Wat ik afgelopen week en weekend deed.

Ja hoor, het is weer een paar dagen stil geweest op mijn blog. Daarom vertel ik je wat ik afgelopen week en weekend zoal heb gedaan.

Afgelopen week was best wel rustig. Ik was een aantal dagen thuis, sorteerde en bezorgde heel veel post, luisterde veel muziek, las een (deel van een) boek en de nieuwe Flow, kleurde, puzzelde en was op vrijdag de halve dag in het museum waar ik werk (Rien Poortvliet Museum, ik ben daar – vrijwillige – conservator). De uitleen die we hadden gehad met paleis Soestdijk – daar was een korte expositie met werk van Rien Poortvliet, afkomstig uit ons museum – kwam terug en er moesten nog wat andere dingen worden gedaan. De nieuwe expositie is inmiddels bijna klaar, net als de wisselexpositie. Deze of volgende week ga ik het afmaken, dan moeten we nog schoonmaken en ga ik de vrijwilligers en gidsen nog wat vertellen over de expositie en dan is het allemaal rond. Komt goed!

P1110714

Daarnaast kreeg ik van de week maar liefst 4 brieven van de Hogeschool, maar sta ik nu wel zo goed als ingeschreven! Ik heb een studentnummer, emailadres, inloggegevens voor de website voor studenten en moet alleen nog een goedkeuring (lees: handtekening) van de coördinator van de opleiding krijgen en die inleveren, samen met mijn diploma’s en cijferlijsten, en dan is het officieel. De mail om een afspraak te maken voor het intakegesprek (waar ik dus ook die handtekening krijg als het goed is) heb ik zojuist verstuurd, dus dat is ook alweer bijna geregeld.
Verder was er ook goed nieuws van de eerste (!) school die ik had aangeschreven voor een stageplek voor komend studiejaar: er zijn twee docenten die mijn stage willen en kunnen begeleiden! Yes! Ik had niet verwacht dat ik zó snel al een stageplek geregeld zou hebben én ook nog eens zo dichtbij (in Oud-Beijerland). Ik ben blij! Halverwege april heb ik daar een stagegesprek, spannend!

In het weekend was Johan ook vrij. Zaterdag had ik afgesproken met een vriendin (die ik ken van mijn bachelor) in Rotterdam om samen te lunchen en bij te kletsen. Ik had haar al heel lang niet gezien en we hadden dus meer dan genoeg om over te praten. Het was heel erg gezellig! Ik bezocht voor het eerst (!) de Bagels & Beans en dat viel me zeker niet tegen, wat een fijne zaak en wat een leuk personeel ook! (wij waren bij de Bagels & Beans aan – de achterkant van – het Schouwburgplein) ’s Middags haalde Johan me op bij het metrostation en toen hebben we nog even een wandeling gemaakt door Barendrecht en een ijsje gegeten. Het was al zulk lekker weer! Zondag zijn we naar de kerk geweest en daarna hebben we koffie gedronken bij mijn zwager en schoonzus. Dat was – zoals altijd – erg gezellig. ’s Middags zijn Johan en ik naar de kinderboerderij geweest. Het was heerlijk weer (en dus ook druk), er waren lammetjes en nieuwe varkentjes, kortom: het was heel erg leuk 🙂 Ik hou van de kinderboerderij! In dit artikel alvast wat foto’s, maar er komt morgen nog een artikel online met wat meer foto’s van de kinderboerderij.

P1110688
Dit lammetje was nog héél klein – pas afgelopen vrijdag geboren!

Aan het eind van de middag waren we weer thuis – nadat we nog een ijsje hadden gehaald want 1) ik hou van ijsjes, 2) het was mooi weer en 3) ik hou van ijsjes en 4) had ik al gezegd IJS?! – en hebben we eindelijk een puzzel van 1000 stukjes afgemaakt. Deze vonden we erg moeilijk, maar toch ook wel heel leuk; we zijn nu weer begonnen aan een andere puzzel, ook van 1000 stukjes maar dit keer met Disney-figuren erop.

P1110716

Ik hoop dat de lente nu écht gaat beginnen of zelfs al is begonnen!
Hoe was jouw week en wat heb jij in het zonnige weekend gedaan? 

Geef een reactie

