100 vragen en antwoorden.

Op de blog van Annemerel zag ik een video met daarin 100 vragen en antwoorden. Op de blog van Anne kwamen de vragen terug, maar dan in een artikel in plaats van een video. Omdat een video bij mij ook (nog?) niet zo goed past, is het bij mij ook een artikel geworden. Ik heb de vragen lekker kort beantwoord, want hé, 100 vragen… dat is niet niks! Maar ik ga het gewoon doen! Dus bij deze ben je gewaarschuwd, er komt een heel lang artikel aan. Ik denk wel dat je aan het eind véél meer over mij weet wat je denk ik niet wilde weten, dus helemaal leuk!

image-2015-04-13 (1)

Slaap jij met de kastdeur open of dicht?
Dicht. Johan laat ze nog wel eens open staan maar ik vind dat vervelend – ik weet niet waarom.

Neem je de shampooflesjes uit een hotel mee?
Als ik het doe, is dat eigenlijk omdat ik dan leuke herinneringen heb aan dat hotel/die vakantie, maar ik gebruik het eigenlijk bijna nooit dus ik zou er mee moeten stoppen.

Slaap je met je deken ingestopt? Of met je deken los?
Als ik ga slapen is de deken ingestopt, maar het eindigt eigenlijk altijd met een losse deken. Irritatiefactor.

Heb je ooit een verkeersbord gestolen?
Nee! Als iemand een ‘Linda van Looijengoed-straat’ of ‘Linda Bestebreur-straat’ vind, dan wil ik ‘m wel aan de schutting hangen thuis.

Vind je het fijn om post-it’s te gebruiken?
Eigenlijk niet. Ik ben wel een lijstjesmeisje (dat vind ik zo’n leuk woord!), maar ik ben niet zo handig met post-it’s. Of ze krullen op, of ze plakken niet meer goed na een tijdje…

Knip je wel eens bonnen uit maar gebruik je ze dan niet?
Haha, dat ben ik ten voeten uit (waar zou die uitdrukking vandaan komen?).

Wordt je liever door een beer of een zwerm bijen aangevallen?
Doe allebei maar niet. Doe dan maar bijen, die steken meestal niet zomaar.

Heb je sproeten?
Soms in de zomer op mijn neus en op mijn schouders. Ik hou van sproeten.

Lach je altijd op een foto?
Vast niet, maar ik probeer het wel want die vind ik wel het leukst.

Wat is je grootste ergernis?
Mensen die niet duidelijk zijn in wat ze gaan doen in het verkeer. Gevaarlijk. En mensen die zich overal maar mee bemoeien (maak ik me ook wel eens schuldig aan).

Tel je weleens hoeveel stappen je maakt?
Als ik traploop af en toe, maar verder niet.

Heb je weleens geplast in het bos?
Wie niet?

Hoe zit het dan met poepen in het bos?
Haha, volgens mij niet.

Dans je weleens terwijl er geen muziek speelt? 
JA!

Kauw je op pennen en potloden?
Op potloden sowieso niet, dat vind ik zo vies, maar wel eens op pennen. Oeps.

Met hoeveel mensen heb je deze week geslapen?
1, Johan.

Wat is de grootte van je bed?
Hahaha dat weet ik niet eens! Ik wilde zeggen 200 x 200 maar volgens mij is dat te groot.

Wat is je liedje van de week? 
Zojuist herontdekte ik ‘De dag dat het oproer kraait’ van Frank Boeijen. Herinneringen aan vroeger. Fijn.

Vind je het oké als jongens roze dragen?
Ja, vind ik oké!

Kijk je nog weleens tekenfilms?
Jawel. Zo nu en dan ho ik er wel van.

Wat is je minst favoriete film?
Ik vond ‘Amélie’ een afschuwelijke film en ik vind alle films van Quentin Tarantino die ik tot nu toe heb gezien – behalve Inglourious Basterds – vreselijk.

Waar zou je een verborgen schat gaan begraven?
Daar heb ik nog nooit over nagedacht, maar misschien is het niet zo handig om te vertellen dan als ik een schuilplaats heb bedacht.

Wat drink je bij je avondeten?
Varieert; sap, wijn, bier, water…

Waar dip je je kipnugget in?
Nergens in.

Wat is je favoriete eten?
Pizza dan toch denk ik. Of een goede nasi of pasta.

