlijk. Lekker old school. Ik twijfel nog over Instagram, trouwens. Haha.

En, hoe gaat het echt met jou?

 

Een gedachte over “1000 vragen boekje (3).

  1. Aan het snotteren vanwege allergie 😛
    Leuke dag gehad vandaag (best wel productief, blogs geschreven/ingepland voor zowel de Medusa-blog als mijn eigen), maar totaal geen zin in morgen (weer vroeg opstaan en werken…). Maar er zijn wel weer leuke dingen die ik thuis kan doen ’s avonds 🙂

Geef een reactie

