Waarom ceremoniemeester zijn zo leuk is.

Bij mijn eigen bruiloft hadden Johan en ik geen ceremoniemeester(s) en hebben we alles zelf geregeld. Wij hadden dan ook een kleine, intieme bruiloft. Op 1 mei a.s. gaan mijn zwager (broertje van mijn man) en mijn schoonzus trouwen en ik ben, samen met de beste vriendin van mijn schoonzus, gevraagd om ceremoniemeester te zijn. Eén keer in de zoveel tijd hebben we ‘vergadering’, wat vooral heel gezellig is. Gisteravond was het weer zover en het leek me wel leuk om eens wat meer te vertellen over ceremoniemeester (lastig woord) zijn! Er komt veel bij kijken, maar het is ook vooral heel erg leuk! Ik vertel je vandaag waarom!

  • Je mag samen met iemand anders het grootste gedeelte van een bruiloft regelen! Ik heb een hekel aan de uitspraak ‘het is de mooiste dag van je leven’, want dat belooft lekker veel goeds voor de rest van je leven dan, maar je draagt wel een groot gedeelte bij aan één van de mooiste dagen van hun leven. En dat vind ik tof. Wel een grote verantwoordelijkheid ook trouwens.
  • Om aan te sluiten bij het vorige punt: het is een uitdaging, maar wel een hele leuke!
  • Je mag (en moet) lekker creatief zijn: knutselen aan de feestgids (en wat zet je er allemaal in?), alles op een leuke manier stylen (tafeldecoratie, gastenboek, noem maar op) en vul maar in. Creativiteit alom dus!
  • Het is heel erg gezellig samen met de andere ceremoniemeester. Iets van een half jaar geleden kenden we elkaar nog niet eens en nu regelen we een bruiloft. Dat vind ik wel heel bijzonder en ook erg leuk. Nieuwe mensen leren kennen hoort er dus ook bij.
  • Het geheimzinnige vind ik ook erg leuk haha. Iedereen heeft geheimen voor elkaar (de bruid, de bruidegom, wij als ceremoniemeesters) … en je hoort veel dingen als eerste. Zo hebben we gisteravond de proefdruk van de trouwkaarten gezien, hartstikke leuk! Ook waren wij de eerste die de trouwdatum wisten. Het is soms wel lastig om alles geheim te houden haha, Johan vraagt me ook vaak van alles en dan is het best lastig om niets te zeggen (: Maar het lukt nog steeds, dus de komende weken moet ook nog lukken haha!
  • Bruiloften zijn leuk. Dus is een bruiloft organiseren ook leuk.

Ben jij wel eens ceremoniemeester geweest en vond je het leuk? Of zou je het leuk vinden om ceremoniemeester te zijn of is het niets voor jou?

2 gedachtes over “Waarom ceremoniemeester zijn zo leuk is.

  1. Oh leuk! Een vriendin van mij gaat in mei trouwen en ik ben geen ceremoniemeester, maar ik ga wel twee nummers zingen en zelf begeleiden tijdens de plechtigheid. Spannend!

Geef een reactie

