De laatste keer post bezorgen.

Dat was vandaag (vrijdag). De laatste keer post bezorgen. Nu ben ik ermee gestopt en ben ik werkloos. Hoera! Op mijn vrijwilligerswerk in het museum na, dan. Ik ben niet gestopt omdat ik het niet meer leuk vind, ik vind het zelfs jammer dat ik moet stoppen. Ik ben namelijk gestopt omdat ik het straks niet meer kan combineren met mijn studie. Doordat ik fulltime ga studeren en stage lopen (2 dagen hogeschool, 3 dagen stage) het komende jaar, kan ik het niet meer combineren met het post bezorgen en daarom ben ik nu dus gestopt – iets te vroeg, maar ik wist nog niet precies wanneer mijn studie zou beginnen en dan stop ik liever iets eerder dan op het laatste moment.

Vanochtend was het gelukkig mooi weer, een mooie ochtend om het post bezorgen dus af te sluiten. Ik heb met veel plezier sinds ik hier in Mijnsheerenland woon (2012) post bezorgd. Een hoop verschillende wijken, want in het begin was er geen vaste wijk beschikbaar en toen heb ik allerlei invalwerk gedaan. Uiteindelijk kreeg ik vorig jaar mijn vaste wijk in Heinenoord en daar heb ik dus ongeveer een jaar gewerkt. Ik heb een aantal wijken en plaatsen hier in de buurt goed leren kennen door het post bezorgen, dat is leuk! Mensen denken ook altijd dat de postbode per definitie de weg weet, haha (wat ook wel vaak zo is, trouwens).

Hier nog een paar linkjes naar eerdere artikelen die ik schreef over mijn werk, gewoon omdat het kan. En omdat ik eigenlijk niet zoveel meer te vertellen heb. Goed hè. Ik schreef over waarom ik post bezorgen leuk vind en over post bezorgen en muziek luisteren (fijne liedjes staan in dat artikel).

Ik wens jullie een fijn weekend! Johan en ik gaan naar mijn ouders, dat is al een tijdje geleden. Ik heb er zin in, ik vind het altijd leuk om daarheen te gaan 🙂

2 gedachtes over “De laatste keer post bezorgen.

    1. Dat kan ik met mijn stage- en hogeschooldagen niet combineren, teveel met ook lessen voorbereiden e.d. 😉
      Nee, ik krijg niets voor mijn stage 😦 Maar gelukkig krijg ik nog een jaar studiefinanciering én een jaar OV!

Geef een reactie

