Ik had twee hele fijne dagen.

Mensen, ik zit in een blog-flow. Het lijkt wel alsof de onderwerpen overal vandaan komen en ik wel kan blijven schrijven en inplannen! Dit artikel schrijf ik op vrijdag terwijl ik met mijn hoofd in de schaduw en met mijn benen en voeten in de zon op het balkon zit; maar komt zoals je nu ziet pas op dinsdag online! Het is dan al bijna een week geleden dat ik deze twee hele fijne dagen had, maar ik wilde er toch over schrijven omdat het zo fijn was. 🙂

image-2015-06-05

Woensdag ging ik met de trein naar Harderwijk. Een hele wereldreis weer, maar ik had een fijn boek mee – met de toepasselijke titel Het meisje in de trein – en de nieuwe Flow, dus het ging lekker snel. Ik vond het eigenlijk wel weer fijn om wat langer in de trein te zitten, dat was al zo lang geleden! Het boek heb ik trouwens nu uit, dus daarvan volgt binnenkort de beloofde review.

Ik had in Harderwijk afgesproken met een goede vriendin van mij die ik al een tijdje niet meer had gezien. M. werkt nu op onze oude middelbare school en dus ging ik haar daar ophalen. Best gek, als je op een plek komt waar je zes jaar lang hebt rondgelopen en hebt genoten maar ook nare momenten hebt gehad. Waar alles nog hetzelfde lijkt maar tegelijk ook heel anders is en nooit meer hetzelfde zal worden. Heel gek. Ik zou er niet kunnen werken denk ik, maar M. doet het hartstikke goed vind ik. We dronken even koffie in de lerarenkamer – dat voelde voor mij heel raar natuurlijk, maar de koffie was lekker haha – en daarna verhuisden we naar de Hema, ons oude vertrouwde plekje. Waar we de rest van de middag doorgebracht hebben en toen ik mijn ouders belden die me op zouden komen halen ergens vlakbij in Harderwijk waren we nog lang niet uitgepraat. Het is zo fijn om met iemand te zijn die je zo goed aanvoelt en waar je alles tegen kunt zeggen. Snel weer!

In de avond deed ik niet zoveel bijzonders meer en was ik dus bij mijn ouders thuis. Donderdag vertrokken we op tijd naar Harderwijk om met de trein naar Utrecht te gaan. Mijn ouders hadden bedacht om een dagje te gaan winkelen namelijk. Het was wel fijn dat we op tijd waren, want het was om half 11 al zo warm dat we in een shirtje op het terras bij de Winkel van Sinkel konden zitten. We keken winkeltjes, kletsten over van alles en nog wat, kochten wat dingetjes – waarvan ik alleen de schoentjes laat zien hier omdat de rest niet echt blog-waardig is vind ik (voornamelijk eten wat ik nog nodig had) – en aten een ijsje. Het was een fijne dag!

Bij de Zara kwam ik een ontzettend leuke hoed tegen, maar ik twijfelde omdat ‘ie €18 was. Ik kocht ‘m niet en het was het laatste exemplaar. Drie keer raden wat ik een half uur later wilde gaan doen? Die hoed alsnog kopen! En drie keer raden waar die hoed niet meer was? Juist, in de Zara. Balen! Maar goed, wel weer €18 bespaard hahaha. Om er maar een positieve noot aan te verbinden.

image-2015-06-05 (1)

Maar wel deze schoentjes dus, van H&M, voor maar €5! Ik wilde voor op vakantie nog een paar makkelijke schoentjes meenemen naast mijn wandelschoenen voor overdag, en ik dacht natuurlijk gelijk aan All Stars, maar die nemen best veel ruimte in en we hebben alleen maar handbagage, dus toen ik deze schoentjes zag ik was ik verkocht. Flut-zool en ze gaan vast heel kort mee, maar wel lekker vrolijk en ze zitten lekker voor kleine afstanden. Prima dus!

Halverwege de middag stapte ik weer in de trein en voerde ik een kort gesprekje met een vrouw die heel blij was, want haar zoon belde om te vertellen dat hij toegelaten was tot de Herman Brood-academie in Utrecht (waar 25 mensen van de 500 mensen die auditie doen toe worden gelaten). Wauw! Dan zou ik ook helemaal uit mijn plaat gaan ja!

Thuis moest ik nog even aan het werk – post sorteren – en wachten tot Johan thuis was. Het was heerlijk weer dus dronk ik een biertje en kletste ik wat met mijn buurman, later kwam Johan daarbij en dronken we er nog één. Want hé het was lekker weer en een mooie avond en ik had twee (oké, bijna twee) hele fijne dagen achter de rug! (en toen genoot ik dus vrijdag, toen ik dit schreef, ook nog even van de zon, waarna ik van 13 tot 17 uur in de kas moest werken. WARM!)

Een gedachte over “Ik had twee hele fijne dagen.

Geef een reactie

