Day Zero Project | Meedoen aan een fotowedstrijd.

Tijdens het maken van een blogplanning (in september wil ik proberen om iedere dag te bloggen, maar dan heb ik wel onderwerpen nodig anders ga ik het niet redden denk ik – ideeën zijn welkom!) ging ik op mijn lijst voor het Day Zero Project kijken om te zien of ik nog een leuk doel had waar ik meteen aan mee kon doen én een artikel over kon schrijven. Ik stuitte op doel 99: meedoen aan een fotowedstrijd. Na een beetje zoeken op Google en het gevraagd te hebben aan Johan heb ik meegedaan aan twee fotowedstrijden. Als ik iets win met één van de wedstrijden dan laat ik dat uiteraard nog wel een keer weten!

De eerste fotowedstrijd waar ik aan mee heb gedaan is die van de gemeente Binnenmaas. Dit is de gemeente waarin ik woon. Iedere week hebben zij de ‘foto van de week’. Dit moet een foto zijn die gemaakt is ergens in de gemeente, het maakt niet uit van wat, en die kun je dan insturen. Je kan er niet echt iets mee winnen – althans, niet iets materieels -, maar je krijgt een vermelding op de website en je foto wordt een maand lang op de tv-schermen in de hal van het gemeentehuis getoond. Wel leuk dus! Ik stuurde onderstaande foto in. Deze heb ik vorig jaar gemaakt aan het ‘strandje’ aan de Binnenmaas, het water hier vlakbij in Mijnsheerenland.

image-2015-08-22

De andere fotowedstrijd waar ik aan meegedaan heb is die van Zoom. Dit is een magazine dat in verschillende categorieën wel eens fotowedstrijden heeft. Ditmaal was het in de categorie ‘landschappen.’ Je kan hier wel iets mee winnen, daarover lees je meer op deze pagina. Ik schat mijn kansen niet zo hoog in trouwens, haha. Deze wedstrijd loopt nog tot en met 10 september, dus je kan nog meedoen. Voor deze wedstrijd stuurde ik de volgende foto in. Je kan ook stemmen op mijn foto, dat kan hier.

1243036_652041921481937_1702648870_o

Deze foto maakte ik in Friesland, toen we daar in 2013 op vakantie waren (samen met mijn schoonfamilie). We gingen die dag naar de Oudemirdumerklif (ik vind het een dijk) en later reden we onder andere langs Laaksum, ‘het kleinste haventje van Nederland’ en daar zag ik dit.

Zo. Doel 99 kan worden afgestreept. Ik hou jullie op de hoogte of ik iets gewonnen heb, haha. De uitslag van de tweede wedstrijd is in oktober.

3 gedachtes over “Day Zero Project | Meedoen aan een fotowedstrijd.

Geef een reactie

