Even kletsen | Weekend, huishoudbeurs, ziek.

Het is even een paar dagen stil geweest op mijn blog. Dat was de eerste keer dit jaar – in januari en in de rest van februari kwam er iedere dag een artikel online en daar ben ik best trots op! Ik vind het nog steeds hartstikke leuk om te bloggen (en blogs te lezen) en om onderwerpen te bedenken om over te schrijven. Mede dankzij jullie, want jullie reacties (en bezoekjes zonder reactie natuurlijk ook!) maken het nog véél leuker! Bedankt! (:

DSCN0815

Vandaag wilde ik – door de stilte hier – even bijkletsen. Ik heb jullie vorige week van alles verteld over wat ik die week deed. Het was een leuke, drukke week. Het weekend was rustig, maar wel fijn. Johan moest op zaterdagochtend werken en ik was thuis (uitslapen, huishoudelijke klusjes, dat soort dingen). ’s Middags zijn we naar Hierden gegaan – naar mijn ouders. We hebben niet echt iets bijzonders gedaan, gewoon gezellig samen zijn, kletsen, kleuren (doe ik bij mijn ouders véél meer dan thuis, haha – je kan ondertussen ook gewoon kletsen, zo fijn), The Voice Kids kijken, lekker eten… Dat soort dingen. Zondagochtend sliepen we uit, want Johan was een beetje ziek en ik was ook nog erg moe. ’s Middags ging Johan naar huis en ik ben bij mijn ouders gebleven, omdat ik maandag…

… naar de huishoudbeurs ging! Samen met een vriendin die ik al een hele tijd niet meer had gezien. Haar ouders wonen bij mijn ouders in de buurt (zij studeert nog en woont doordeweeks op kamers in Enschede) dus konden we gezellig samen reizen. We gingen via Zwolle en daarna met de intercity dwars door de Oostvaardersplassen. Zo gaaf! We zagen een hele kudde paarden, in de verte een hoop koeien én heel veel herten. Er zaten wel meer mensen in de trein die niet iedere dag die trein nemen (vakantie, huishoudbeurs, vul maar in) dus wij waren niet de enigen die steeds naar buiten wezen en enthousiast riepen ‘kijk! nog meer paarden!’ (of koeien of herten of…) Heel erg gaaf. Je moet echt eens die trein nemen, zo leuk!

DSCN0858
Dit is in Zeeland, maar ik had even geen andere foto, hihi.

De huishoudbeurs was erg leuk! Ik ben al vaker geweest – samen met mijn ouders maar ook samen met deze vriendin (ik ken haar van de middelbare school en het is altijd zó gezellig samen!) – maar het was nog nooit zo rustig als nu! Misschien doordat het maandag was en pas de tweede dag van de beurs? Ik weet het niet, maar het beviel ons prima! We hebben de hele dag lekker rondgeslenterd, overal gekeken, allerlei dingen geproefd (en gekocht – ik heb (o.a.) weer een hele voorraad Milka in huis… Hihi) en uitgeprobeerd (haren krullen, handcrème, nagels vijlen, met een drone vliegen, de hele mikmak) en dat was LEUK! Het heeft een suffe naam, maar de huishoudbeurs is echt leuk!

’s Avonds duurde het nogal lang voordat ik weer thuis was, want de Intercity Direct (de oude Fyra) reed niet. Ik zat al 20 minuten op Schiphol voordat er überhaupt een trein zou gaan en daarna nog een half uur omdat die trein niet reed. Na een uur – want de volgende trein had uiteraard vertraging – was er ein-de-lijk een trein, maar die was zó vol dat er geen mensen meer bij konden (en er stonden nog meer dan 100 mensen op het perron, echt waar), zelfs de conducteur kon er niet meer bij. Toen ben ik dus maar in de trein naar Den Haag gestapt. Toen belde Johan, want die was klaar met werken. Vanaf Leiden (daar ging die trein waar ik in zat ook langs) ging geen trein naar Rotterdam – vanwege werkzaamheden bij Delft – en vanaf Den Haag ook niet – om diezelfde reden. Dus heeft Johan me in Den Haag opgehaald en hebben we op de terugweg bij KFC gegeten. Anders moest ik vanaf Den Haag met de metro naar Zuidplein en vanaf daar met de bus naar huis en was ik na 22 uur pas thuis geweest (ik ging om 18 uur ongeveer weg bij de huishoudbeurs). Heel erg lief van Johan!

