Op een zonnige woensdagmiddag…

… gingen Johan en ik naar Rotterdam. Dat was al weer even geleden, voor onze vakantie was de laatste keer dat we in Rotterdam waren geweest samen. Werd wel weer eens tijd dus. Bovendien was het lekker weer en had Johan een vrije dag (en ja, ik ook, maar dat heb ik wel vaker) en hadden we geen zin om de hele dag thuis te zitten. Dus vertrokken we woensdagmiddag – gisteren dus – met de auto naar de P&R en vanaf daar met de (drukke) metro de stad in.

We wandelden, winkelden – Johan kocht een nieuwe broek en ik vond een fantastisch mooie spijkerblouse die er heel erg helaas niet in mijn maat was en een superleuke tuinbroek die ik te duur vond voor het budget dat ik momenteel heb (niets) – en keken vooral rond in winkeltjes en in de stad, dronken een verse jus op een terrasje en struinden rond in de Markthal waar we eindigden met een heel lekker ijsje van De IJssalon (originele naam, vind ik ook).

Oh, en we keken eerst nog rond bij de Flying Tiger. Wat is dat een leuke winkel! Ik wil er altijd eigenlijk alles kopen, maar de meeste dingen heb ik eigenlijk niet nodig en dus loop ik ook best wel vaak met lege handen naar buiten. Vandaag niet, want ik kocht er een etui in de vorm van een wortel. En die vond ik veel te leuk om ‘m niet te laten zien in een artikel en daarom vertel ik jullie dus wat ik gistermiddag allemaal ging doen in Rotterdam. Goed hè.

IMG_0312   IMG_0313

Kijk dan hoe tof. Hij is best wel klein, maar dat is prima want ik heb op de hogeschool en op mijn stageschool waarschijnlijk toch niet veel meer nodig dan een paar pennen en één of twee potloden. En misschien een markeerstift. Komende week ga ik maar eens kijken wat ik nog meer nodig heb, bijvoorbeeld aan boeken (voor de hogeschool, de lesmethode van mijn stageschool krijg ik waarschijnlijk gewoon van hen) en aan ander materiaal – zoals collegeblokken en dat soort dingen. Ik heb nog een agenda (gewoon van het hele jaar 2015, die ga ik eerst gewoon gebruiken want anders vind ik het zonde) maar misschien koop ik er nog een schoolagenda bij voor het nieuwe jaar – dan kan ik gelijk ook afspraken en opdrachten opschrijven die in het nieuwe jaar klaar moeten zijn/plaats gaan vinden. Oké, heel verhaal over het feit dat ik een wortel-etui heb gekocht, haha. Ik schrijf binnenkort nog wel een artikeltje over de hogeschool/stage lopen denk ik, lijkt me wel leuk. Ik heb er wel zin in maar ik vind het ook wel spannend!

Het was in ieder geval een leuke middag in Rotterdam! En we hebben het er maar niet meer over dat we, toen we thuiskwamen, ontdekten dat ons akjdfklaj;kjag-konijn (vul op de plaats van dat eerste woord een gemeen woord in) de televisiekabel heeft doorgeknaagd. En uiteraard ontdekken we dat pas nadat de KPN-winkel al dicht is omdat we nu televisie wilden kijken. Faal :’)

4 gedachtes over “Op een zonnige woensdagmiddag…

    1. Ja tof is ie hè! Ik werd er ook gelijk blij van 🙂
      Het is een soort… ja hoe zeg je dat… combinatie tussen de Expo die je vroeger had (weet niet of je die kent?) en Xenos en Action. Zoiets. Allerlei spulletjes, van servies tot hebbedingetjes tot kantoorspullen tot spelletjes tot… van alles eigenlijk. Heel creatief. Het is Scandinavisch in ieder geval, ik weet alleen niet uit welk land precies :’)

Geef een reactie