Welke films kun je over en over kijken en toch nog steeds leuk vinden?
Julie en Julia, heerlijke film en mijn all time favorite.

De laatste persoon die je hebt gezoend of jou gekust heeft?
Dat was Johan, vanochtend toen ik hem afgezet heb bij zijn werk.

Heb je bij de scouting gezeten?
Nee.

Zou je ooit willen gaan strippen of naakt poseren voor in een blad?
Hahahahaha. Nee.

Wanneer was de laatste keer dat je een brief schreef op papier?
Ik denk al wel een jaar of zoiets, toen schreef ik een tijdje brieven met iemand.

Kan je de olie van auto’s verversen?
Ik denk dat ik dat wel kan ja, ik weet in theorie in ieder geval hoe het moet.

Ooit een snelheidsboete gehad?
Ja één keer, zo’n lullige bekeuring van 25 euro omdat ik een paar kilometer te hard reed. Ga echte boeven vangen, denk ik dan.

Ooit zonder benzine gestaan?
Nooit!

Favoriete broodbeleg?
Kaas met komkommer of met tomaat. Ik ben echt een ei als het gaat om broodbeleg, ik lust bijna niets.

Het lekkerste om als ontbijt te eten?
Eigenlijk eet ik vrijwel altijd als ontbijt een beschuitje met hagelslag, maar ik vind croissantjes wel heel lekker.

Wat is je normale bedtijd?
Doordeweeks lig ik regelmatig tussen half 10 en half 11 al in mijn bed. Het duurt dan vaak nog wel even voor ik slaap, maar ik rust dan in ieder geval al wel uit.

Ben je lui?
Soms wel hartstikke.

Als wie ging je verkleed toen je een kind was?
Bij de club waar ik bij zat – van de kerk – gingen we een keer een verkleed/modeshow doen en toen was ik verkleed als jongen (verslonsde jongen), hahaha. Ik vind het nog grappig als ik er aan denk, ik vond het toen helemaal geweldig.

Wat is je Chinese sterrenbeeld?
Ik ben een aap.

Hoeveel talen spreek je?
Nederlands, Engels en een beetje Duits.

Ben je geabonneerd op een tijdschrift?
Momenteel heb ik een abonnement op Flow.

Lego of Barbie?
Ik speel met allebei niet meer, maar had beide in mijn bezit.

Ben je koppig?
Soms wel ja.

Kijk je weleens soaps?
Praktisch nooit.

Heb je hoogtevrees?
Ja, maar alleen bij dingen die langzaam gaan of stilstaan. Ik vind achtbanen geweldig maar ik vind het reuzenrad bijvoorbeeld doodeng, en hoge torens ook. Die laatste ga ik dan wel op, want ik wil het uitzicht niet missen. Lekker tegenstrijdig hè.

Zing je in de auto?
Ja!

Zing je onder de douche?
Soms wel, maar meestal denk ik na.

Dans je in de auto?
Jaaa.

Ooit een wapen gebruikt?
Telt een waterpistool?

Laatste keer dat je een portretfoto hebt laten nemen?
Volgens mij voor mijn paspoort, maar wanneer dat was weet ik eigenlijk niet meer.

Vind je musicals cheesy?
Ligt eraan welke. Ik hou in principe wel van musicals en musicalfilms.

Vind je Kerst stressvol?
Nee, ik vind kerst juist heel fijn!

Ooit pierogi gegeten?
Bij Anne las ik dat het Pools is. Ik wist niet eens wat het was dus ik denk niet dat ik het ooit gegeten heb.

Favoriete fruitsmaak in een taart?
Citroen of aardbei.

Welk werk wou je doen toen je een kind was?
Juf. En later dierenarts.

Geloof je in geesten?
Ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ja.

Ooit een deja-vu gevoel gehad?
Heeft iedereen dat niet wel eens?

Neem je je vitamines dagelijks?
Ik doe mijn best.

Draag je slippers?
Vooral in de zomer, teenslippers!

Draag je een badjas?
Alleen in de sauna, eigenlijk.

Wat draag je in bed?
Een pyjama of een shirt.

Je eerste concert?
Volgens mij was dat Michael W. Smith en Darlene Zschech. Tenzij de EO-Jongerendag telt 🙂

Nike of Adidas?
Maakt me niet uit, ik heb met allebei eigenlijk niets.

