Het Rien Poortvliet Museum heeft een Facebook-pagina!

Zoals je in de titel kan lezen, heeft het Rien Poortvliet Museum een Facebook-pagina! Die hadden we nog niet, maar hebben Johan en ik gisteren aangemaakt (althans – Johan heeft het grootste werk gedaan en daarna heb ik nog wat kleine dingetjes aangepast)!

11012587_1385796721739664_1733051267984762987_n

Zoals je misschien wel weet, ben ik sinds (ongeveer) afgelopen september de nieuwe conservator van het Rien Poortvliet Museum Korendijk – zoals het officieel heet. Het museum ligt op natuureiland Tiengemeten (dat onder beheer is van Natuurmonumenten). Er is van alles te doen op het eiland – er is bijvoorbeeld een natuurspeeltuin (van Natuurmonumenten), je kunt er wandelen en fietsen, maar ook slapen en pannenkoeken eten, en natuurlijk het Poortvlietmuseum en het Landbouwmuseum bezoeken.

Het werk dat ik doe is vrijwilligerswerk en bestaat voornamelijk uit het samenstellen van de nieuwe expositie (één keer per jaar in het winterseizoen – bijna klaar inmiddels, want in april gaan we open en dat is al bijna!), het onderhouden van contacten met andere musea voor bijvoorbeeld wisselexposities (waarvoor we werk uitlenen of uitgeleend krijgen). Dit seizoen hebben we bijvoorbeeld een wisselexpositie met werk van Willy Vandersteen, de geestelijk vader van Suske en Wiske. Daarnaast is er ook natuurlijk genoeg werk van Rien Poortvliet zelf: uit de boeken Brieschend Paard, Aanloop en de Tresoor. Daarnaast is er een thema-onderdeel met aquarellen en olieverfschilderijen van dam- en edelherten, er is de familiekamer (die is er ieder jaar) én de Kabouterzolder, waar dit jaar ook nieuwe aquarellen van de bekende kabouters hangen.

Ja, dit is even een promotiepraatje, maar ik vind dat ik mijn werk best wel mag promoten. Het is ook voor jonge mensen nog steeds hartstikke leuk om het werk van Poortvliet te komen bekijken – al ken je alleen maar de kabouters en verder niets. De manier waarop Rien Poortvliet dieren en de natuur schilderde vind ik bijzonder mooi en ik denk velen met mij. In het museum kun je dit werk komen bekijken en eventueel een leuk aandenken of een boek kopen. Er zijn dit seizoen ook voor het eerst tweedehands boeken beschikbaar, voor als je budget iets minder groot is!

10522559_1385733118412691_1572454874888621249_n

Om het museum nog wat meer te promoten hebben we dus een Facebook-pagina aangemaakt, die je hier kunt vinden! We vinden het hartstikke leuk als je de pagina wilt liken en misschien ook wilt delen met je (Facebook-)vrienden. Dus ben of ken je iemand die geïnteresseerd is in het werk van Poortvliet en wil je op de hoogte worden gehouden? Klik dan even op vind-ik-leuk, want we zijn zeker van plan om de pagina helemaal up-to-date te houden! 🙂

Ben jij bekend met het werk van Rien Poortvliet? En zo ja, wat vind je ervan?

7 gedachtes over “Het Rien Poortvliet Museum heeft een Facebook-pagina!

  1. Ik heb de pagina meteen geliked 🙂 Ik ben al heeeeeel erg lang (sinds de basisschool) fan van de tekeningen van Rien Poortvliet. Leuk dat jullie ook (tweedehands) boeken verkopen, ik zal alvast wat geld apart leggen 😉

    1. Ik heb het niet gezien, dus ik denk dat je de verkeerde hebt geliket; er zijn er namelijk twee maar we weten niet wie er achter die ene pagina zit, heel vervelend… Dacht dat ik er een linkje bij had gezet, maar ik zal je even uitnodigen namens de pagina 🙂 Leuk!

Geef een reactie

