Oude vakantiefoto’s (1).

Afgelopen weekend was ik bij mijn ouders. Mijn vader heeft een digitaal fotolijstje dat je aan kan zetten en dan komen er om de beurt allerlei foto’s voorbij die je erop gezet hebt. Hij is er stiekem niet zo handig mee en dus mocht ik helpen om er nieuwe foto’s op te zetten van allerlei vakanties en andere leuke dingen (zoals mijn moeders Mini Cooper, die ze helaas niet meer heeft maar waar we hele goede herinneringen aan hebben).

Het was zó leuk om door die mappen met oude foto’s te bladeren! Veel foto’s heb ik wel in fotoalbums en zo af en toe blader ik daar doorheen, maar de meeste had ik nog niet digitaal. Daarom heb ik een aantal foto’s geselecteerd en die naar mijzelf gemaild, zodat ik ze nu ook op mijn laptop heb. Wie mij op Facebook volgt heeft er al eentje kunnen zien – die zal ik zo hier ook nog plaatsen. Ik word heel blij van (oude) vakantiefoto’s en dan vooral de herinneringen en verhalen erachter. Het leek me tof om een aantal van die foto’s met jullie te delen. Vandaag komt deel één (van de drie) online, omdat ik zoveel toffe foto’s heb gevonden komen er binnenkort nog twee artikelen. Ik heb al eens eerder een aantal van dit soort artikelen geschreven (over foto’s met herinneringen en favoriete vakantiefoto’s van 2014), die kun je hier, hier en hier bekijken! Ik heb de foto’s trouwens door elkaar gegooid in de verschillende artikelen, zodat niet ieder artikel specifiek over één vakantie gaat (van sommige vakanties heb ik aardig wat foto’s uitgezocht namelijk).

image-2015-08-18 (1)   image-2015-08-18 (2)

Deze twee foto’s zijn allebei gemaakt in Zweden, toen we daar in 2010 op vakantie waren. We gingen met een groep van 16 mensen 12 dagen kanoën. Je ziet het land dan op een hele andere manier dan wanneer je met de auto (bijvoorbeeld) op vakantie gaat. Wel heel erg terug naar de basics zo’n reis (slapen in een tent, geen wc en douche dus douchen in meren en riviertjes, je kleding niet echt kunnen wassen – maar wel héél goed eten, haha) maar het was zo tof! De foto rechts is nog steeds mijn favoriete foto van deze vakantie (deze staat ook op de voorkant van mijn fotoalbum van die reis).

image-2015-08-18 (3)   image-2015-08-18 (4)

In het rotskerkje links waren we op een vrije dag tijdens die kanovakantie die ik hierboven beschreef. Ik zei toen ‘hier wil ik later trouwen!’ Dat liep iets anders, maar de herinnering heb ik nog. Wat een mooi kerkje… Rechts zie je hoe blij we waren toen we weer naar huis gingen – door omstandigheden konden we pas een paar dagen later dan gepland naar huis (de auto was kapot) dus toen waren we wel blij toen we naar huis gingen, omdat alles vies was haha.

image-2015-08-18 (5)   image-2015-08-18 (6)

Links zie je de globe op de Noordkaap, het meest noordelijke landpuntje van Europa (boven in Noorwegen op een eiland). Hier was ik in 2006, alweer bijna 10 jaar geleden dus. Heel indrukwekkend om een keer geweest te zijn. Rechts zie je een gletsjer die we tijdens die zelfde vakantie (die bestond uit 3 weken rondtrekken door Zweden, Noorwegen (naar boven tot de Noordkaap) en Finland (vanaf de Noordkaap weer terug) hebben bezocht. Heel erg tof.

image-2015-08-18 (7)   image-2015-08-18 (8)

De zonsondergang links is één van de vele die ik in Scandinavië heb gezien. Rechts zie je de prachtige kust van Lanzarote, waar we waren in de kerstvakantie van… 2007 – als ik het goed zeg. Of 2008; ik twijfel stiekem een beetje. Een prachtig eiland, dat hoort bij de Canarische eilanden.

image-2015-08-18 (9)   image-2015-08-18 (10)

In 2009 waren we in Scandinavië – voornamelijk in Zweden – op vakantie en toen gingen we op de terugweg via Legoland in Denemarken naar huis. Toen maakte ik ook al superhelden-foto’s. Dat doe ik nog steeds, haha. Wat had ik toen lang háár! (Terwijl ik dat tot 2012 gehad heb, haha, valt het me nu op.) Dat zie je links, uiteraard. Rechts zie je ons in Canada in 2008 (ah, dat weet ik dan nog wel, dus Lanzarote was in 2007). De tweede keer naar Canada was dat, in 2002 zijn we ook geweest.

image-2015-08-18 (11)   image-2015-08-18 (12)

Eén van de gaafste dingen die we in Canada hebben gedaan, is de Inside Passage. Dit is een cruise van één dag, die ’s ochtends héél vroeg begint en ’s avonds héél laat eindigt en gaat van Prince Rupert naar Port Hardy. Prince Rupert ligt bovenin Canada en wordt ook wel ‘City of Rainbows’ genoemd, wat inderdaad betekent dat het er heel vaak regent, en Port Hardy ligt in het noorden van Vancouver Island (hier wonen ook mijn oom en tante). Het was de dag dat wij de Inside Passage gingen doen niet heel mooi weer, maar het was zó indrukwekkend. Dit vond ik echt heel erg gaaf. ’s Avonds was het heel koud buiten, maar zaten we daar toch omdat het binnen heel erg schommelde en iedereen zeeziek werd :’)

image-2015-08-18

En tot slot – voor vandaag – het vertrekpunt van onze kanovakantie in Zweden in 2010. We sliepen de nacht ervoor op een camping – wij waren met de auto, je kon ook met de groep mee vanaf Schiphol met het vliegtuig, maar dat was heel duur dus dat hebben wij niet gedaan – en dit was ons huisje. De broek en het shirt dat ik aan heb op de foto heb ik overigens nog steeds. Het was een fijn huisje en best wel luxe vergeleken met de rest van de reis, haha!

Ik hoop dat je het leuk vond om ‘mee te gaan’ in mijn vakantieherinneringen! Binnenkort deel 2!

4 gedachtes over “Oude vakantiefoto’s (1).

Geef een reactie

