Persoonlijke update.

Altijd als ik me voorneem om weer wat vaker te gaan bloggen is het daarna meteen een aantal dagen stil. Oeps. Misschien moet ik dus maar geen voornemens gaan maken wat mijn blog betreft :’) Vandaag weer eens een persoonlijke update, met wat ik de afgelopen tijd zoal heb uitgespookt en wat ik nog ga uitspoken (:

Persoonlijk – drukte, gezondheid en spreken
Ik bedoel dit natuurlijk in de richting van hoe gaat het met me. Het gaat eigenlijk best goed! De afgelopen weken heb ik het alleen erg druk gehad – bruiloft organiseren, bruiloft vieren, eerste voorbereidingen voor het campingwerk, werken (daarover zo meer)… Druk dus. Wel met leuke dingen, maar ik werd ondertussen ook verkouden (is nu weer over) en ik heb sinds een paar weken ook steeds hoofd- (soms licht in mijn hoofd), rug- en buikpijn (misselijk). Daarnaast ben ik steeds erg moe. Daarom heb ik nu toch maar een doktersafspraak gemaakt, wie weet… Ik ga niet zomaar naar de dokter en heb het eerst een tijdje aangekeken, maar het blijft steeds en als ik denk dat het over is komt het weer terug, dus nu toch maar eens naar de huisarts. Ik hou jullie op de hoogte.

Er staat ook nog ‘spreken’ in de titel van het tussenkopje. Afgelopen zaterdag was de opening van de wisselexpositie over Rien Poortvliet (over paarden, vooral uit het boek Het Brieschend Paard) in Dreischor (Zeeland) en ik was daar één van de sprekers. Ik mocht iets vertellen over mezelf, over mijn werk als conservator in het Rien Poortvlietmuseum en over Het Brieschend Paard en over Rien Poortvliet zelf. Voor ongeveer 100 mensen. Best wel spannend, maar het ging eigenlijk heel goed en ik kreeg (vrijwel) alleen maar complimenten, heel leuk! De tentoonstelling was ook erg mooi trouwens, het is een mooi museum dus als je nog eens in de buurt bent… (en oh ja, stiekem was ik ook wel blij met de mooie bos bloemen en de VVV-bonnen)

10922806_1423879977931338_4588223578240283204_n
Ik had serieus op iedere foto mijn ogen dicht haha.
Het gaat om het idee, zullen we maar zeggen (:

Werken 
Deze week heb ik een extra post-wijk voor Sandd en het was nog best zoeken! Gelukkig zijn Johan en ik afgelopen zondag al even wezen kijken zodat ik wist hoe ik handig kon rijden/lopen/bezorgen en zodat ik bijna alles redelijk goed kon vinden. Hier en daar was de nummering alleen super-onlogisch dus dat was even gedoe. Hopelijk gaat het vrijdag beter, nu ik ongeveer weet hoe ik moet lopen en waar ik moet zijn.

Daarnaast werk ik deze maand weer in de kas, wat ik vorig jaar (najaar) ook heb gedaan. Nu is er nog geen bonenoogst maar wel een aardbeienoogst en dus mag ik die nu plukken. Veel leuker dan bonen vind ik (en makkelijker, want het is op ooghoogte werken en aardbeien – rood – vallen meer op dan sperziebonen – groen – natuurlijk). Ik ben vorige week begonnen met de plantjes wat meer naar voren brengen en de bladeren wat meer naar achteren en het onkruid weghalen, zodat de aardbeien goed zouden (blijven) groeien. Niet zo’n leuk klusje, maar dat hoort er ook bij! Verder heb ik ook nog wat in de voorbereiding voor de bonenoogst gedaan, namelijk de slangen voor het water (soort irrigatiesysteem) neerleggen en in iedere bak 4 kleine slangetjes doen. Best even een werkje, maar is ook gelukt in een middag. Deze week waren de aardbeien goed genoeg en daarom mocht ik gaan plukken. Leuk! Ik denk dat ik ongeveer een maand weer in de kas kan werken. Iedere week werk ik zoveel mogelijk maar er komt eigenlijk iedere week wel iets tussen (Bevrijdingsdag, ziek, Hemelvaartsdag, extra post-wijk, Pinksteren, opening van de tentoonstelling in het Landbouwmuseum)… Een beetje een gebroken maand dus, maar het houdt mijn werkzaamheden wel afwisselend en dat vind ik wel leuk.

Blog 
Zoals jullie wel gemerkt hebben (denk ik) komen er de laatste tijd steeds onregelmatig artikelen online. Als ik zin heb om te bloggen heb ik vaak geen tijd (nu vooral door werk) en als ik tijd heb, heb ik geen inspiratie of geen zin. Best vervelend, want ik vind het meestal juist erg leuk om te bloggen. Een beetje een ‘dipje’ dus, maar als ik inspiratie heb schrijf ik vaak toch wel, dus je kan wel iedere week in ieder geval een artikel verwachten denk ik. Komt goed! 🙂

Hoe gaat het met jou?

7 gedachtes over “Persoonlijke update.

  1. Leuk om te lezen! Het is niet erg als je onregelmatig blogt.. Zo lang je het maar doet wanneer je er zin in hebt 😀

  2. Ik neem mij ook vaak voor om te gaan bloggen, maar het is nog best lastig om een leuk stukje te schrijven… Hopelijk vindt de dokter wel een oorzaak maar niets ernstigs, het is wel erg naar om ziek te voelen zonder te weten waarom. Hopelijk was het alleen een beetje stress van de bruiloft organiseren 🙂

    1. Ja best moeilijk hè! Ik ga binnenkort eens een kijkje op jouw blog nemen 🙂
      Het komt waarschijnlijk vooral door de rugpijn en dat kan allerlei oorzaken hebben – die rugpijn – bijvoorbeeld overbelasting en dus inderdaad ook (o.a.) stress. Nu rust houden en als het met 2 weken echt niet beter is of verslechtert dan langskomen weer.

Geef een reactie

