Film | Home.

Op mijn verjaardag ging ik samen met Johan naar de (schattige!) film Home. We gingen in Spijkenisse omdat we daar de filmtijden wat beter vonden (16.00 uur in plaats van lunch- of dinertijd), maar ik vond de bioscoop zelf niet echt een aanrader. Erg donker en het deed me denken aan een oude sporthal :’) Maar dat geheel terzijde, de film was wel erg leuk namelijk! Het is officieel – denk ik – een kinderanimatiefilm, maar ik vond het ook erg leuk en vooral aandoenlijk schattig.

Waar gaat de film over? 
Pathé vertelt je waar de film over gaat, maar verraadt lekker niet teveel over de inhoud…:
‘De Moefs veroveren onze planeet. Het vindingrijke meisje Tip weet echter uit hun handen te blijven en ontmoet Oh, een verbannen Moef. Samen proberen ze de aarde te redden.

Als de aarde wordt veroverd door de Moefs, een buitenaards ras dat op zoek is naar een nieuwe thuisplaneet, worden eerst alle mensen naar een andere locatie gebracht. Maar terwijl de Moefs de planeet reorganiseren, slaagt het vindingrijke meisje Tip (Rihanna) erin om uit handen van de Moefs te blijven en krijgt ze gezelschap van Oh (Jim Parsons), een verbannen Moef.

Tijdens hun bijzondere avontuur beseffen de twee vluchtelingen dat er meer op het spel staat dan alleen de verhoudingen in het universum.

Wat vond ik van de film? 
Als zangeres heb ik niets met Rihanna, maar wat deed ze de stem van Tip ontzettend leuk! Er zitten hier en daar ook wat liedjes van haar in, maar dat past eigenlijk wel goed in de film. Oh is vooral heel erg schattig, hij verandert van kleur en is super-grappig! Net als Tip, trouwens. En de andere Moefs. Je kan lekker lachen met deze film, het is een feel good-verhaal maar er zit ook wel wat spanning in vind ik. Niet te eng, want het blijft een kinderfilm, maar wel leuk en er zitten wat onverwachte wendingen in. Leuk! Echt een aanrader. Als je nog niet vrolijk was, wordt je dat zeker van deze film! Favoriete quote? ‘What is happening to my body?’ ‘It’s called DANCING!’ O, en trouwens, de kat van Tip is ook heel erg schattig.

Kortom: aanrader! Haha.
Meer informatie over de film vind je hier.

5 gedachtes over “Film | Home.

  1. Jammer dat de bioscoop zelf tegenviel, moest wel lachen om je droge opmerking dat de bios vrij donker is 😉 . De film lijkt me leuk. Ik houd van animatiefilms. Heb je Big Hero 6 al gezien? Zo niet dan is dat ook zeker een aanrader!

    1. Haha ik bedoelde om de bioscoopzalen heen, de hal en bar e.d. ruimtes. Het klinkt inderdaad nogal wazig zo :’)
      Nee nog niet! Wel al een paar keer de trailer – in de bioscoop – hij lijkt me wel grappig ja.

      1. “Hij lijkt me wel grappig”? Je zei steeds dat het je niets lijkt… 😛

Geef een reactie

