Oude vakantiefoto’s (2).

Vandaag is het tijd voor deel 2 van de oude vakantiefoto’s die ik opsnorde (leuk woord) op de computer van mijn ouders. Afgelopen zaterdag bladerde ik weer eens door al mijn fotoboeken heen en dat was heel leuk – samen met Johan en alleen haalde ik herinneringen op en vertelden we grappige anekdotes van onze vakanties. Als je deel één van de foto’s nog niet hebt gezien, dan kun je die hier bekijken.

image-2015-08-23 (2)

Allereerst nog een foto van onze kanovakantie in Zweden in 2010. Op de allerlaatste dag waren we nogal gaar en verlangden we nogal naar een goede warme maaltijd – die we zouden krijgen op de camping waar we nog één nacht zouden slapen voordat we allemaal weer naar huis gingen. Een aantal van ons werden een beetje baldadig (waaronder ik) en dus gingen we staande verder kanoën en heel hard O Sole Mio zingen en Ik heb zo’n trek in een pizza calzone. Ha. Eén van de mannen in onze groep was namelijk half-Italiaans, dus dat was (vooral op dat moment, ik geef het toe) extra leuk. Goeie herinneringen…

image-2015-08-23 (1)

Deze foto is een stuk recenter en heb ik volgens mij misschien zelfs wel eerder op mijn blog laten zien (maar een aantal andere oudere foto’s ook trouwens). Ergens aan het begin van dit jaar – geloof ik – waren mijn ouders een weekje op vakantie in Ouddorp en toen gingen we samen een dagje weg (Ouddorp is niet super ver bij mij vandaan) naar Brielle. Deze foto maakte mijn moeder bovenop de kerktoren. Aanrader! Brielle is sowieso een erg leuk stadje.

image-2015-08-23 (3)

In het fotoalbum van de rondreis door Scandinavië (klein stukje Zweden, via Finland helemaal omhoog tot de Noordkaap en via Noorwegen weer terug) kwam ik deze foto weer tegen. We stonden te wachten op de veerboot en die zag eruit alsof ‘ie ineens verscheen vanuit een hele grote ‘bank’ van wolken. Mooi.

image-2015-08-23 (4)

Leuk om je te bedenken dat deze foto is gemaakt op 27 december 2007. Bijna nieuwjaar dus en hartstikke mooi weer. We waren in dat jaar op dat moment dan ook niet in Nederland, maar op het Canarische eiland Lanzarote. Ik heb inmiddels twee Canarische eilanden gezien (de andere is Gran Canaria, daar waren we in 2004, ook in december, om te vieren dat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren) en het smaakt naar meer. Ze hebben hun eigen natuur en ook wel een beetje cultuur, maar ik vond het allebei heel mooi. Lanzarote is een vulkanisch eiland, vandaar dat de grond zo donker is. Overal zie je nog de gevolgen van vulkaanuitbarstingen van lang geleden (tussen 1730-1736 en in 1824) en dat is wel bijzonder.

image-2015-08-23 (5)

Deze foto siert de voorkant van mijn fotoalbum van onze vakantie in Scandinavië (lees: Zweden en Denemarken – en die laatste voornamelijk voor een bezoek aan Legoland) in 2009. De reden hoef ik je vast niet uit te leggen. Ik hou van Scandinavië. Deze foto maakte ik ergens in Zweden.

image-2015-08-23

Op één van de eerste avonden van onze kanovakantie (waar ik hierboven al meer over vertelde) eindigden we onze dagtocht op een prachtig eiland met een prachtige zonsondergang, die mijn broer vastgelegd heeft. Alle foto’s van de kanovakantie heeft hij trouwens gemaakt, het was niet zo handig met al dat water (en niet te vergeten met een onhandige Linda in de buurt) om allemaal camera’s mee te nemen. Dus hadden we alleen een filmcamera, één fotocamera en oh ja, een onderwaterfotocamera (eigenlijk twee fotocamera’s dus, haha) mee.

image-2015-08-23 (6)

En tot slot een foto van de stoomklok in Vancouver, Canada, die ik twee keer heb gezien. In 2002 en in 2008 ben ik samen met mijn ouders en broer in Canada geweest. Op Vancouver Island wonen mijn oom en tante (een zus van mijn moeder) en er woont nog wat familie (neef, nichten, achternichten en -neven) in Canada en net over de grens in de Verenigde Staten. Als je ooit de kans krijgt om naar Canada te gaan, dan moet je dat zeker doen. Wat een fantastisch land! Ik heb natuurlijk relatief gezien maar een klein stukje gezien en beleefd (de westkust en tot aan Calgary) maar wat een geweldig land! Ik hou ervan.

Dat was deel 2 van mijn (oude) vakantiefoto’s! Binnenkort komt er nog een laatste deel!

 

 

4 gedachtes over “Oude vakantiefoto’s (2).

  1. Ohh die van die veerboot is vet!! Ik wil ook nog wel een keer naar Scandinavië, maar dan om te shoppeeeeennn. Alleen kan ik niet zo goed tegen kou, dus ik blijf het maar uitstellen :p.

Geef een reactie

