Vreemde zoektermen (1).

Op andere blogs kom ik wel eens artikelen tegen waarin vreemde zoektermen voorbij komen. Mensen zoeken namelijk nogal eens op vreemde dingen. En dan komen ze soms ook nog op mijn blog terecht! Dat kan ik lang niet altijd verklaren, maar grappig is het wel. Daarom vandaag een lijstje met nogal vreemde zoektermen waarbij mensen op mijn blog terecht zijn gekomen – en mijn reactie daarop, want om sommige dingen moest ik echt hard lachen. Ik hou trouwens de spelling aan van de originele zoekopdracht, wel zo grappig.
Laat ik dit artikel voor het gemak maar ‘deel 1′ noemen, wie weet maak ik nog wel eens zo’n artikel.

speurtocht workum 
Veel plezier, maar die speurtocht ga je hier niet vinden. Een artikel over Workum wel denk ik, daar ben ik namelijk twee jaar geleden geweest. Best een leuk stadje trouwens.

mooiste liedje sarah mclachlan op facebook 
Ik denk dat je meer liedjes zult vinden op Youtube.

“om wie ik ben” arthur japin 
Ik heb een gruwelijke hekel aan de boeken van Arthur Japin, dus het lijkt me stug dat ik daar ooit iets over geschreven heb. Maar misschien is ‘om wie ik ben’ wel heel geweldig, ik weet het niet en dat wil ik graag zo houden.

besteed weinig aandacht aan degene die 
Degene die wat? Dat wil ik dan meteen weten. Ik neem aan dat degene die hier op gezocht heeft gewoon te vroeg op enter heeft gedrukt. Toch?

het geeft niet 
Da’s mooi, ik voel me meteen veel beter.

kruising haas konijn 
Ik ken wel een raadsel: wat is het verschil tussen een haas en een konijn?
Antwoord: een vliegtuig, want een kameel heeft twee bulten.
Daar moesten Johan en ik gelijk aan denken en dus moesten we heel hard lachen om deze zoekterm :’)

grote zwemen muggen in luttelgeest 
Hè? Het enige wat ik ken in Luttelgeest is de Orchideeënhoeve en inderdaad, daar heb ik wel eens iets over geschreven. Zou je eens heen moeten gaan. Zijn niet zoveel muggen trouwens.

i get more cleaning done in the 10 minutes before someone comes over 
Misschien moet je zoeken op de hele quote en dan op afbeeldingen? Weet niet wat je hier mee wilt bereiken, trouwens.

treindeur sleutel 
Daarvoor moet je bij de conducteur zijn denk ik.

aan welje band heeft anton corbijn een hekel 
Ik weet wel wie Anton Corbijn is maar daar houdt het meteen mee op, dus sorry.
Misschien heeft hij wel een hekel aan mensen die niet kunnen spellen.

ik vind fijn om mense te 
Te wat? Vertel!

Hahaha, ik vond dit stiekem wel heel erg leuk om te doen! Omdat er nog véél meer grappige en gekke zoektermen zijn op mijn blog komt er denk ik vast wel een deel 2 over een tijdje! Er staan trouwens ook wel toffe zoektermen bij; zo wordt er vaak gezocht op ‘verlaten plaatsen’ en dan soms in combinatie met ‘Nederland’ of juist een ander land en vaak ook met ‘het land van ooit’ of ‘tropicana’ erbij. Het artikel daarover is dan ook nog steeds mijn best gelezen/bekeken artikel ooit. Ook zoeken mensen veel op Bijbelteksten of delen van Bijbelteksten of andere christelijke/geloofsgerelateerde zaken. Ik vind het wel gaaf dat mensen dan ook op mijn blog terechtkomen, daar word ik namelijk graag mee geassocieerd.

Hebben jullie wel eens gekke dingen in een zoekmachine ingevuld of door welke zoektermen komen mensen op jouw blog?

 

2 gedachtes over “Vreemde zoektermen (1).

  1. Ik zie eigenlijk zowat alleen Japanse zoektermen, omdat de Japanners met Yahoo zoeken en die laat wel de zoektermen zien, maar Nederlanders zoeken over het algemeen met Google en daarvan kan ik geen zoektermen zien…
    De grappigste deze week was:
    “at half past three,everything stops for tea 和訳” (Japanse vertaling van “at half past three,everything stops for tea”) en daarbij kwamen ze op mijn matcha latte-verhaal uit.
    Verder wel bijna allemaal dingen die ook echt op mijn weblog staan, de dingen die er niet op staan (zoals een broodrecept) heb ik er dus laatst ook wel opgezet.

Geef een reactie

