Day Zero Project | Blog met steekwoorden – oproep!

Als ik weer eens niet weet waar ik over moet schrijven (iets waar ik momenteel lekker helemáál geen last van heb) vraag ik altijd Johan om hulp. Hij noemt dan steevast ‘doe een oproep voor steekwoorden en schrijf aan de hand daarvan een (fictief) verhaal.’ Nog steeds heb ik daar niets mee gedaan, hoewel het me erg leuk lijkt, een uitdaging (dat vooral!) én omdat het op mijn lijstje voor het Day Zero Project staat. Doel 92 luidt namelijk: Door mensen woorden laten bedenken, daar een verhaal over schrijven en dat op mijn blog publiceren. Waarom het bij het kopje ‘activiteiten/gewoon doen’ staat in plaats van bij ‘blog’ weet ik ook niet, haha. Terug naar waar het om ging: de blog met steekwoorden.

Vandaar daarom vandaag maar een klein artikeltje, maar wel met een oproepje voor jullie! Ik wil binnenkort graag een (fictief) verhaal gaan schrijven voor op mijn blog, met steekwoorden die door jullie zijn bedacht. Dat betekent dus: een woord, woordgroep of zin. Gelieve niet iets wat helemáál nergens op slaat – met woorden is dat prima, leuke uitdaging juist, maar met zinnen is dat wel heel lastig. Verder vermijd ik graag (te) ranzige woorden, dus laten we het gezellig en netjes houden 🙂 Meerdere woorden opgeven mag natuurlijk, graag zelfs!

Ik hoop dat jullie leuke dingen bedenken zodat ik er een tof verhaal van kan gaan maken. Als het bevalt ga ik het dan misschien wel vaker doen! Ik laat voorlopig van de reacties afhangen wanneer ik het verhaal ga schrijven en publiceren.

 

11 gedachtes over “Day Zero Project | Blog met steekwoorden – oproep!

  1. Ik probeer het bij één woord te houden, hoewel dat best lastig is omdat het direct goed moet zijn. Enfin, na lang wikken en wegen kom ik toch maar uit op: theeleut. (koffieleut mag wat mij betreft ook wel, als dat makkelijker in je verhaal past 😉 ) Succes en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

  2. Hai, hele stille lezer hier! Dit is zelfs m’n eerste comment ooit hier, terwijl ik je al best lang volg. Deze oproep vond ik te leuk om niet op te reageren :D.
    Mijn trefwoorden: klompenbootje, ID-kaart, profielwerkstuk, woordenboek Grieks-Nederlands en wattenstaafjes.
    Net als bij Dina de eerste dingen die ik in mijn buurt zie. Succes ermee!
    (Overigens super leuk dat je de lerarenopleiding gaat doen! Ook een mogelijk docent hiero, maar dan Klassieke Talen (eerst maar even met de studie beginnen en afronden :P) )

    1. Hee wat leuk dat je een reactie achterlaat als stille lezer! Leuk dat je me al zo lang volgt 🙂
      Dankjewel! Wordt nog lastig om hier een mooi verhaal van te maken haha, maar het komt vast goed!

      Klassieke Talen! Dan kun je vast ook gelijk een goede baan vinden, daar is altijd tekort aan haha 😉 Een vriendin van mij studeert ook Klassieke Talen, maar aan de universiteit (dus niet lerarenopleiding) 🙂

      1. Haha, ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik ga volgend jaar (als ik nu slaag uiteraard) GLTC studeren aan de universiteit Leiden, je kunt daar erna ook een educatieve master doen. Mag ik vragen in welk jaar ze zit?

      2. Ah, dat kan natuurlijk ook! Had ik het inderdaad verkeerd begrepen 😉
        Volgens mij gaat ze naar het derde jaar maar ik weet het niet meer precies eigenlijk haha. In het derde jaar kun je een educatieve minor doen bij Klassieke Talen als ik het goed zeg, dus dan gaat ze daarheen 🙂

  3. Dit vind ik zo’n leuk idee! Mijn woorden: wapperend gordijn, verse jus en duiven.

    Ja ja, compleet geïnspireerd door mijn omgeving, het waren de eerste dingen die ik zag toen ik om me heen keek. Succes, ik ben benieuwd!

Geef een reactie

