Fijne vooruitzichten.

Voorpret is vaak minstens zo leuk als de gebeurtenis zelf. Ik hou ervan om me te verheugen op zaken. Ik had vroeger vaak dat ik dan de hele situatie eigenlijk al voor me zag – en als ik een spannend gesprek moest voeren repeteerde ik in mijn hoofd al tientallen keren het gesprek – en dan viel het soms nog wel eens tegen. In de loop der jaren (nu klink ik wel heel oud) heb ik geleerd om dit zo min mogelijk te doen en me alleen te verheugen op de dingen die gaan komen, zonder het hier en nu uit het oog te verliezen. Het is niet altijd even makkelijk, maar genieten van het leven doe ik tegenwoordig véél meer; ik ben me bewuster van hoe dankbaar ik eigenlijk mag zijn en ben, wat voor leuke dingen ik allemaal doe en welke lieve mensen er allemaal voor me zijn (en ik voor hen natuurlijk).

Ik vind het dus hartstikke leuk om me te verheugen op leuke dingen die gaan komen en ik heb de komende weken nogal wat leuke dingen in het vooruitzicht! Vandaag wil ik er een aantal met jullie delen 🙂

P1120167

  • Met Johan naar Faunapark Flakkee en daarna ergens samen eten. Als ik dit typ zit ik me erop te verheugen (dinsdag) en als dit online komt zijn we er misschien al wel (woensdag). Johan is deze week op woensdag en zaterdag vrij, vind ik fijn!
  • Met een vriend naar Rotterdam – als het lekker weer wordt donderdag, maar volgens mij komt dat wel goed. Altijd fijn.
  • Naar het concert van Frank Boeijen in het theater in Spijkenisse! Ik kreeg twee kaartjes voor mijn verjaardag van Johan en zaterdag is het zover, dan gaan we samen naar het concert. Hier kijk ik heel erg naar uit! Ik hoop wel dat hij een aantal van mijn favoriete liedjes gaat zingen, dus Frank, als je dit leest, zin in ieder geval alsjeblieft Heb me lief en Zeg me dat het niet zo is. Oké? Haha.
  • Naar Bobbejaanland met Johan, mijn zwager en schoonzus. Op Koningsdag – waar ik stiekem niet zoveel mee heb, had ik met Koninginnedag ook al niet, sorry! – gaan we met z’n vieren naar Bobbejaanland in België. Omdat het daar dan een gewone werkdag is, verwacht ik vooral Nederlanders, Belgen met kleine kinderen en Duitsers (want die hebben altijd vakantie lijkt het wel). Ik ben er nog nooit geweest, maar de verhalen en informatie op de website beloven veel goeds.
  • Johans verjaardag. Volgende week woensdag (29 april) is hij jarig en dan gaan we samen iets leuks doen denk ik; hij heeft niet zo’n behoefte om het te vieren maar hij krijgt natuurlijk wel een cadeautje van mij (ik moet nog iets bedenken en kopen, oeps…!). Johan is volgende week trouwens de hele week vrij, gezellig!
  • Donderdag gaan we de laatste dingen voorbereiden voor de bruiloft van mijn zwager en schoonzus. Samen met de beste vriendin van mijn schoonzus ben ik ceremoniemeester en we zijn nu druk bezig met allerlei laatste dingetjes regelen. We hopen dat het heel leuk wordt! Donderdag gaan we in ieder geval nog even langs de feestlocatie.
  • Vrijdag is het dan zover, dan trouwen mijn zwager en schoonzus. Ik heb er zin in! (ik ben nog wel op zoek naar een jurkje haha, maar ik zag dit weekend iets in een folder en daar ga ik morgen even naar kijken – als jullie dit lezen heb ik misschien al iets gevonden of ga ik nog op pad)
  • Het weekend van 1, 2 en 3 mei is het Ontmoetingsweekend van Dabar – van het campingwerk (evangelisatie en recreatie) dat ik doe in de zomer. Ik kan dit jaar alleen maar op zondag komen, maar dat mag de pret niet drukken. Het is altijd heel erg gezellig.
  • In mei mag ik weer werken in de kas! Er komt weer een aardbeienoogst aan. Dan heb ik mooi weer wat te doen en een beetje extra geld in het laatje kan ook helemaal geen kwaad.
  • En dan komt de vakantie ook alweer aardig dichtbij, dit jaar gaan Johan en ik naar Rome en Wenen. In juni is het zover, dat is natuurlijk alweer zo!

Ik heb zin in de komende weken! Het is zo leuk als je van hoogtepunt naar hoogtepunt leeft (hoewel het ook wel weer fijn is als het daarna weer wat rustiger is). Welke leuke dingen ga jij in de komende tijd doen?

7 gedachtes over “Fijne vooruitzichten.

  1. Wat een fijn lijstje met leuke vooruitzichten! En mooi dat je van het ene naar het andere leuke moment toeleeft! Een hele gezonde en mooie instelling! Ik heb zin in Koningsdag dan komt mijn zus en haar zoontje bij mij logeren.Verder ben ik bijna jarig dus dat is ook een mooi moment om naar toe te leven.

  2. De schrik sloeg me even om het hart toen je het had over Duitsers en vakantie. Mijn vriend en ik willen met koningsdag namelijk naar Phantasialand en dachten een rustige dag uitgezocht te hebben. Ik heb het maar even opgezocht, en de Duitsers hebben helemáál geen vakantie! Joepieeee

    1. Hahaha, dat was maar een grapje. Er zijn altijd en overal Duitsers als je ergens komt en daarom zeggen wij altijd ‘want Duitsers hebben altijd vakantie’ 😉 En inderdaad, Koningsdag is gewoon een werkdag in Duitsland dus goed gekozen. Veel plezier alvast! 🙂

Geef een reactie

