Wat ik op Bevrijdingsdag deed.

Vanochtend vroeg ik aan Johan – in een berichtje, want hij is werken en ik ben ziek thuis (heel erg rugpijn, vanochtend ook misselijk en hoofdpijn, hoofdpijn wordt inmiddels minder en ben niet meer misselijk gelukkig) – waar ik over kon bloggen, want ik had zin om te bloggen maar ik wist niet waarover. Toen zei hij ‘over dinsdag?’ en toen dacht ik ‘ja natuurlijk!’ Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, slim. Gelukkig heb ik Johan (: Hij denkt trouwens wel vaker mee als het om mijn blog gaat, hij bedenkt ook wel eens toffe onderwerpen en leest altijd mijn blog en haalt dan eventuele foutjes er nog uit – dankjewel! ❤

Maar, over dinsdag dus. Afgelopen dinsdag was het natuurlijk Bevrijdingsdag! Ik hou van Bevrijdingsdag. Ik heb niet zoveel met Koningsdag – sorry – dus dan ben ik meestal in een dierentuin of pretpark omdat het daar dan niet zo druk is meestal; dit jaar gingen we naar Bobbejaanland in België en dat was hartstikke leuk (en inderdaad: het was er vrij rustig). Andere feestdagen, zoals Kerst, Pasen, Pinksteren en Sinterklaas, daar hou ik wel van. Kerst heb ik wat meer mee dan met Pasen (qua gezelligheid, qua betekenis vind ik allebei prachtig) en Pinksteren vind ik tof omdat dan Opwekking is. Sinterklaas is gewoon leuk omdat het een kinderfeest is en stiekem natuurlijk ook om de cadeautjes. Maar het ging om Bevrijdingsdag, je hebt gelijk. Ik vind Bevrijdingsdag heel belangrijk. Zeker in deze tijd waarin zoveel mensen niet vrij zijn (in de breedste zin van het woord ‘vrijheid’) vind ik het enorm belangrijk om de vrijheid te gedenken én te vieren.

IMG_0080

Vorig jaar was ik samen met een vriend op het Bevrijdingsfestival in Rotterdam. Daar is het heel klein en is er minder te doen dan bijvoorbeeld in Zwolle, waar ik vroeger vaak heen ging. Dit jaar zou ik weer met hem naar Rotterdam gaan, maar hij moest toch werken en Johan was onverwachts juist vrij. En dus ging ik samen met Johan naar Zwolle! Superleuk! Het was eerst wel erg regenachtig en we zijn een paar keer erg natgeregend, waardoor we nog even de stad ingelopen zijn om op te warmen (maar overal was het zo druk dat we uiteindelijk in de kerk rondgekeken hebben omdat het daar warm, droog en rustig was); maar later werd het beter weer en dus hebben we toch een hele fijne dag gehad. Ik heb vooral erg genoten van het optreden van Racoon! Ik had hen nog nooit live gezien (Johan ook niet trouwens), maar dat stond nog wel op mijn lijstje. Ik zou er niet zo snel een (duur) concertkaartje voor kopen, maar zo een uurtje vond ik heel erg leuk! Helemaal bovenaan mijn deze-nummers-moeten-ze-echt-zingen-lijstje stonden Love you more en Oceaan, naar mijn mening de mooiste liedjes die ze ooit gemaakt hebben. En jaaa, die zongen ze allebei! Helemaal mooi!

IMG_0078

Verder hebben we lekker rondgelopen en rondgekeken op het festival – mensen kijken is daar heel erg leuk haha – en een lekker Radler-biertje gedronken. Op de terugweg hebben we in Harderwijk bij Tennessee (een steakhouse) lekker spareribs gegeten (oké en soep en een toetje – de appelcrumble daar is echt súperlekker!) en uiteindelijk waren we halverwege de avond weer thuis.

Ik hou van Bevrijdingsfestivals! Volgend jaar sowieso weer, alleen nog kijken naar welk festival, wie weet dan weer naar een andere! Genoeg om uit te kiezen, Den Haag en Amsterdam zijn ook wel redelijk in de buurt en ook Utrecht is prima te doen. Komt goed dus!

Wat heb jij gedaan op Bevrijdingsdag?

4 gedachtes over “Wat ik op Bevrijdingsdag deed.

  1. Ik heb gewerkt… (wel blij dat ik binnen zat, want het regende hier best wel veel). Maar ’s avonds wel de uitzending op de publieke omroep over de oorlog kunnen kijken.

      1. Wat plukken jullie nu? Het lijkt me wel lekker om buiten te werken, zeker nu het warmer wordt! Volgende week is lekker weer voorspeld 🙂

      2. Aardbeien! Althans, vanaf volgende week. Vandaag alles klaargemaakt om bonen te kunnen planten alvast.
        Ik werk in de kas, dus het is juist heel snel superwarm als het mooi weer is haha, geen wind en veel zon 😉

Geef een reactie