DSCN0773

Ik was toen al niet erg lekker en dinsdagochtend was ik dan ook heel erg moe na al dat gewacht (in de kou) en geslenter en geklets (op de beurs), maar ik moest werken dus ik ben maar gewoon doorgegaan. ’s Middags ging het wel weer en ’s avonds gingen we naar de verjaardag van Johans oma – zij werd 90 (!). Ze is echter dementerend en kan nauwelijks nog lopen dus ik denk dat ze haar 91e verjaardag niet gaat halen helaas. Het was wel een gezellige avond, maar eenmaal thuis was ik écht niet lekker en nu – woensdag – ben ik dan ook ziek. Helaas, want ik zou vandaag en morgen helpen op de kinderbijbelclub van de kerk (is altijd in de voorjaarsvakantie). Dat gaat nu dus niet door. Gelukkig is Johan vandaag vrij, dus dat is al een stuk gezelliger. Beetje lezen (ik had nog zo’n 50 blogs om te lezen van afgelopen dagen, haha), kleuren, puzzelen, onze vakantie boeken (!), Noord Zuid van afgelopen vrijdag eindelijk terug kijken… Ik vermaak me wel denk ik. Nu snel weer beter worden! (en nadenken over onderwerpen voor mijn blog, want ik denk dat er de komende dagen anders weinig online gaat komen…)

Gefeliciteerd! Je hebt meer dan 800 woorden over mijn afgelopen weekend en de eerste dagen van deze week gelezen! Hoe gaat het met jou? 

 

 

8 gedachtes over “Even kletsen | Weekend, huishoudbeurs, ziek.

  1. Ik ben twee jaar geleden een keer naar de huishoudbeurs in Amsterdam geweest voor de eerste keer. Vroeger was er ook zo’n beurs in Eindhoven en dat vond ik op de basisschool wel leuk (als klein kind kon je overal wel tussendoor rennen en met dingen spelen enzo). Alleen toen ik twee jaar geleden ging, vond ik de huishoudbeurs helemaal niet leuk – amper dingen die ik interessant vond en vanwege allergie kon ik ook niet al die dingen proeven (de mensen met wie ik samen ging, hadden zich al helemaal volgegeten :P).
    Ik snap wel dat mensen het leuk vinden, maar het is toch niet echt iets voor mij!

  2. Je omschrijving van wat je op de huishoudbeurs hebt gedaan klinkt inderdaad een stuk interessanter dan de naam! Ooit zat ik in de trein in de week van de huishoudbeurs en zag ik vier dames die alle vier een gele swifferstok uit hun tas hadden steken. Sindsdien is de huishoudbeurs naar mijn idee het toppunt van kuddegedrag-degelijkheid hahahaha. Maar misschien valt het dan toch mee.

    1. Haha, het bestaat natuurlijk al 70 jaar en het is begonnen als een echte huishoudbeurs, dus inderdaad Swiffer en stofzuigers en dat soort dingen. Tegenwoordig is het meer een lifestyle-beurs (vreselijk woord), maar de naam is gebleven. Het is wel een béétje huisvrouwen-kuddegedrag-degelijkheid hoor, maar wel minder dan vroeger haha. Ik vind het er altijd wel leuk in ieder geval!

  3. Hè balen dat je je zo ziek voelt.. echt klote hè! De huishoudbeurs vind ik ook altijd super leuk!! Ben er nu twee keer geweest en je gaat nooit met lege handen naar huis! (Een lege maag ook niet trouwens hihi). Ik wens je heel veel beterschap en ben benieuwd naar je inspiratie !

    1. Haha inderdaad, ik ben nog nooit met lege handen (of een lege maag) thuisgekomen van de beurs 🙂 Vind het altijd erg leuk ja.
      Dankjewel! Ik voel me nu al wel beter dan gisteren, dus het gaat de goede kant weer op 🙂

Geef een reactie

