De kleine dingen.

Regelmatig komen er op mijn blog dankbaarheidslijstjes en geluksmomentjes voorbij. Ik vind het belangrijk om stil te staan bij alle dingen in mijn leven, of ze nu klein of groot zijn, die goed gaan en/of leuk zijn.

Om maar een aantal dingen te noemen: ik heb een fijne familie én schoonfamilie, de liefste man van de wereld, een aantal hele goede vriend(inn)en, een huisje, een bijbaan die ik heel leuk vind en perspectief voor de toekomst – in september ga ik weer studeren (éénjarige lerarenopleiding geschiedenis voor tweedegraads bevoegdheid) en mijn toelatingsgesprek (eerder goedkeuring, want ik heb al een studentnummer en dergelijke, haha) is gepland én ik heb ook al een stage! Dat biedt natuurlijk perspectieven. Ik heb er zin in! En waarschijnlijk heb ik in mei ook weer tijdelijk werk (weer in de kas waar ik afgelopen najaar ook heb gewerkt), dus dat is óók mooi. En genoeg leuke dingen op de planning!

Dit zijn dus eigenlijk best wel hele grote dingen. Wat ik er maar mee wil zeggen: je hebt niet superveel geld of spullen nodig om gelukkig te zijn of te kunnen worden. Leuke mensen om me heen en leuke dingen op de planning maken me al blij – terwijl die leuke dingen misschien zelfs nog plaats moeten vinden. Sta eens stil bij de grote én juist ook bij de kleine dingen die je blij maken: een kop thee, een goed boek, zomaar een lief berichtje van een vriend(in), een zonsopgang, een welgemeend compliment en ga zo maar door. Ik vind onderstaand liedje van Nielson hier mooi bij passen. Het heet dan ook ‘de kleine dingen.’

Dat wilde ik jullie vandaag even meegeven. Fijne maandag (en week)! 🙂

3 gedachtes over “De kleine dingen.

  1. Wat leuk dat je weer ga studeren! En dat je al een stage hebt gevonden, wat super goed zeg! En mooi dat je ook de kleine dingen in het leven kan waarderen! Ik probeer daar ook veel bij stil te staan! Enjoy the little things in life!

      1. Tekort aan leraren misschien? Maar dat geeft sowieso ook weer een goed toekomstperspectief 🙂

        En genieten van de kleine dingen zorgt ook voor minder stress \(^o^)/

Geef een reactie

