Persoonlijke update | Hogeschool, stage, werk (?), afspraken, blog.

Het leek me wel weer eens tijd om een persoonlijke update te schrijven! Ik vertel zo tussen de regels door heel veel, maar ik vind het ook altijd wel fijn om een apart artikel te schrijven over wat ik zoal doe en hoe het met me gaat. Vandaag heb ik het opgedeeld in ‘categorieën’, zodat het meteen duidelijk is welk gedeelte van mijn huidige leven het over gaat.

P1110713

Werk 
Het Rien Poortvlietmuseum, waar ik als vrijwillige conservator werk, gaat in april weer open en dat betekent dat ik momenteel de puntjes op de i moet zetten. Afgelopen maandag heb ik de expositie afgemaakt (op één schilderij na, dat moest nog worden voorzien van een nieuw passe partout), aanstaande zaterdag ga ik, samen met iemand anders, opruimen in het archief en woensdag is de schoonmaak-dag en informatiebijeenkomst voor de vrijwilligers. Dan is er 11 april nog een bijeenkomst voor de gidsen, maar daar hoef ik niets te vertellen, alleen maar bij te zijn. Ook wel eens fijn. Het laatste schilderij ga ik zaterdag in het museum hangen en dan is het klaar! Mochten jullie trouwens nog spulletjes hebben of kleine boekjes (maximaal A5) van Suske en Wiske, laat het dan nog even weten! Die zoeken we namelijk nog voor onze wisselexpositie.

Daarnaast ben ik, zoals jullie misschien wel weten, op het post bezorgen na werkloos. Ik heb weer eens contact opgenomen met het bedrijf waar ik afgelopen oktober/november in de kas heb gewerkt, en zij hebben vanaf mei weer een nieuwe aardbeienoogst. Dan ga ik daar dus waarschijnlijk weer een tijdje werken. Ik heb er zin in, want er komt niet alleen wat meer geld binnen dan, de sfeer op het bedrijf is ook erg leuk én ik heb weer eens wat (anders) te doen!

Hogeschool en stage 
In september ga ik beginnen met de eenjarige kopopleiding geschiedenis, waarbij ik in één jaar mijn tweedegraads bevoegdheid als docent hoop te behalen. Vandaag (donderdag) ben ik naar de hogeschool geweest om nog wat dingetjes te regelen met betrekking tot mijn toelating en nu is het – als het goed is – allemaal rond! Ik heb ook al een stageschool, in Oud-Beijerland. Halverwege april heb ik daar een stagegesprek dus daar kan ik nu nog niet zoveel over zeggen. Het formulier om studiefinanciering en OV aan te vragen ligt al klaar om verzonden te worden, dus dat is ook al zo goed als geregeld. Fijn. Ik heb wel weer zin om te gaan studeren, heb lang genoeg stil gezeten!

Afspraken/vrije tijd 
Vrije tijd heb ik genoeg, naast mijn werkzaamheden voor het museum en naast het post bezorgen. Ik heb de afgelopen week verschillende vriendinnen gesproken en gezien die ik al lang niet meer had gezien, dus dat was leuk! Binnenkort ben ik jarig, dus ik denk dat ik het dan ook wel weer ga vieren voor vriend(inn)en, kan ik ze nog een keer zien en dat is altijd fijn! Ik ben afgelopen week ook bij mijn broer en schoonzus in hun nieuwe huis wezen kijken, dat was ook leuk. Het is zo fijn om een lieve familie en lieve vriend(inn)en te hebben, waarmee het altijd weer klikt en voelt alsof je ze gisteren nog gesproken/gezien hebt, ook al is het al heel lang geleden.

Verder ben ik nog wat kinderspullen aan het opruimen en uitzoeken, omdat ik die pas heb meegenomen vanaf mijn ouders. Die hebben opruimkriebels omdat mijn broer nu een eigen huis heeft gekocht – en dus ruimte heeft voor al zijn kinderspullen. Ik heb al aardig wat weggegooid (waaronder mijn agenda’s van de middelbare school, dat was wel even slikken), maar er staat ook nog genoeg, haha. Een aantal dingen heb ik meteen op Marktplaats gezet. Daarnaast puzzel en kleur ik nog steeds en volg ik weer een aantal televisieprogramma’s – waaronder Leven met Dwang, Bizarre Eters en De Beste Singer-Songwriter. Ik vermaak me dus prima! De komende twee weken (!) heeft Johan vakantie – hij moest vakantiedagen van vorig jaar opmaken – dus dan gaan we er ook wel een paar keer op uit denk ik. (Sowieso 26 maart, dan zijn we 4 jaar samen, en 1 april, dan ben ik jarig.) Zin in! 🙂

Blog 
Na een tijdje steeds kleine blogpauzes te hebben genomen omdat ik niet zo goed wist waar ik over wilde schrijven, gaat het nu weer lekker! Ik plaats tot nu toe bijna iedere dag een artikel, maar ik voel me niet verplicht o.i.d. Het Day Zero Project heb ik deze maand niet zoveel aan gedaan helaas, dus dat hoop ik komende maand weer wat meer te gaan doen. Er komen de laatste tijd ook steeds meer volgers bij trouwens, superleuk! Dank jullie wel! Ik vind het zo leuk om te zien dat mensen mijn schrijfsels ook echt leuk vinden om te lezen 🙂

Dat was het wel weer voor nu. Gefeliciteerd, je hebt ongeveer 800 woorden over mij gelezen haha! Hoe gaat het met jou?

4 gedachtes over “Persoonlijke update | Hogeschool, stage, werk (?), afspraken, blog.

  1. Ik heb wel spulletjes van Suske & Wiske (beeldjes bijvoorbeeld), maar ik weet niet of het zo handig is dat ik die naar het museum ga brengen 😛 ’t Is nogal een eindje rijden…
    Mijn moeder is een grotere fan van Suske & Wiske, zij heeft ook de hele serie compleet (inclusief wat Rikki & Wiske strips). Als gevolg daarvan heb ik dus ook alle strips gelezen 🙂
    Zelf vind ik de tekeningen van Rien Poortvliet supermooi en heb ik ook een stel van zijn boeken (ik koop ze zodra ik ze tegenkom, maar dat is eigenlijk alleen nog maar in kringloopwinkels, al heb ik wel een paar nieuwe boeken uit de winkel, gekocht toen ik op de basisschool zat) en andere spullen (mokken, kalenders, etc).
    Sowieso daarom al wil ik naar het museum (toen ik achter het bestaan van het museum kwam, was het gesloten)! Dus ik kom zeker dit jaar een keer langs!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.