Pinda’s of zonnebloempitten?
Pinda’s dan. Het liefst zoute.

Ooit danslessen gevolgd?
Toen ik heel klein was (iets van 5 of 6 jaar volgens mij) heb ik een tijdje jazzballet gedaan. Telt dat?

Is er een beroep waarin je jezelf wel ziet werken?
Als conservator in een groot museum met (oude) kunst of als leraar. Denk ik.

Kun je je tong krullen?
Wist je dat dat erfelijk bepaald is of je dat kan? Oh, dat was de vraag niet. Ik kan dat, ja.

Ooit en spellingwedstrijd gewonnen?
Daar heb ik nog nooit aan meegedaan.

Heb je ooit gehuild omdat je zo blij was?
Ja, dat overkomt me wel eens.

Heb je cd-albums?
Ja, ik ben een cd-meisje en luister ze ook nog regelmatig.

Brand je regelmatig wierook?
Nooit, ik vind het stinken en word er licht in mijn hoofd van.

Ooit verliefd geweest?
Ja, natuurlijk.

Van wie zou je graag naar een concert willen?
Maria Mena staat hoog op mijn lijstje!

Hete of koude thee?
Heet!

Thee of koffie?
Dat wisselt heel erg, ik vind het eigenlijk allebei wel lekker.

Kun je goed zwemmen?
Ik heb mijn A, B en C. Ik hou van zwemmen. Geen idee of ik er goed in ben, eigenlijk. Wanneer ben je goed in zwemmen?

Ben je geduldig?
Meestal niet.

DJ of een band op je bruiloft?
Ik had het allebei niet en ik heb het eigenlijk niet gemist.

Ooit een wedstrijd gewonnen?
Ja, ik deed vroeger aan gymnastiek (op de basisschool) en heb toen wel eens een medaille gewonnen.

Heb je ooit cosmetische ingrepen gehad?
Nee.

Zwarte of groene olijven?
Allebei niet, ik hou absoluut niet van olijven.

Kun je breien of haken?
Nee, allebei niet.

Beste plaats voor een haard?
In de woonkamer.

Wil je trouwen?
Ik ben al getrouwd, maar ik wilde eigenlijk ook altijd al trouwen.

Mocht je getrouwd zijn, voor hoelang?
De bedoeling is natuurlijk tot ik doodga (of Johan).

Wie was je verborgen liefde op de middelbare school?
Haha, ik heb meerdere verborgen liefdes gehad volgens mij. Ga ik verder maar niet op in hier :’)

Drijf je altijd je zin door?
Daar ben ik wel goed in ja.

Heb je kinderen?
Nee.

Wil je kinderen?
Ja, maar over een paar jaar denk ik.

Wat is je favoriete kleur?
Vroeger was dat blauw. Tegenwoordig heb ik niet echt meer een lievelingskleur.

Mis je iemand op dit moment?
Nee.

Wat staat er op je bucketlist?
Er staat heel veel op mijn bucketlist – als ik er eentje zou hebben. Iets geks? Een keer in de botsauto’s gaan op de kermis of in een pretpark, dat heb ik namelijk nog nooit gedaan! Bizar hè?

Gefeliciteerd, je hebt maar liefst 1706 woorden gelezen en 100 antwoorden op 100 vragen gezien. Wauw.

6 gedachtes over “100 vragen en antwoorden.

  1. Dank je voor de felicitatie haha 😉 Ik houd overigens niet van reageren op dit soort blogs, want er zijn altijd zo veel dingen waar je iets leuks over kunt vertellen dat ik aan het einde niet meer weet wat ik moet zeggen. (En om zelf de hele tag in te vullen gaat me weer wat ver…)

  2. Wow, wat is dat een lange lijst met vragen. Ik vind de antwoorden wel erg grappig soms. Vooral het laatste, nog nooit in de botsautootjes gegaan? Ik denk dat ik misschien een ingekorte versie van jou ga overnemen – 100 vragen is echt superlang 😛

    1. Uiteindelijk vond ik het ook wel heel lang ja, misschien had ik het beter in twee delen kunnen doen 😉
      Nope, nog nooit in de botsauto’s geweest, dat is echt waar. Ik ga je binnenkort mailen voor een interview!

Geef een reactie

