Kleurplaatjes uit de Flow Vakantiebox.

Een tijdje geleden liet ik jullie de Flow Vakantiebox zien. In deze box zaten onder andere 10 kleine kleurplaten. Inmiddels heb ik er 9 van de 10 gekleurd en die wil ik vandaag aan jullie laten zien – want dat doe ik wel vaker met kleurplaten. Ik zal je ook vertellen waarom ik de laatste (nog) niet gekleurd heb.

image-2015-08-07 (1)   image-2015-08-07 (2)

Het zijn zoals je ziet kleurplaatjes met allerlei verschillende thema’s. Ze zijn ontworpen door verschillende illustratoren die voor (onder andere) de Flow werken.

image-2015-08-07   image-2015-08-07 (4)

De kleurplaatjes links – ‘baarden tekenen’ en ‘brillen tekenen’ vond ik wel wat lastiger om te kleuren. Vooral de baarden. Ik wilde er niet echt een saaie kleurplaat van maken door alleen zwart, bruin en grijs te gebruiken, maar ik wilde het ook weer niet té fantasierijk laten worden. Volgens mij is het zo wel leuk geworden uiteindelijk. Bij de kleurplaat met de hondjes heb ik trouwens wel ook allerlei felle en onnatuurlijke kleuren gebruikt, dat is best tof geworden vind ik.

image-2015-08-07 (3)   image-2015-08-07 (5)

De kleurplaat met ‘hoeden tekenen’ was er ook eentje in de wat lastigere categorie, hoewel het wel de minst lastige was van die categorie omdat je de hoeden wel in allerlei vrolijke kleurtjes kunt inkleuren natuurlijk. En dan tot slot de plaat rechts, die heb ik nog niet ingekleurd. Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik dat wil doen. Misschien kun je het zo niet zo goed zien (je kan de foto vergroten door erop te klikken), maar de vlakken achter de staartveren van de pauw lopen in elkaar over – het is niet echt één vlak maar eigenlijk één heel groot vlak – en dus weet ik niet zo goed hoe ik dat wil of kan kleuren zodat het mooi en niet saai wordt. Iemand een goed idee?

Ik vond deze kleurplaatjes erg leuk voor tussendoor, het zijn maar kleine plaatjes dus sommige kon ik in een half uurtje of maximaal een uurtje al kleuren. Lekker ontspannend en toch snel resultaat, daar hou ik wel van (hoewel ik grote(re) kleurplaten ook leuk vind hoor!). Ik vind de cassettebandjes en de camera’s zelf het mooiste. Wat vindt jij?

4 gedachtes over “Kleurplaatjes uit de Flow Vakantiebox.

  1. Ik denk dat die pauw de mooiste kan worden, ik zou proberen hem natuurgetrouw te doen maar wel met zo veel mogelijk kleur, de achtergrond kun je in eerste instantie wit laten – misschien is dat al heel mooi – maar wat me ook een tof effect lijkt is om die van de pauw uit richting het einde van de veren langzaam van kleur te laten veranderen. Dat kan door hem helemaal in gradiënt te kleuren, het zou ook kunnen door zelf nog extra frutsels en krullen aan de veren te tekenen waarin je dan een gradiënt aanbrengt!

Geef een reactie

