Een zonnige middag op Tiengemeten.

Afgelopen zondag was het heerlijk weer – net als deze hele week eigenlijk, met als uitschieter woensdag. Wat een fijne dag was dat! Zondagmiddag besloten Johan en ik om naar Tiengemeten te gaan om daar te wandelen. Naast het museum waar ik werk (Rien Poortvlietmuseum) is er op het eiland nog veel meer te doen en kan je er ook heerlijk wandelen.

We liepen de route van 6,5 kilometer en dat was prima te doen. Ongeveer in het midden van de route zit de herberg en daar hebben we wat gedronken en een taartje gegeten. Prima tussenstop! We haalden precies de pont toen we terug waren (we liepen dan ook erg hard, want we hadden geen zin om een uur te wachten, haha) dus dat kwam ook nog mooi uit. Johan maakte een paar mooie foto’s en die wil ik vandaag met jullie delen 🙂

(Zoals de oplettende lezer misschien wel doorheeft maak ik de laatste tijd veel minder/geen foto’s en komen de meeste foto’s op mijn blog van Johan – als we samen iets doen. Ik weet niet zo goed hoe het komt, ik vind het nog steeds wel leuk om foto’s te maken maar ik geniet dan van de natuur (bijvoorbeeld) en dan vergeet ik het of maakt Johan ondertussen al foto’s en dan vind ik het niet meer nodig. Maar het komt vast wel weer terug, de zin om foto’s te maken!)

P1120159

P1120162
Dit is één van de twee quarantainehuisjes die nog aanwezig zijn op Tiengemeten.
Vroeger voeren de schepen vanaf hier het Haringvliet binnen en dan werd de bemanning
eerst gecontroleerd op ziekten. Was er iemand ziek, dan moesten ze allemaal voor een aantal weken in (en om, want het is erg klein dus ik vermoed ook een gedeelte op de boot, bijvoorbeeld de gezonde mannen) het quarantainehuisje verblijven voordat ze door mochten varen.

P1120163

P1120165

P1120167

P1120173

Het was een heerlijke middag op Tiengemeten! Ik kan iedereen die van wandelen houdt aanraden om er eens heen te gaan 🙂 Voor ons scheelt het dat we de pont niet hoeven te betalen, maar de €4,50 die je voor een retourtje betaalt is het naar mijn mening wel waard. Ben jij wel eens op Tiengemeten geweest?

4 gedachtes over “Een zonnige middag op Tiengemeten.

  1. Mooie foto’s zeg. Ik heb ook wel momenten dat ik wat minder fotografeer en dan zo ineens heb ik weer de smaak te pakken 🙂 . Ik kende de plek tiengemeten niet en moest het eerst even googlen! Ziet er uit als een heerlijke rustige plek waar je kan wandelen.

Geef een reactie

