Wandelen in natuurgebied Schelphoek.

Vorige week zondag waren Johan en ik al in Schelphoek om naar de zonsondergang te kijken en we vonden het daar zo mooi dat we besloten om woensdag er weer heen te gaan. Dit keer waren we samen met mijn ouders. ’s Ochtends zijn we naar Zierikzee geweest en in de middag hebben we eerst geluncht bij Restaurant de Schelphoek en daarna hebben we een wandelroute van ongeveer 4 kilometer gelopen in het natuurgebied rondom het restaurant. Dit was erg mooi – en het was gezellig – en vandaag laat ik jullie een aantal foto’s zien die ik maakte.

DSCN0852 DSCN0854
Dit was mijn lunch, lekker! Mijn ouders hadden dit ook, Johan koos voor een omelet met garnalen en brood. Daarna gingen we wandelen, rondom een meertje. Hier was het erg mooi. Johan had bij het restaurant een plattegrond meegekregen waar de verschillende routes opstonden. Onderweg kwamen we steeds paaltjes met nummers erop tegen, waar dan vragen aan verbonden waren die je kon beantwoorden – antwoorden stonden achterin het boekje. Eigenlijk voor kinderen, maar sommige dingen wisten wij ook niet of waren we het (eerst) niet over eens, dus was het toch wel heel leuk.

DSCN0857 DSCN0856

DSCN0858 DSCN0861
De zon stond nu een stuk hoger dan afgelopen zondag, haha. Het was ook veel helderder weer dus konden we veel verder kijken, je kon nu bijvoorbeeld ook de kerktoren van Zierikzee zien en de Zeelandbrug. Zondag lukte dat niet omdat het best mistig was.

Ik raad je echt aan om hier eens heen te gaan als je in de buurt bent. Het is er erg mooi! 

Een gedachte over “Wandelen in natuurgebied Schelphoek.

Geef een reactie

