Een dagje naar Safaripark Beekse Bergen.

Voor Johans verjaardag had ik hem twee kaartjes voor de Beekse Bergen gegeven, omdat hij daar nog graag een keertje heen wilde. We waren er echter nog niet aan toegekomen om een keer te gaan, dus dat duurde tot afgelopen zaterdag voor het zover was. Het was een warme dag en het was redelijk druk in het park, maar niet te druk en ook niet te warm, dus het was een prima dag! Je kan met je eigen auto natuurlijk door het park heen rijden, maar je kan ook rondwandelen en je kan met de boot een rondje varen.

We hebben alle onderdelen gedaan – eerst wandelen, toen met de auto, daarna met de boot, vervolgens nog een stukje wandelen en de roofvogelshow bekijken en tot slot nog een rondje met de auto (wat nogal lang duurde omdat toen iedereen het park uit moest – en een deel van de mensen moest daarlangs, omdat je halverwege de autoroute ook een parkeerplaats hebt – en sommige mensen heel lang stil bleven staan (midden op de weg) bij de giraffes). Vandaag laat ik jullie een aantal van de foto’s zien die ik heb gemaakt 🙂

image-2015-08-08 (1)   image-2015-08-08 (2)

image-2015-08-08 (6)   image-2015-08-08 (3)

We konden heel veel dieren van heel dichtbij bekijken, dat was erg leuk. Zowel vanuit de auto als lopend was dit het geval. Het boottochtje was trouwens ook erg leuk – toen heb ik geen foto’s gemaakt, maar ik kon alles wel heel goed zien. De jongen die het verhaaltje vertelde paste het ter plekke aan, aan de dieren die we zagen. En niet alleen de dieren in het park, maar ook de andere dieren – zoals reigers, futen en dergelijke – kwamen aan bod in zijn verhaal. Dat was heel tof.

image-2015-08-08 (4)   image-2015-08-08 (5)

De hyena’s konden we ook van héél dichtbij zien – dit zijn twee van de gevlekte hyena’s. In de Beekse Bergen hebben ze namelijk ook gestreepte hyena’s. Ik wist trouwens niet dat hyena’s van water houden, haha. Ze gingen zich allebei uitgebreid wassen, erg leuk om te zien.

image-2015-08-08   image-2015-08-08 (7)

De beren (de lippenbeer is dit) kwamen ook erg dichtbij; het waren er drie. Ons viel trouwens op dat ze alle drie een verschillend vlekkenpatroon hadden op hun hals – op Wikipedia staat trouwens dat het in de vorm van een hoefijzer is. Nou, ik vond het niet altijd een hoefijzer bij deze beren, maar misschien wilden die gewoon anders zijn. Ik geef ze groot gelijk. Ha.

image-2015-08-08 (9)   image-2015-08-08 (8)

image-2015-08-08 (11)   image-2015-08-08 (10)

De neushoorns – een best grote groep, trouwens – hadden twee jonkies, schattig!

image-2015-08-08 (12)   image-2015-08-08 (13)

Vanuit de auto konden we sommige dieren ook héél dichtbij zien, zoals deze herten (witliphert zegt Johan). Deze kon ik zelfs aaien. Lief!

image-2015-08-08 (14)   image-2015-08-08 (15)

Vanuit de auto kwamen we ook langs deze kraanvogel en deze runderen. Ik vond de koeien wel tof, dus vrolijk stilstaan en met het raampje open (ik reed). Toen kwam de stier ineens in beweging en toen dacht ik ‘oké doei’ want dat was toch best wel eng, haha :’)

image-2015-08-08 (16)   image-2015-08-08 (20)

Na de roofvogelshow – waar ik geen foto’s van heb gemaakt omdat die bij mij toch altijd mislukken en ik dan bovendien de helft van de show mis (de show was wel leuk trouwens) – kwamen we in een klein stukje van het park dat we ons allebei niet konden herinneren van eerdere keren dat we er waren (we zijn er trouwens nog nooit samen geweest) en daar waren pinguïns! Altijd leuk!

image-2015-08-08 (21)   image-2015-08-08 (17)

image-2015-08-08 (18)   image-2015-08-08 (19)

Bij de flamingo’s waren ook allerlei musjes aan het badderen. Eentje wilde graag in actie op de foto gezet worden – en ik was daar natuurlijk niet te beroerd voor. U vraagt, wij draaien!

image-2015-08-08 (22)

En tot slot: een boos kijkende pelikaan die je komt opeten. Het is maar dat je het weet.

Ik vond het een leuke dag! Ik was al jaren niet meer in het Safaripark geweest dus dat maakte het wel extra leuk. En het was natuurlijk een verjaardagscadeautje, dus het was ook wel fijn dat Johan het ook heel leuk vond 🙂 (oh ja, en de koffie en de Swirl waren ook lekker, haha.)

Als je trouwens nog andere foto’s en een andere kijk op deze dag wilt zien en lezen, klik dan hier voor Johans blog!

3 gedachtes over “Een dagje naar Safaripark Beekse Bergen.

Geef een reactie

