Waarom ik blij word van de (komende) lente!

Het is tijd voor een lekker luchtig en vrolijk artikel over de (komende) lente! Deze week heb ik echt het gevoel dat de lente nu niet meer alleen in aantocht is, maar dat ‘ie al om de hoek staat te kijken en zich af en toe laat zien. Afgelopen weekend was het al heerlijk weer en deze week heb ik ook al verschillende keren de lente gezien. Ik word er blij van en ik zal je vertellen waarom!

P1110694

  • Een andere jas dan je dikke winterjas kan weer tevoorschijn worden gehaald
  • Er zijn weer jonge dieren op de kinderboerderij (en op andere plekken natuurlijk)
  • De zon schijnt weer meer en dat is goed voor je
  • Mensen kijken blijer en zijn over het algemeen vrolijker
  • Ik kan weer op het balkon zitten in de zon (hier staat de zon de hele middag op het balkon, dus kun je al vrij snel buiten zitten)
  • Het is veel gezelliger in de steden en dorpen, omdat de terrasjes weer vol(ler) zitten en mensen weer voor de lol naar buiten gaan
  • IJsjestijd!
  • Ik krijg zin in vakantie omdat het dichterbij lijkt te komen doordat het weer mooier weer wordt
  • De dagen worden langer, het is niet meer (helemaal) donker als je de deur uitgaat, je ziet meer daglicht
  • Ik word productiever: met een muziekje aan en de balkondeur open krijg ik vaker zin om iets te gaan doen, of dat nu iets leuks of iets nuttigs is – als het iets is dat ‘moet’ kan ik daarna mezelf belonen door bijvoorbeeld een boek te gaan lezen op het balkon
  • Mijn werk wordt een stuk leuker – ik bezorg post en dat is met dit weer echt geen straf!
  • De bloemen en bomen gaan weer bloeien, dat staat veel gezelliger dan al die kale bomen
  • Lente doet me denken aan zon, gezelligheid, vrolijkheid, naar buiten gaan en het eerste terrasje en ijsje van het jaar

P1110714

Hou jij ook van de lente? Waarom?

5 gedachtes over “Waarom ik blij word van de (komende) lente!

  1. Helemaal mee eens 😀
    Helaas heb ik een kantoorbaan waarin ik vooral de hele dag binnen zit, maar het is wel fijn dat als ik ’s avonds thuiskom, er nog zon is! Deze week ook op het dakterras zitten eten 🙂

      1. Dankje 🙂
        Mijn werk is formulieren op de websites van een bedrijf bouwen, met de berekeningen erachter (meerdere bedragen optellen, percentages ervan berekenen, etc). Heel saai dus eigenlijk, maar het betaald goed genoeg en ik heb tenminste een voltijd baan! Ik heb nu een contract voor een jaar, hierna zie ik wel verder. Ik wilde er nog niets over schrijven op mijn weblog tot ik zeker wist dat ik er zou blijven, maar nu heb ik er ook geen zin in want het is te saai om over te schrijven 😛 Al komt er woensdag wel een stukje online over mijn diploma-uitreiking en daar staat het ook in.
        Vandaag voor de eerste keer thuis gewerkt, echt fijn! Kon ik ook weer een keer naar de biologische markt (die is altijd op vrijdag) en er waren twee verkopers (van kramen waar ik heel vaak kwam) die me al herkenden toen ik aan kwam lopen, superleuk!

Geef een reactie

